Pokaż wyniki od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Awatar Cora

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Lewiczyn

    Domyślnie Profile skrzydel


    Polecamy

    Witam serdecznie
    Poszukuje pilnie profili skrzydel wraz z pelnym opisem konstrukcji, wykonania, materialow i parametrow do samolotow wielozadaniowych (nie tylko polskich)...
    Z gory dziekuje za pomoc...

  2. #2
    Awatar QmP3L

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRG / EPRZ

    Domyślnie

    Profile możesz znaleźć tu:
    The Incomplete Guide to Airfoil Usage
    http://qmp3l.deviantart.com/ - zapraszam do galerii
    (\__/) This is Bunny. Copy Bunny into
    (O.o ) your signature to help him
    (> < ) on his way to world domination!!!

  3. #3
    Awatar Cora

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Lewiczyn

    Domyślnie

    a czy znacie jakieś strony w języku polskim?
    "...Im wiecej potu na poligonie, tym mniej krwi w walce..."

  4. #4
    Awatar QmP3L

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRG / EPRZ

    Domyślnie

    Na to bym bardzo nie liczył. Większość literatury (tej fachowej) i publikacji internetowych na tematy lotnicze jest po angielsku, rosyjsku lub niemiecku.
    http://qmp3l.deviantart.com/ - zapraszam do galerii
    (\__/) This is Bunny. Copy Bunny into
    (O.o ) your signature to help him
    (> < ) on his way to world domination!!!

  5. #5
    Awatar Cora

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Lewiczyn

    Domyślnie

    Potrzebuje dokładnie kilku danych do samolotów: Su-22M4, F-16 C/D 50/52+, MiG-29 (9.13), Gripen, Mirage 2000-5
    - obciążenie ciągu (kg/daN)
    - grubość profilu (%)
    - kąt skosu (oprócz Su-22)
    -kąt wzniosu
    - zbieżność
    - wydłużenie (dla Su-22 przy kącie skosu 45°)
    - masa jednostkowa silnika

    Szczerze jest mi to potrzebne na szybko do pracy inżynierskiej...
    Z góry dziękuje...
    "...Im wiecej potu na poligonie, tym mniej krwi w walce..."

  6. #6
    Awatar QmP3L

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRG / EPRZ

    Domyślnie

    Witam,
    mogę chyba pomóc tylko z niektórymi danymi, mam nadzieję, że się przydają:

    - grubości profili:
    Su-22 -?
    F-16 - 4%
    MiG - ?
    Gripen - ?
    Mirage 2000 - nie wiem ile ma M2000, ale Mirage III i V mają 3,5%, a Mirage IV ma 3,8%

    - obciążenie ciągu (bardzo prosto je policzyć ):
    Su-22 - 2,48
    F-16 - 2,74
    MiG-29 - 1,87
    Gripen - 2,59
    Mirage 2000 - 1,08

    - wznios:
    Su-22 - ?
    F-16 - 0
    MiG-29 - ?
    Gripen - ?
    Mirage 2000 - ?

    - skos:
    F-16 - 40
    MiG-29 - 42
    Gripen - 45
    Mirage 2000 - 55


    Niewiele tego, ale na razie tylko tyle mogę napisać. Jeśli będę miał czas siąść przy kompie wieczorem to poszukam więcej.

    Pozdrawiam.
    http://qmp3l.deviantart.com/ - zapraszam do galerii
    (\__/) This is Bunny. Copy Bunny into
    (O.o ) your signature to help him
    (> < ) on his way to world domination!!!

  7. #7
    Awatar QmP3L

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRG / EPRZ

    Domyślnie

    Hej, napiszę to w trochę innej postaci:

    - Su-22
    grubość profilu: 3
    skos: 30/63
    wznios: -3
    obciążenie ciągu (kg/daN): 2,48
    zbieżność: ?
    wydłużenie: 4,65/2,88
    masa jednostkowa silnika (kg/daN): 0,22

    - MiG-29
    grubość profilu: ?
    skos: 42
    wznios: ?
    obciążenie ciągu (kg/daN): 1,87
    zbieżność: ?
    wydłużenie: 3,40
    masa jednostkowa silnika (kg/daN): 0,211

    - F-16
    grubość profilu: 4
    skos: 40
    wznios: 0
    obciążenie ciągu (kg/daN): 1,68
    zbieżność: ?
    wydłużenie: 3,2
    masa jednostkowa silnika (kg/daN): 0,211

    - Gripen
    grubość profilu: ?
    skos: 45
    wznios: ?
    obciążenie ciągu (kg/daN): 2,59
    zbieżność: ?
    wydłużenie: 2,35
    masa jednostkowa silnika (kg/daN): 0,42


    - Mirage 2000
    grubość profilu: ok 3,5
    skos: 58
    wznios: ?
    obciążenie ciągu (kg/daN): 2,64
    zbieżność: ?
    wydłużenie: 2,03
    masa jednostkowa silnika (kg/daN): 0,23

    Tyle udało mi się znaleźć. Obciążenie ciągu i masa jednostkowa są obliczone względem maksymalnego ciągu bez dopalacza. Zbieżność najprościej chyba Ci będzie odczytać z rzutów samolotów. Tyle co znalazłem lub obliczyłem, tyle napisałem.

    Pozdrawiam.
    http://qmp3l.deviantart.com/ - zapraszam do galerii
    (\__/) This is Bunny. Copy Bunny into
    (O.o ) your signature to help him
    (> < ) on his way to world domination!!!

  8. #8
    Awatar Cora

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Lewiczyn

    Domyślnie

    a czy ktoś zna powierzchnię nośną i rozpiętość skrzydeł samolotu Su-22 przy kącie skosu 45° ?
    Wtedy mogłabym obliczyć obciążenie powierzchni nośnej i wydłużenie tego samolotu dla kąta 45°.
    Mam założenie że dla Su-22 muszę przyjąć właśnie kąt skosu 45° (wiadomo że dla kąta 30° lub 63° byłoby znacznie prościej)...
    "...Im wiecej potu na poligonie, tym mniej krwi w walce..."

  9. #9
    Awatar QmP3L

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRG / EPRZ

    Domyślnie

    Możesz to wyznaczyć konstrukcyjnie z rysunku

    Pozdrawiam.
    http://qmp3l.deviantart.com/ - zapraszam do galerii
    (\__/) This is Bunny. Copy Bunny into
    (O.o ) your signature to help him
    (> < ) on his way to world domination!!!

  10. #10
    Awatar Cora

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Lewiczyn

    Domyślnie

    tak ale rysunki są zawsze przy kącie skosu 63 lub 30 stopni a nie 45... A ja potrzebuje właśnie dla kąta 45 stopni...
    "...Im wiecej potu na poligonie, tym mniej krwi w walce..."

  11. #11
    Awatar QmP3L

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRG / EPRZ

    Domyślnie

    Weź rysunek ze skosem 30st, wyznacz linie przechodzącą przez 25% cięciwy. Następnie cyrklem zrób okrąg o środku w osi obrotu skrzydła i promieniu odpowiadającemu odległości od środka obrotu do końcówki skrzydła. Odłóż na okręgu nowy promień, tym razem pod kątem 45st do płaszczyzny poprzecznej. Mając linię wyznaczającą 25% cięciwy skrzydła i okrąg jaki zatacza końcówka narysuj na nich ruchomą część skrzydła w nowym położeniu. Metoda będzie dokładna do grubości linii, więc powinno wystarczyć.

    Pozdrawiam.
    http://qmp3l.deviantart.com/ - zapraszam do galerii
    (\__/) This is Bunny. Copy Bunny into
    (O.o ) your signature to help him
    (> < ) on his way to world domination!!!

  12. #12
    Awatar Cora

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Lewiczyn

    Domyślnie

    a może jeszcze komuś uda się coś wykombinować ze zbieżnością skrzydeł w samolotach Mirage 2000-5, Gripen oraz Mig-29 (9.13)
    "...Im wiecej potu na poligonie, tym mniej krwi w walce..."

  13. #13
    Awatar QmP3L

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRG / EPRZ

    Domyślnie

    Nie znalazłem tych danych, ale je też można prosto obliczyć mając rysunek. Trzeba tylko podzielić cięciwę końcówki skrzydła przez cięciwę w osi symetrii samolotu. Wystarczy mieć rzut samolotu z góry.

    Pozdrawiam.
    http://qmp3l.deviantart.com/ - zapraszam do galerii
    (\__/) This is Bunny. Copy Bunny into
    (O.o ) your signature to help him
    (> < ) on his way to world domination!!!

  14. #14
    Awatar Cora

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Lewiczyn

    Domyślnie


    Polecamy

    tak wiem, ale ze względu na jakość rysunków i obecnych przyrządów do mierzenia, wynik nie będzie dokładny...
    "...Im wiecej potu na poligonie, tym mniej krwi w walce..."

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •