Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
Like Tree1Likes
  • 1 Post By QmP3L

Wątek: Temat pracy inżynierskiej - mechanik lotniczy

  1. #1

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie Temat pracy inżynierskiej - mechanik lotniczy


    Polecamy

    Witam,

    Jestem na 3 roku PWSZ w Krośnie o specjalizacji mechanik lotniczy i niedługo stan przed wyborem tematu pracy inżynierskiej.
    Chciałbym prosić o propozycje tematu do tej pracy. Jak na razie nie mam pomysłu, a jeśli nie wymyśle to dostanę temat z góry narzucony.
    Jaki temat, będzie najbardziej odpowiedni i najwięcej informacji znajdę? Może już ktoś ma jakiś pomysł lub pisał już pracę inżynierską i chętnie by się podzielił pomysłem.

    Za wszelką pomoc z góry dziękuje.

  2. #2

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie

    Witam, widzę ze brak propozycji. Po moich namysłach, zastanawiam się nad tematem związanym z środkiem ciężkości samolotu lub na temat materiałów konstrukcyjnych boeing 737 czy 787 (widziałem pewne materiały tu na forum). Pierwszy temat bardziej mnie ciekawi i w tej branży chciałbym pracować. Ma ktoś pomysł jak skomponować temat pracy i skąd wziąć materiały. Dodam ze mają być tez obliczenia.

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez djmaci Zobacz posta
    tematem związanym z środkiem ciężkości samolotu
    Mam nadzieje ze sie orientujesz ze to temat bardzo zwiazany z samym projektowaniem samolotu, stabilnoscia podluzna samolotu, dosc zaawansowana matematyka i solidna znajomoscia aerodynamiki. Nawet uzywajac google, troche tego aparatu matematycznego mozna znalezc na internecie, reszta w zaawansowanych podrecznikach aerodynamiki, na tym forum raczej niczego nie ma co szukac. Nie wiem tez czy to podpada pod 'mechanika lotniczego' ale profilu twoich studiow nie znam.

    Sporo natomiast znajdziesz informacji o uzyciu kompozytow w lotnictwie i do tego zaawansowana wiedza z aerodynamiki nie jest potrzebna za to sporo tam klasycznej wiedzy o materialach ze stosownymi obliczeniami ze statyki.

  4. #4

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie

    Tak wiem że to dość trudny i szeroki temat, zastanawiam się tez czy podołam. Temat jest jak najbardziej zgony z profilem moich studiów, kazali mi tylko skonkretyzować temat. Zastanawiam się też czy aby go nie jako zawęzić, np. Na podstawie któregoś Boeinga opisać wpływ zmiany położenia środka ciężkości na stateczność i może ekonomikę. Do tego obliczenia. Czy to dobry pomysł?

    Jeśli nie zajmę się tematem drugim :-)

  5. #5
    Awatar QmP3L

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRG / EPRZ

    Domyślnie

    Wpływ położenia środka ciężkości na stateczność podłużną jest w sumie dość prosty do oszacowania. Wystarczy skompletować zestaw wzorów na moment podłużny samolotu, obliczyć położenie środka stateczności obojętnej i gotowe. Wszystko to wpiąć w pętlę zmieniającą położenie SC i już ma się ładny wykres obrazujący ten wpływ. Jeśli ma się wszystkie dane geometryczne (i parę aerodynamicznych) samolotu i "Mechanikę Lotu" T1. Fiszdona pod ręką to można to zrobić w parę godzin
    http://qmp3l.deviantart.com/ - zapraszam do galerii
    (\__/) This is Bunny. Copy Bunny into
    (O.o ) your signature to help him
    (> < ) on his way to world domination!!!

  6. #6

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie

    A może ktoś ma pomysł na nieco ambitniejszy (tylko nie za bardzo ) temat pracy związany z środkiem ciężkości?

  7. #7

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie

    Chciałbym sie jeszcze spytac, czy podczas rekrutacji do pracy pracodawca przywiązuje uwage do tematu pracy inżynierskiej? Bo chciałbym pracowac jako wyważeniowiec i dlatego myślę nad tym tematem.

  8. #8
    Awatar QmP3L

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRG / EPRZ

    Domyślnie

    To chyba zależy od pracodawcy. Mnie pytali, ale nie wiem czy to miało wpływ na decyzję. W moim wypadku większy wpływ niż sam temat prawdopodobnie miało wykorzystanie w pracy dość złożonych algorytmów numerycznych.
    http://qmp3l.deviantart.com/ - zapraszam do galerii
    (\__/) This is Bunny. Copy Bunny into
    (O.o ) your signature to help him
    (> < ) on his way to world domination!!!

  9. #9
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez djmaci Zobacz posta
    Bo chciałbym pracowac jako wyważeniowiec
    To w koncu bardzo prosciutkie zagadnienie, nie wiem jak z czegos takiego mozna pisac "prace".

  10. #10

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    To w koncu bardzo prosciutkie zagadnienie, nie wiem jak z czegos takiego mozna pisac "prace".
    Tak wiem ze samo wyważenie samolotu jest dość prostym zagadnieniem$, ale w pracy inżynierskiej chciałbym opisać szerzej wpływ środka ciężkości na stateczność.

  11. #11
    Awatar QmP3L

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRG / EPRZ

    Domyślnie


    Polecamy

    Jeżeli tak bardzo chcesz pisać na temat środka ciężkości to ja proponuję rozegrać to w ten sposób: pójdź do promotora, lub kogoś kogo przewidujesz na promotora i zaproponuj o czym chcesz pisać. Ta osoba powinna wiedzieć jak powinien być rozbudowany temat pracy inżynierskiej w tym zakresie i co powinien zawierać. Jeżeli chodzi o mnie, to proponowałbym zbadanie np wpływu zmiany pomożenia środka ciężkości na stateczność podłużną samolotu w zależności od jego układu (górnopłat, średniopłat, dolnopłat, kaczka, trójpłaszczyznowy, usterzenie, klasyczne, T itp.). Można to również rozszerzyć na wpływ położenia SC na stateczność w zależności od wykonywanych zadań (na pewno będzie inny w samolotach rolniczych, pasażerskich, turystycznych, akrobacyjnych itp.). Taka statystyka to powinien już być dość rozbudowany temat na pracę i na tyle złożony (trochę pracochłonny), żeby nikt Ci nie zarzucił że idziesz na łatwiznę. Poza tym mając już trochę przeliczonych samolotów możesz skończyć lub, jeśli będziesz miał więcej czasu do zakończenia, rozwijać zagadnienie.
    Najprościej zabrać się za to pisząc sobie program (nie wiem jak u Ciebie z programowaniem), w którym zmieniając dane wejściowe w zależności od badanego samolotu otrzymasz odpowiedni wykres zapasu stateczności w zależności od położenia środka ciężkości.
    To taka moja mała sugestia jeśli interesuje Cię połączenie wyważenia i stateczności samolotu

    P.S.
    Możesz ewentualnie umieścić w pracy jeszcze parę słów o sterowności podłużnej, jako że jest ona odwrotnością stateczności

    Pozdrawiam.
    djmaci likes this.
    http://qmp3l.deviantart.com/ - zapraszam do galerii
    (\__/) This is Bunny. Copy Bunny into
    (O.o ) your signature to help him
    (> < ) on his way to world domination!!!


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •