Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 23

Wątek: Złe lądowanie

  1. #1
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie Złe lądowanie


    Polecamy

    Mam 2 pytania po oglądnięciu tego filmiku:


    1. Co to za maszyna?
    2. Jakim cudem się nie rozleciał? Aż tak wytrzymałe potrafi być "zawieszenie"?

  2. #2
    Awatar Tom_EPKK

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    KRK/EPKK

    Domyślnie

    To jest BAE Avro Swiss Airlines, a faktycznie nieźle przyglebił... zauważ, jak się skrzydła uginają... A lotnisko ty London City Airport.
    ...My Eyes Can See What Others Cannot...
    EPKK Spotters @Facebook

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tripolis

    Domyślnie

    Maszyna wyglada na BAe 146
    Pozdrawiam
    Mariusz

  4. #4
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tom_EPKK Zobacz posta
    To jest BAE Avro Swiss Airlines
    Cytat Zamieszczone przez Machoni Zobacz posta
    BAe 146
    Dzięki koledzy za info.

  5. #5
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Kiedys z kims rozmawialem o tym ladowaniu i podobno samolot poszedl do kasacji. Ale podkreslam, ze to tylko zaslyszana wiadomosc

  6. #6
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Czyli rozumiem że miał więcej szczęścia niż rozumu. Nie miał prawa tego wytrzymać?

  7. #7
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez raffij Zobacz posta
    Czyli rozumiem że miał więcej szczęścia niż rozumu. Nie miał prawa tego wytrzymać?
    Az tak stanowczo to bym nie okreslil. Moze po prostu cos sie na stale w konstrukcji odksztalcilo. Zreszta jak to mowia kazde ladowania po ktorym samolot o wlasnych silach moze dojechac do gate jest dobre

  8. #8
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    W sumie logiczne

  9. #9

    Dołączył
    Mar 2009
    Mieszka w
    PME

    Domyślnie

    W sumie dosyc dziwnie to dla mnie wyglada :
    1) Na filmiku samolot ma szwajcarski krzyz na ogonie (chyba, ze mam jakies zwidy)
    2) Zdjecia powypadkowe z piekna Gwiazda Aliance :
    EXCLUSIVE PICTURES: Damage to Swiss Air's RJ100 after hard landing at London City
    Samolot ma rega HB-IYU i zostal naprawiony: ASN Aircraft accident Avro RJ.100 HB-IYU London City Airport (LCY)
    Potrafi ktos wytlumaczyc ta zmiane barw?

  10. #10
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kuba70 Zobacz posta
    Potrafi ktos wytlumaczyc ta zmiane barw?
    Prosta sprawa. To tak jak z "nowymi" samochodami sprowadzonymi zza zachodniej granicy

    Przynamniej wyjasnila sie sprawa, ze samolot jednak wrocil do sluzby.

  11. #11
    Awatar psotter

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Pomyliliście zdarzenia. Samolot z filmiku to jedna maszyna (z tego co wiem, przeszła jednodniowy przegląd i wróciła do służby, ale głowy za to nie dam). Zdjęcia Swissa "Star Alliance" to inny samolot, który zaliczył tailstrike (przytarcie ogonem). Mógł być naprawiany, ale w końcu zdecydowano, że będzie to nieopłacalne.

  12. #12

    Dołączył
    Mar 2009
    Mieszka w
    PME

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez psotter Zobacz posta
    Pomyliliście zdarzenia. Samolot z filmiku to jedna maszyna (z tego co wiem, przeszła jednodniowy przegląd i wróciła do służby, ale głowy za to nie dam). Zdjęcia Swissa "Star Alliance" to inny samolot, który zaliczył tailstrike (przytarcie ogonem). Mógł być naprawiany, ale w końcu zdecydowano, że będzie to nieopłacalne.
    Chyba raczej zostal naprawiony, tutaj zdjecie z kwietnia 2009 : Photos: BAE Systems Avro 146-RJ100 Aircraft Pictures | Airliners.net
    Ciekawe, ze nigdzie nie potrafie znalezc sladu tailstrike-u tego samolotu z krzyzem...
    edit :
    Udalo mi sie znalezc date tego incydentu- 17 stycznia 2008. Ale poza mala wzmianka cisza... http://www.20min.ch/news/kreuz_und_quer/story/23453621
    Wg rzecznika prasowego Swiss to bylo «eine harte und sicher keine normale Landung&#187 twarde i calkiem normalne ladowanie ) na ile znam niemiecki.

  13. #13
    Awatar psotter

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Fakt, lata... na innym forum nakłamali. Ten "z krzyżem" tailstrike'u nie miał. Nie ma również zdarzenia w bazie danych AAIB, czyli "nic się nie stało".
    Ten samolot był pierwotnie konstruowany z myślą o sprzedaży dla wojska i operacjach na lotniskowcach. Nic z tego nie wyszło, ale podwozie zostało.

  14. #14
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez psotter Zobacz posta
    Ten samolot był pierwotnie konstruowany z myślą o sprzedaży dla wojska i operacjach na lotniskowcach
    To prawda? Pytam bo ta sama wiadomosc uslyszlalem razem z ta o kasacji...

  15. #15

    Dołączył
    Mar 2009
    Mieszka w
    PME

    Domyślnie

    Kurde, na tym filmiku to jednak chyba widac jak przytarl kuprem... Ale moze to zludzenie.

  16. #16

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    mieszkaniu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    To prawda? Pytam bo ta sama wiadomosc uslyszlalem razem z ta o kasacji...
    Mocno watpie zeby byl projektowany w takim celu, raczej mial byc jakas odpowiedza na dominacje Boeinga (przynajmniej w tym segmencie samolotow). Pierwotny projekt (ktory nota bene mocno zmienil do czasu ostatecznego wyprodukowania samolotu) pochodzil od de Havillanda (pozniej stajacego sie Hawker Siddeley, a na koniec czescia BAE).
    Natomiast wspominany jest fakt przygotowania wersji wojskowych (raczej na bazie pierwotnie cywilnego samolotu), w tym przygotowanej do operowania z lotniskowca, ktore probowali opchnac USA.
    Innym faktem jest, ze istnieje wersja transportowa uzywana przez RAF, przystosowana do operowania z "nieprzygotowanych" ladowisk.
    Materialy podaja, ze dosyc spore podwozie tego samolotu posiada rowniez podwojne tlumiki (shock absorbers) i niska, i mocna konstrukcje, ktora pozwala na ladowanie z dosyc sporym bocznym wiatrem.

  17. #17

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kuba70 Zobacz posta
    «eine harte und sicher keine normale Landung&#187 twarde i calkiem normalne ladowanie)
    Twarde i w żadnym wypadku normalne lądowanie

  18. #18
    Awatar psotter

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Prawda książkowa, nie forumowa. W 1978 czasie negocjacji o finansowaniu projektu 146 powstał pomysł, że samolot ma mieć wersję wojskową - transportową. Miała być wersja ładowana z boku (jak obecne cargo), miała być ładowana od tyłu, miała być wersja latającej cysterny. Wszystko tylko na papierze, poza jedną sztuką, którą była jedynie makietą (File:British BAe-146-STA.JPEG - Wikipedia, the free encyclopedia). Żadne zamówienia nie padły, chociaż jakiś rok temu BAe pojawiło się na targach wojskowych proponując 146 jako tanie zamienniki dla wysłużonych turbopropów.

    Co do podwozia, to głównie chodziło o operacje z niebetonowych pasów, bo sam lotniskowiec nie wymaga znacznie mocniejszego. Ale i lotniskowce były na uwadze, w 1986 odbyły się nawet pokazowe symulowane lądowania. Wszyscy bili brawo, nikt nie złożył zamówienia.

  19. #19

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Mysiadło
    Wpisów
    7

    Domyślnie

    Po to na samolocie jest QAR wiadomo wszystko,kiedy usiadł z siła większą niż X przekroczenie prędkości na klapach itp.

  20. #20

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    mieszkaniu

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez psotter Zobacz posta
    Prawda książkowa, nie forumowa.
    Jaka to ksiazka?

    Jak sam napisales, od czasu wyprodukowania samolotu (w tym transportowej wersji z przeznaczeniem dla wojska), do momentu pokazania wersji na lotniskowiec minelo sporo czasu, trudno tu mowic, ze "samolot pierwotnie byl projektowany do operacji na lotniskowcu". Probowali zrobil kilka wersji wojskowych, zrobili (lata po tym jak powstala pierwotna wersja cywilna) np. powietrzny tankowiec, rozne wersje transportowe, w tym z tylna rampa, wersja SAR no i nikt nie chcial tego kupowac.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •