Pokaż wyniki od 1 do 19 z 19
  1. #1

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie Bilet dookoła świata


    Polecamy

    Witam,

    Chciałem poprosić was o opinię na temat zakupu biletu dookoła świata za mile w M&M. Czy to w ogole ma sens? czy moze lepiej jest wydac mile na bilety nagrody (w zeszlym roku byly fajne promocje LOT-em po 10tys. mil)? Zbieram mile od 2-3 lat i mysle ze w ciagu kolejnych 2-4 lat uzbieralbym wymagane 180tys. Po osiagnieciu 180tys planowalem kupno biletu dookola swiata za mile oraz drugiego takiego samego dla dziewczyny za pieniadze. Czy waszym zdaniem powinienem trzymac sie moich planow? Czy to sie oplaca? Ile wydam na oplaty lotniskowe? Ile bedzie mnie kosztowało kupno drugiego takiego samego biletu?

    pzdr
    r
    Ostatnio edytowane przez Raffij ; 03-01-2011 o 11:32 Powód: stylistyka, wielkie litery itp.

  2. #2
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Sam sobie odpowiedz na pytanie co chcesz obejrzec, co Cię interesuje. Nikt Cie nie zna lepiej, niż Ty sam. Niektórych odkrywanie egzotycznych krajów kręci, innych męczy.
    Nie da się jednoznacznie określic jaka będzie suma dopłat do bilety dookoła świata, w innym wątku sam okręsliłem dla przykładowej trasy, że może to byc 3500-5000zł. Ale to zależy od trasy, linii, a nawet kierunku loty na niektórych trasach itp. To bardzo nieprzewidywalne.
    Gdybym to ja miał miec za chwilę 180tys mil to:
    1. Poczekałbym to 200tys i brał za to 2 bilety do strefy Australia - Nowa Zelnadia, po drodze masz możliwośc 2 stopoverów, czyli możesz zwiedzic np Japonia i Azję południowo-wschodnią. Moim zdaniem nie opłaca "dopłacac" milami do RTW.
    2. Najpierw poleciałbym gdzieś za 60tys mil w 2 osoby (dowolna trasa), potem odczekał aż trochę mil się nawinie i poleciał za 40tys mil do Środkowej Afryki. Razem 200tys i masz 2 wyjazdy na 2 osoby.
    3. Najpierw poleciałbym gdzieś za 40tys mil w 2 osoby (Środkowa Afryka), potem odczekał aż trochę mil się nawinie i poleciał za 80tys mil do Azji lub Ameryki Południowej. Razem 240tys i masz 2 wyjazdy na 2 osoby.

    Myślę, że tak i opłaca się bardziej i zobaczysz więcej (więcej czasu na 2 wyjazdach). Przy RTW pewnie byś tak nie odpoczął.

  3. #3
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Właśnie sprawdziłem:
    - za bilet RTW za mile masz możliwośc wykonania rezerwacji z 10 segmentami i 7 stopoverami
    - za bilet do strefy Australia i NZ masz możliwosc wykonania rezerwacji z 8 segmentami i 3 lub 4 stopoverami (licząc że bilet open jaw to 2 stopy, bo RTW tak by to liczył)
    Zasady przebookowywania są identyczne dla obu biletów !!!
    Moim zdaniem bilet RTW jest nieopłacalny. Dzielac go na dwa dalekie loty możemy odwiedzic więcej po drodze: np jeden lot do Australii przez Azje, a potem za rok lot do Nowej Zelandii przez Stany. Niestety raczej nie odwiedzi się tak Afryki i Ameryki Południowej (Środkowej również).
    PS Sprawdziłem Da się np: Polska-FRA-JNB-Perth-AKL, czyli Afrykę też byś zachaczył

  4. #4

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Dzięki bardzo za info
    Może trochę przedwcześnie pytam o RTW, ale pomyślałem sobie, że zacznę powoli zbierać informacje na ten temat.
    A jak wygląda sprawa minimalnych przerw między lotami? Słyszałem, że coś takiego istnieje (10 dni?) tylko nie jestem pewny czy dotyczy to tylko i wyłącznie rejsów nad Atlantykiem i Pacyfikiem (pytam a propos połączenia FRA-JNB - czy tutaj też jest minimalny stopover?).

  5. #5
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Wyczytałem właśnie na innym forum, ktoś niedawno robił rezerwację RTW:

    Managed to book in business class (280,000 miles and 670 dollars... was expecting a little more actually)...

    IST-GRU TK B77W
    GRU-MIA JJ A332
    MIA-IAD UA A319
    IAD-LAX-AKL UA A319 / NZ B77W
    AKL-SYD NZ B763
    SYD-SIN-HND SQ A380 / NH B763
    HND-BKK TG A345
    BKK-IST TK B77W

  6. #6
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Nigdy nie słyszałem o czymś takim jak minimalny stopover.
    Poczytaj ten wątek:
    http://www.flyertalk.com/forum/miles...questions.html


    • Bilet-nagroda na przelot dookoła świata obejmuje przelot nad Atlantykiem i nad Pacyfikiem.
    • Bilet-nagroda może obejmować maksymalnie dziesięć odcinków (dziewięć przesiadek).
    • Między rozpoczęciem pierwszego i ostatniego lotu międzykontynentalnego musi upłynąć minimum dziesięć dni.
    • Bilet-nagroda na przelot dookoła świata zachowuje ważność przez dwanaście miesięcy od daty jego wystawienia.
    • Dopuszczalnych jest maksymalnie siedem przerw w podróży trwających powyżej 24 godzin (stopover).

    Może to jest źródło informacji o 10 dniach Ale nikt normalny nie będzie próbował zrobic RTW w 10 dni.

  7. #7

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Może niezbyt precyzyjnie sie wyraziłem pisząc o mnimalnym stopover'ze. Miałem na myśli właśnie ten punkt:
    Między rozpoczęciem pierwszego i ostatniego lotu międzykontynentalnego musi upłynąć minimum dziesięć dni.
    Rozumiem, że jeżelibym wybrał trasę Polska-FRA-JNB-Perth-AKL to w drodze powrotnej musiałbym spędzić co najmniej 10 dni w RPA (Afryce) przed wylotem do Europy?

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Eee... między PIERWSZYM a OSTATNIM musi być 10 dni.
    Poza tym nie rozumiem o jakiej drodze powrotnej piszesz...

  9. #9
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez rafcio77 Zobacz posta
    Może niezbyt precyzyjnie sie wyraziłem pisząc o mnimalnym stopover'ze. Miałem na myśli właśnie ten punkt:
    Między rozpoczęciem pierwszego i ostatniego lotu międzykontynentalnego musi upłynąć minimum dziesięć dni.
    Rozumiem, że jeżelibym wybrał trasę Polska-FRA-JNB-Perth-AKL to w drodze powrotnej musiałbym spędzić co najmniej 10 dni w RPA (Afryce) przed wylotem do Europy?
    Też nie wiem o co Ci chodzi. Taka trasa to już by nie był bilet RTW, tylko normalny bilet za 100mil na 3 strefy - przepis o 10dniach nie obowiązuje.
    Mógłbyś lecieć Polska-FRA-JNB( i tam np być tak długo jak chesz)-Perth-AKL // a wracac moglbyś Sydney-sinagpore (tam sobie pozwiedzac przez np 1tydzien)-fra-polska

    Zapis o 10 dniach dla biletów RTW należy rozumieć tak: Lecisz np: Polska-FRA-SIN-SYD-AKL-Samoa-LAX-NYC-FRA-Polska.
    Loty Polska-FRA i FRA-Polska nie są lotami międzykontynentalnymi.
    Pierwszym lotem międzykontynentalnym jest FRA-SIN, a ostatnim NYC-FRA, pomiędzy nimi musi być nie mniej niż 10 dni. Czyli nie możesz zwiedzać SIN, SYD, AKL, Samoa, LAX, NYC łącznie przez krócej niż 10 dni (łączenie z czasem poświęconym na przeloty pomiędzy nimi). Tak zapis jest tak idiotyczny, że w ogóle się nim nie przejmuj

  10. #10

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Chyba już wszystko rozumiem . Teraz pozostaje mi nazbierać brakujące 110tys. mil .
    Dzięki za pomoc

  11. #11
    Amadeusz
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Nie da się jednoznacznie określic jaka będzie suma dopłat do bilety dookoła świata, w innym wątku sam okręsliłem dla przykładowej trasy, że może to byc 3500-5000zł. Ale to zależy od trasy, linii, a nawet kierunku loty na niektórych trasach itp. To bardzo nieprzewidywalne.
    Jeśli chodzi o podatki w bilecie to jest to bardzo przewidywalne i dla RTW to jest + - 2 tys. PLN niezmiennie od iluś tam lat.

  12. #12
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Nie sumuje się dopłat dla poszczególnych segmentów, tylko traktuje bardziej ryczałtwo ? Przecież niektóre trasy mają dopłaty 200usd, inne tej samej odległosci 20usd ?

  13. #13
    Amadeusz
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Nie sumuje się dopłat dla poszczególnych segmentów, tylko traktuje bardziej ryczałtwo ? Przecież niektóre trasy mają dopłaty 200usd, inne tej samej odległosci 20usd ?
    Opłaty lotniskowe poszczególnych lotnisk to "grosze". Najgrubszym składnikiem jest opłata paliwowa i ona jest liczona dla poszczególnej taryfy a nie trasy jaką pokonuje samolot - to jest ten absurd opłaty paliwowej

  14. #14
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Amadeusz Zobacz posta
    Opłaty lotniskowe poszczególnych lotnisk to "grosze". Najgrubszym składnikiem jest opłata paliwowa i ona jest liczona dla poszczególnej taryfy a nie trasy jaką pokonuje samolot - to jest ten absurd opłaty paliwowej
    Wszystko jasne Tyle, że dla wszystkich biletów za mile suma dopłat YQ jest pełna, dokładnie taka jak suma dopłat YQ dla taryfy pełnej Y. Wychodzi tak, że dla całej trasy jest to suma dopłat dla poszczególnych odcinków. Sprawdzałem to wielokrotnie,gdyż miałem problemy z sumą dopłat do biletu za mile w lipcu i tak to właśnie działa. Ktoś tam najpierw pomylił się w obliczeniach, po mojej reakcji powoli jeszcze raz wszystko przeliczono i taki sposób obliczania YQ mi przedstawiono. Przy niższych taryfach YQ jest mniejsze.
    Byc może z tego co piszesz wynika, że przy bilecie RTW za mile bilet jest wystawiany w innych taryfach niż standardowe bilety za mile.

  15. #15
    Amadeusz
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Wszystko jasne Tyle, że dla wszystkich biletów za mile suma dopłat YQ jest pełna, dokładnie taka jak suma dopłat YQ dla taryfy pełnej Y. Wychodzi tak, że dla całej trasy jest to suma dopłat dla poszczególnych odcinków. Sprawdzałem to wielokrotnie,gdyż miałem problemy z sumą dopłat do biletu za mile w lipcu i tak to właśnie działa. Ktoś tam najpierw pomylił się w obliczeniach, po mojej reakcji powoli jeszcze raz wszystko przeliczono i taki sposób obliczania YQ mi przedstawiono. Przy niższych taryfach YQ jest mniejsze.
    Byc może z tego co piszesz wynika, że przy bilecie RTW za mile bilet jest wystawiany w innych taryfach niż standardowe bilety za mile.
    Opieram się tylko na tym co widzę w systemie, nie na M&M. Wydawało mi się, że to nie ma znaczenia czy lalkuluje ten czy inny podmiot. Jeśli w MM wygląda to faktycznie inaczej to przepraszam. Acz kolega kiedyś w MM brał klase F i zgadzało sie z tym co ja widziałem...
    Jak masz konkretną trasę to możemy porównać.

  16. #16
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Teraz nie mam żadnego wystawionego biletu, więc cięzko będzie cokolwiek porównac. Czy Ty widzisz w systemie taryfy w których są wystawiane bilety nagrody ? Ostatnio miałem taryfę I. Sam jestem ciekawy, bo opieram się na swoich "eksperymentach" i tym co mi powiedział facet w M&M (że po za LO, dopłaty będą takie jak dla pełnopłatnej taryfy Y). Ale może byc i tak, że dla RTW za mile jest inna taryfa i YQ przeliczane inaczej, bo 2000zł to rzeczywiście niewiele, porównując do pierwszego lepszego lotu po za Europę, gdzie suma dopłat wychodzi 1000-1400zł.

  17. #17
    Amadeusz
    Goście

    Domyślnie

    Poniżej taryfy publikowane WAWWAW, nie MM. Nie ma znaczenia na jaką linię lotniczą jest bilet wystawiany.

    STAR ALLIANCE

    01 FRWSTAR3 62184 D - - - + +10+ 12M+R
    02 FRWSTAR2 53072 D - - - + +10+ 12M+R
    03 FRWSTAR1 47364 D - - - + +10+ 12M+R
    04 CRWSTAR3 34483 Z - - - + +10+ 12M+R
    05 CRWSTAR2 29481 Z - - - + +10+ 12M+R
    06 CRWSTAR1 25510 Z - - - + +10+ 12M+R
    07 YRWSTAR3 15672 M - - - + +10+ 12M+R
    08 YRWSTAR2 13457 M - - - + +10+ 12M+R
    09 YRWSTAR1 11114 M - - - + +10+ 12M+R
    10 YRWSPCL 9449 H - - - + +10+ 12M+R

    ONE WORLD

    01 AONE6 57166 A - - - + - 10+ 12M+R
    02 AONE5 50399 A - - - + - 10+ 12M+R
    03 AONE4 45753 A - - - + - 10+ 12M+R
    04 AGLOB34 45753 A - - - + +10+ 12M+R
    05 AONE3 42319 A - - - + - 10+ 12M+R
    06 DONE6 33936 D - - - + - 10+ 12M+R
    07 DONE5 29492 D - - - + - 10+ 12M+R
    08 DONE4 26159 D - - - + - 10+ 12M+R
    09 DGLOB34 26159 D - - - + +10+ 12M+R
    10 DONE3 22422 D - - - + - 10+ 12M+R
    11 LONE6 14668 L - - - + - 10+ 12M+R
    12 LGLOB39 14380 L - - - + +10+ 12M+R
    13 LONE5 12495 L - - - + - 10+ 12M+R
    14 LGLOB34 12250 L - - - + +10+ 12M+R
    15 LONE4 10343 L - - - + - 10+ 12M+R
    16 LGLOB29 10140 L - - - + +10+ 12M+R
    17 LONE3 8772 L - - - + - 10+ 12M+R
    18 LGLOB26 8600 L - - - + +10+ 12M+R

    SKY TEAM

    01*FRTWSKY1 60566 F - - - + +10+ 12M+R
    02*FRTWSKY2 51996 F - - - + +10+ 12M+R
    03*FRTWSKY3 45856 F - - - + +10+ 12M+R
    04*IRTWSKY1 32218 I - - - + +10+ 12M+R
    05*IRTWSKY2 27668 I - - - + +10+ 12M+R
    06*IRTWSKY3 24208 I - - - + +10+ 12M+R
    07*VRTWSKY1 14959 V - - - + +10+ 12M+R
    08*VRTWSKY2 12929 V - - - + +10+ 12M+R
    09*VRTWSKY3 10889 V - - - + +10+ 12M+R
    10*LRTWSKY4 9331 L - - - + +10+ 12M+R

  18. #18
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Czym się różnicy ta: 10 YRWSPCL 9449 H - - - + +10+ 12M+R od pozostałych ekonomicznych ? Widzę, że tamte są M, a ta jest H, ale co to oznacza w praktyce ?
    Eh, ale bym sobie gdzieś poleciał

  19. #19
    Amadeusz
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Czym się różnicy ta: 10 YRWSPCL 9449 H - - - + +10+ 12M+R od pozostałych ekonomicznych ? Widzę, że tamte są M, a ta jest H, ale co to oznacza w praktyce ?
    Eh, ale bym sobie gdzieś poleciał
    Generalnie taryfy różnią się milażem i... ceną Warto wiedzieć, że można w ramach taryfy przelecieć max 16 segmentów.

    MAXIMUM PERMITTED MILEAGE PER FARE:

    26.000 FOR YRWSPCL FARES
    29.000 FOR RWSTAR1 FARES
    34.000 FOR RWSTAR2 FARES
    39.000 FOR RWSTAR3 FARES

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •