Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
  1. #1

    Dołączył
    Nov 2009

    Domyślnie Jaki pułap przelotowy?


    Polecamy

    Dla samolotów klasy PZL M28, Casa 212, itp.?
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 30-09-2010 o 10:58

  2. #2
    Awatar Selwynn

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Wikipedia prawdę Ci powie... a jak nie to wróżki.
    Pozdrawiam, Dawid.


    There are only 10 types of people in the World: those who understand Binary and those who don't.


  3. #3

    Dołączył
    Nov 2009

    Domyślnie

    Wikipedia podaje pulap praktyczny, czy jest on rowny przelotowemu ;/ ?
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 30-09-2010 o 10:57

  4. #4
    Awatar Selwynn

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Nie da się jednoznacznie określić pułapu przelotowego. Wszystko zależy od wagi ładunku. Przykładowo samolot latający max. FL320 przy pełnym obłożeniu nie poleci tak wysoko. Pozostaje pytanie gdzie tą wiedzę chcesz wykorzystać
    Pozdrawiam, Dawid.


    There are only 10 types of people in the World: those who understand Binary and those who don't.


  5. #5

    Dołączył
    Nov 2009

    Domyślnie

    W projekcie na uczelnie, hmmm czyli teraz mam prosbe a jakas przyblizona wartosc pulapu przelotowego dla samolotu zaladowanego na maksa np dla tego PZL M28 lub Casy 212.
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 30-09-2010 o 10:57

  6. #6

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez krzych_PW Zobacz posta
    w projekcie na uczelnie, hmmm czyli teraz mam prosbe a jakas przyblizona wartosc pulapu przelotowego dla samolotu zaladowanego na maksa np dla tego pzl m28 lub casy c212
    To nieporozumienie zadawac takie pytanie, zwlaszcza dla samolotu typu CASA C212. Samolot jest przystosowany do krotkich tas, brak cisnieniowej kabiny powoduje ze raczej powyzej 10000 stop nie powinines nim latac jak masz pasazerow. A przy tak niskich wyskosciach teren i lokalne warunki (pogoda, wiatry, itp.) bedzie odgrywac dominujaca role. Jeden pilot go wezmie az do 10000 stop na dalszej trasie, inny moze sie zdecydowac na polowe tej wysokosci na krotkim odcinku zwlaszcza przy ciezszym ladunku. Samolot ma teoretyczny pulap 26000 stop ale gwarantuje ze praktycznie nigdy nie zobaczysz go na tej wysokosci.

  7. #7
    Zbanowany
    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    lot. to kraj zakłamania

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez krzych_PW Zobacz posta
    w projekcie na uczelnie, hmmm czyli teraz mam prosbe a jakas przyblizona wartosc pulapu przelotowego dla samolotu zaladowanego na maksa np dla tego pzl m28 lub casy c212
    podam ci tak orientacyjnie : M-28 poziom od 100 do 140 , podobnie jak turbolet , Casa FL 150 -220 .Oczywisćie poziom lotu jest zalezny od dlugosci przelotu i tak koledzy napisali jak od ciezaru .Nadmieniam jest to orientacyjne .

  8. #8
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Fijas Zobacz posta
    Oczywisćie poziom lotu jest zalezny od dlugosci przelotu i tak koledzy napisali jak od ciezaru ..
    W tym konkretnym wypadku ani ciezar ani dlugosc trasy nie sa glownym czynnikiem. Glownym czynnikiem (jak napisano wyzej) jest brak cisnieniowej kabiny i to przy lotach z pasazerami jest tu glownym ograniczeniem w obu tych maszynach. Bez pasazerow piloci moga leciec wyzej ale musza uzywac dodatkowy tlen - niezbyt wygodna procedura dlatego piloci czesto wola latac nizej aby nie nosic niewygodnej maski.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 12-01-2010 o 23:20

  9. #9
    Zbanowany
    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    lot. to kraj zakłamania

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    W tym konkretnym wypadku ani ciezar ani dlugosc trasy nie sa glownym czynnikiem. Glownym czynnikiem (jak napisano wyzej) jest brak cisnieniowej kabiny i to przy lotach z pasazerami jest tu glownym ograniczeniem w obu tych maszynach. Bez pasazerow piloci moga leciec wyzej ale musza uzywac dodatkowy tlen - niezbyt wygodna procedura dlatego piloci czesto wola latac nizej aby nie nosic niewygodnej maski.

    Sorry pomyliłem samoloty , mysląc o c295 . Jezeli tak to 90 - 120 FL .

    Odnosnie tej casy c212 to troszkę się dziwię , bo An 28 ma kabinę cisnieniowa i podobnej wielkosci L-410 też . Skoro tak piszecie to widocznie tak jest , nie znam tej Casy 212
    Ostatnio edytowane przez Fijas ; 12-01-2010 o 23:59

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •