Profile możesz znaleźć tu:
The Incomplete Guide to Airfoil Usage
Profile możesz znaleźć tu:
The Incomplete Guide to Airfoil Usage
http://qmp3l.deviantart.com/ - zapraszam do galerii
(\__/) This is Bunny. Copy Bunny into
(O.o ) your signature to help him
(> < ) on his way to world domination!!!
a czy znacie jakieś strony w języku polskim?
"...Im wiecej potu na poligonie, tym mniej krwi w walce..."
Na to bym bardzo nie liczył. Większość literatury (tej fachowej) i publikacji internetowych na tematy lotnicze jest po angielsku, rosyjsku lub niemiecku.
http://qmp3l.deviantart.com/ - zapraszam do galerii
(\__/) This is Bunny. Copy Bunny into
(O.o ) your signature to help him
(> < ) on his way to world domination!!!
Potrzebuje dokładnie kilku danych do samolotów: Su-22M4, F-16 C/D 50/52+, MiG-29 (9.13), Gripen, Mirage 2000-5
- obciążenie ciągu (kg/daN)
- grubość profilu (%)
- kąt skosu (oprócz Su-22)
-kąt wzniosu
- zbieżność
- wydłużenie (dla Su-22 przy kącie skosu 45°)
- masa jednostkowa silnika
Szczerze jest mi to potrzebne na szybko do pracy inżynierskiej...
Z góry dziękuje...
"...Im wiecej potu na poligonie, tym mniej krwi w walce..."
Witam,
mogę chyba pomóc tylko z niektórymi danymi, mam nadzieję, że się przydają:
- grubości profili:
Su-22 -?
F-16 - 4%
MiG - ?
Gripen - ?
Mirage 2000 - nie wiem ile ma M2000, ale Mirage III i V mają 3,5%, a Mirage IV ma 3,8%
- obciążenie ciągu (bardzo prosto je policzyć ):
Su-22 - 2,48
F-16 - 2,74
MiG-29 - 1,87
Gripen - 2,59
Mirage 2000 - 1,08
- wznios:
Su-22 - ?
F-16 - 0
MiG-29 - ?
Gripen - ?
Mirage 2000 - ?
- skos:
F-16 - 40
MiG-29 - 42
Gripen - 45
Mirage 2000 - 55
Niewiele tego, ale na razie tylko tyle mogę napisać. Jeśli będę miał czas siąść przy kompie wieczorem to poszukam więcej.
Pozdrawiam.
http://qmp3l.deviantart.com/ - zapraszam do galerii
(\__/) This is Bunny. Copy Bunny into
(O.o ) your signature to help him
(> < ) on his way to world domination!!!
Hej, napiszę to w trochę innej postaci:
- Su-22
grubość profilu: 3
skos: 30/63
wznios: -3
obciążenie ciągu (kg/daN): 2,48
zbieżność: ?
wydłużenie: 4,65/2,88
masa jednostkowa silnika (kg/daN): 0,22
- MiG-29
grubość profilu: ?
skos: 42
wznios: ?
obciążenie ciągu (kg/daN): 1,87
zbieżność: ?
wydłużenie: 3,40
masa jednostkowa silnika (kg/daN): 0,211
- F-16
grubość profilu: 4
skos: 40
wznios: 0
obciążenie ciągu (kg/daN): 1,68
zbieżność: ?
wydłużenie: 3,2
masa jednostkowa silnika (kg/daN): 0,211
- Gripen
grubość profilu: ?
skos: 45
wznios: ?
obciążenie ciągu (kg/daN): 2,59
zbieżność: ?
wydłużenie: 2,35
masa jednostkowa silnika (kg/daN): 0,42
- Mirage 2000
grubość profilu: ok 3,5
skos: 58
wznios: ?
obciążenie ciągu (kg/daN): 2,64
zbieżność: ?
wydłużenie: 2,03
masa jednostkowa silnika (kg/daN): 0,23
Tyle udało mi się znaleźć. Obciążenie ciągu i masa jednostkowa są obliczone względem maksymalnego ciągu bez dopalacza. Zbieżność najprościej chyba Ci będzie odczytać z rzutów samolotów. Tyle co znalazłem lub obliczyłem, tyle napisałem.
Pozdrawiam.
http://qmp3l.deviantart.com/ - zapraszam do galerii
(\__/) This is Bunny. Copy Bunny into
(O.o ) your signature to help him
(> < ) on his way to world domination!!!
a czy ktoś zna powierzchnię nośną i rozpiętość skrzydeł samolotu Su-22 przy kącie skosu 45° ?
Wtedy mogłabym obliczyć obciążenie powierzchni nośnej i wydłużenie tego samolotu dla kąta 45°.
Mam założenie że dla Su-22 muszę przyjąć właśnie kąt skosu 45° (wiadomo że dla kąta 30° lub 63° byłoby znacznie prościej)...
"...Im wiecej potu na poligonie, tym mniej krwi w walce..."
Możesz to wyznaczyć konstrukcyjnie z rysunku
Pozdrawiam.
http://qmp3l.deviantart.com/ - zapraszam do galerii
(\__/) This is Bunny. Copy Bunny into
(O.o ) your signature to help him
(> < ) on his way to world domination!!!
tak ale rysunki są zawsze przy kącie skosu 63 lub 30 stopni a nie 45... A ja potrzebuje właśnie dla kąta 45 stopni...
"...Im wiecej potu na poligonie, tym mniej krwi w walce..."
Weź rysunek ze skosem 30st, wyznacz linie przechodzącą przez 25% cięciwy. Następnie cyrklem zrób okrąg o środku w osi obrotu skrzydła i promieniu odpowiadającemu odległości od środka obrotu do końcówki skrzydła. Odłóż na okręgu nowy promień, tym razem pod kątem 45st do płaszczyzny poprzecznej. Mając linię wyznaczającą 25% cięciwy skrzydła i okrąg jaki zatacza końcówka narysuj na nich ruchomą część skrzydła w nowym położeniu. Metoda będzie dokładna do grubości linii, więc powinno wystarczyć.
Pozdrawiam.
http://qmp3l.deviantart.com/ - zapraszam do galerii
(\__/) This is Bunny. Copy Bunny into
(O.o ) your signature to help him
(> < ) on his way to world domination!!!
a może jeszcze komuś uda się coś wykombinować ze zbieżnością skrzydeł w samolotach Mirage 2000-5, Gripen oraz Mig-29 (9.13)
"...Im wiecej potu na poligonie, tym mniej krwi w walce..."
Nie znalazłem tych danych, ale je też można prosto obliczyć mając rysunek. Trzeba tylko podzielić cięciwę końcówki skrzydła przez cięciwę w osi symetrii samolotu. Wystarczy mieć rzut samolotu z góry.
Pozdrawiam.
http://qmp3l.deviantart.com/ - zapraszam do galerii
(\__/) This is Bunny. Copy Bunny into
(O.o ) your signature to help him
(> < ) on his way to world domination!!!
Zakładki