Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2
Pokaż wyniki od 21 do 23 z 23

Wątek: Złe lądowanie

  1. #21
    Awatar psotter

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie


    Polecamy

    Stephen Skinner, "BAe 146/RJ. Britain's Last Airliner".
    Nie twierdzę, że 146 był projektowany jako samolot wojskowy ani tym bardziej "lotniskowcowy". Wersja wojskowa była tylko dodatkową do podstawowej - cywilnej. Ale na etapie konstrukcji ta możliwość musiała jednak być brana pod uwagę i to między innymi odbiło się na podwoziu.
    Decyzja o robieniu konstrukcji z myślą o wojsku była bardziej polityczna, a nie wynikała z rzeczywistego zapotrzebowania armii - stąd niespieszne i nieudane próby sprzedaży tych wersji samolotu.

    Wersje wojskowe, o który piszesz (tankowiec, tylna rampa), nigdy nie powstały - były tylko projekty, które byłyby uruchamiane w razie zamówień. Na pokazanym wcześniej zdjęciu bom tankowania w powietrzu jest drewniany, nie było żadnej prawdziwej instalacji. Wersji na lotniskowiec (miała mieć składane skrzydła i podnoszone przednie podwozie do startu katapultowego) nigdy też nigdzie nie pokazano.

  2. #22

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    mieszkaniu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez psotter Zobacz posta
    Stephen Skinner, "BAe 146/RJ. Britain's Last Airliner".
    Nie twierdzę, że 146 był projektowany jako samolot wojskowy ani tym bardziej "lotniskowcowy". Wersja wojskowa była tylko dodatkową do podstawowej - cywilnej.
    No i o tym napisalem wczesniej, odnoszac sie do twojej wczesniejszej wypowiedzi sugerujacej na odwrot, cytat z Ciebie: ("Ten samolot był pierwotnie konstruowany z myślą o sprzedaży dla wojska i operacjach na lotniskowcach. Nic z tego nie wyszło, ale podwozie zostało.").
    Co za tym idzie watpie tez zeby podwozie od poczatku bylo "specjalne" bo wojskowe, raczej byla to ogolnie solidna, cywilna konstrukcja (nie tylko podwozia).

    Przy okazji ksiazka Skinner'a to swietna pozycja w temacie tego samolotu, internet podaje, ze watki militarnego zastosowania tej maszyny Skinner opisal tez w artykule w Air Enthusiast November / December 2005 "Military versions of the BAe146"

  3. #23
    Awatar psotter

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytowana "myśl o sprzedaży dla wojska" to nie była jedyna myśl, jaką miał w głowie konstruktor. Podwozie też nie jest "wojskowe", tylko takie, aby w razie uwojskowienia samolotu nie trzeba było robić w nim rewolucji.
    Mam nadzieję, że teraz się rozumiemy.

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •