Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
  1. #1

    Dołączył
    Nov 2009

    Domyślnie Automatyzacja przemiszczania łądunków pasażerskich


    Polecamy

    Siema

    Na wstępie witam Was wszystkich i przepraszam, że tak z butami wchodzę w Wasze forum.

    Mam taki problem iż dostałem na studiach temat do prezentacji brzmiący:
    "Scharakteryzować proces automatyzacji przemieszczania ładunków pasażerskich w transporcie lotniczym"

    Moja wiedza na temat lotnictwa teoretycznie i praktycznie kończy się na programach discovery w najlepszym wypadku. I tu moja prośba czy moglibyście mnie opisać bądź pokierować w tej tematyce?

    Ja wiem, że przeważnie wujek Google i ciocia Wikipedia są najlepszymi doradcami, ale mnie laikowi nie pomogą na chwilę obecną.

    Dzięki wielkie.
    Pozdrawiam

  2. #2
    Awatar psotter

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Zapytaj autora tematu, co miał z matury z polskiego. A jak się boisz, to zapytaj chociaż co to jest "ładunek pasażerski" i czy może nie chodziło mu o "scharakteryzować automatyzację" zamiast "scharakteryzować proces automatyzacji".

  3. #3

    Dołączył
    Nov 2009

    Domyślnie

    Ładunek pasażerski - człowiek i bagaż (cóż mnogość przedrostków przed nazwiskiem robi swoje)

    a o co mu chodzi:

    Proces zamawiania miejsc przez klienta, chyba mu chodzi o rezerwację konkretnego miejsca na pokładzie z tego co mnie powiedział.

    Następnie jak już persona jest na lotnisku jest rejestrowana i zdaje bagaż, i teraz na mój gust powinna zacząć się automatyzacja, i bagaż i osoba powinny się stać rekordami w jakimś systemie i ten system winien w jakiś sposób rejestrować i zarządzać ich położeniem. A po przylocie poprawnie dostarczył rzeczy klienta.

    Dzięki za odp.

  4. #4
    Awatar psotter

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    "O matko."

    Kupując bilety niektóre linie oferują wybór konkretnego miejsca na pokładzie, ale jest to wciąż rzadkość. Przydzielenie miejsca zazwyczaj następuje podczas check-in, czy to na lotnisku przy zdawaniu bagażu, czy np. przy "online check-in", które można zrobić z domu nawet kilka dni przed lotem. Najczęściej stosowana metoda przyznawania miejsc to "kto pierwszy ten lepszy", chociaż brane są pod uwagę różne detale - np. matka z małym dzieckiem dostanie takie miejsce, nad którym jest dodatkowa maska tlenowa, osoba niepełnosprawna nie dostanie miejsca przy wyjściu awaryjnym itd.

    Na lotnisku pasażer jest kojarzony ze swoim bagażem w bazie danych. Jest to nawet wymóg bezpieczeństwa, gdyż świętą zasadą jest, że bagaż nie może polecieć bez właściciela. Jeśli właściciel się zgubi, nie stawi do wyjścia, odmówi lotu - trzeba jego bagaż odnaleźć w samolocie i wyładować.

    Biologiczna część ładunku pasażerskiego po lotnisku przemieszcza się sama, korzystając z udogodnień takich jak winda, schody ruchome oraz stosując się do poleceń obsługi lotniska ogłaszanych metodami audiowizualnymi. W samolocie położenie pasażera nie jest rejestrowane - mimo że zwykle ma się przyznany na karcie pokładowej numerek fotela, nikt formalnie nie sprawdza czy pasażer siadł tam gdzie powinien. Sprawdza się jedynie, czy pasażer ma bilet na podróż klasą, za którą zapłacił (ekonomiczna, biznes itp.)

    Na lotnisku zostaje imienna lista pasażerów, którzy wsiedli na pokład. Co się dalej z nią dzieje, to trzeba pytać kolegów pracujących przy tym.


    Pozostała część ładunku, zwana dalej walizką, jeździ sobie na taśmociągach, co rusz chwaląc się swoim kodem kreskowym. Są już całkiem sprawne systemy całkowicie automatycznego sortowania "potoków bagażowych". Z pomocą bagażowych z tych sortowni walizki trafiają do bagażników samolotu. Nie rejestruje się położenia walizki w bagażniku, aczkolwiek ze względu na wyważenie samolotu bagaże mogą być rozmyślnie umieszczane w konkretnych bagażnikach.

    Na lotnisku docelowym część biologiczna ładunku podróżuje jak poprzednio, kierując się do sali odbioru bagażu. Wyjęte z samolotu walizki wędrują natomiast do tej samej sali za pomocą bagażowych i nieco prostszego systemu taśmociągów niż poprzednio. Kojarzenie pasażer-walizka następuje z inicjatywy i kosztem pasażera zazwyczaj na podstawie koloru, kształtu i wymiarów walizki. Nieodebrane walizki trafiają do biura zagubionego bagażu.

  5. #5

    Dołączył
    Nov 2009

    Domyślnie

    No powiem Ci, że jest to nie ocenione. wielkie dzięki.
    Szczegóły już wygoogluje.

    Jeszcze jedno jakbym Cię mógł prosić nie orientujesz się które linie oferują tą opcje wyboru konkretnego miejsca, bo troche się odbijam od rejestracji online a potrzebował by zrzut z ekranu zrobić.

  6. #6
    Awatar psotter

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Jeśli jest, to dopiero po płatności. A do tego i tak będzie dopisek, że z przyczyn operacyjnych nie gwarantują konkretnego miejsca.
    Wygląda to trochę jak kupowanie biletu do kina czy na koncert - schemat samolotu, oznaczone kolorami dostępne miejsca, klikając wybierasz krzesło, zatwierdzasz, gotowe.

    Poszukaj na stronach linii, powinny być poradniki/demonstracje do "online-checkin". Tam będzie pokazane jak wygląda taki wybór miejsca.

  7. #7

    Dołączył
    Nov 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    dzięki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •