-
Układy elektryczne w samolocie i metrologia.
Polecamy
Interesuje mnie jaki zakres prądów (chodzi o natężenie) płynie w obwodach elektrycznych samolotów. Chodzi mi o to, że jakbym chciał np. zbudować amperomierz to na jakim zakresie (zakresach) musiałby on pracować?
I kolejne pytanie: Jaka jest wymagana dokładność (klasa dokładności) przyrządów mierniczych wartości elektrycznych (chodzi mi o amperomierz i woltomierz) w lotnictwie? Jakie wymaganie muszą spełniać te przyrządy pomiarowe?
Dziękuję z góry za odpowiedzi.
-
Polecamy
Pytania sa strasznie ogolne i malo precyzjne.
Typowe nowczesne samoloty maja wiele niezaleznych ukladow elektrycznych sluzacych do bardzo roznych celow (od oswietlenia calej kabiny, grzanie posilkow dla pasazerow po napedzanie paru przyrzadow stand-by lub podgrzewanie przedniej szyby) wiec pytanie o typowe wartosci ma maly sens. W sumie masz tam kilkadziesiat km roznego rodzaju przewodow elektrycznych wiec mozna sobie wyobrazic jaka tego jest roznorodnosc i do jak roznych celow to sluzy.
Mozesz probowac znalezc wiecej informacji na stronach firm Honeywell Aerospace lub Hamilton Sundstrand - glownych gigantow swiatowych w branzy elektryki lotniczej ale nie licz na straszne detale - to bardzo sepcjalistyczna dziedzina.
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum
Zakładki