Pokaż wyniki od 1 do 2 z 2
  1. #1
    Meh
    Meh jest nieaktywny

    Dołączył
    Dec 2010

    Domyślnie Układy elektryczne w samolocie i metrologia.


    Polecamy

    Interesuje mnie jaki zakres prądów (chodzi o natężenie) płynie w obwodach elektrycznych samolotów. Chodzi mi o to, że jakbym chciał np. zbudować amperomierz to na jakim zakresie (zakresach) musiałby on pracować?
    I kolejne pytanie: Jaka jest wymagana dokładność (klasa dokładności) przyrządów mierniczych wartości elektrycznych (chodzi mi o amperomierz i woltomierz) w lotnictwie? Jakie wymaganie muszą spełniać te przyrządy pomiarowe?
    Dziękuję z góry za odpowiedzi.

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie


    Polecamy

    Pytania sa strasznie ogolne i malo precyzjne.
    Typowe nowczesne samoloty maja wiele niezaleznych ukladow elektrycznych sluzacych do bardzo roznych celow (od oswietlenia calej kabiny, grzanie posilkow dla pasazerow po napedzanie paru przyrzadow stand-by lub podgrzewanie przedniej szyby) wiec pytanie o typowe wartosci ma maly sens. W sumie masz tam kilkadziesiat km roznego rodzaju przewodow elektrycznych wiec mozna sobie wyobrazic jaka tego jest roznorodnosc i do jak roznych celow to sluzy.

    Mozesz probowac znalezc wiecej informacji na stronach firm Honeywell Aerospace lub Hamilton Sundstrand - glownych gigantow swiatowych w branzy elektryki lotniczej ale nie licz na straszne detale - to bardzo sepcjalistyczna dziedzina.

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •