Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2
Pokaż wyniki od 21 do 29 z 29
Like Tree5Likes

Wątek: Proszę o pomoc w rozwiązaniu zadań.

  1. #21

    Dołączył
    Nov 2015

    Domyślnie


    Polecamy

    To, że wynika to z ISA rozumiem. Niestety żaden z moich pomysłów jak to sobie wyliczyć nie działa. Np w PL080-0138 zakładając, że ciśnienie spada o 1hPa co 27ft wychodzi mi, że wysokość na której ciśnienie statyczne powinno być równe połowie ciśnienia statycznego na poziomie morza to troszkę ponad 4000m.

  2. #22

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Bo to nie jest pytanie na obliczanie tylko na wiedzę, gradient ciśnienia nie jest liniowy.

  3. #23
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Jak chcesz liczyc to tutaj masz rownania na standardowa atmosfere, raczej skomplikowane.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Barometric_formula

    Nikt nie wymaga od pilotow ani znajomosci tych rownan ani bawienie sie w obliczenia, jak bylo powiedziane sa to pytania na podstawowa wiedze o kilku parametrach - spodziewaja sie ze cos takiego potrafisz zapamietac.

  4. #24

    Dołączył
    Apr 2015

    Domyślnie Zadanie z nawigacji - prędkość zniżania przy znanym GS

    Witam,

    Chciałbym prosić o pomoc w rozwiązaniu tego zadania. Z góry dziękuje.


    Samolot lecący na wysokości 35 000 ft w odległości 100 NM od pomocy VOR/DME i musi przelecieć nad nią na wysokości 10 000 ft. Jaka musi być prędkość opadania przy założeniu ze jego prędkość podróżna GS wynosi 335KT


    a 1390 FT/MIN
    b 1340 FT/MIN
    c 1240 FT/MIN
    d 1290 FT/MIN

  5. #25
    Awatar mux84

    Dołączył
    Jul 2013

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez CRLBRU Zobacz posta
    Witam,

    Chciałbym prosić o pomoc w rozwiązaniu tego zadania. Z góry dziękuje.


    Samolot lecący na wysokości 35 000 ft w odległości 100 NM od pomocy VOR/DME i musi przelecieć nad nią na wysokości 10 000 ft. Jaka musi być prędkość opadania przy założeniu ze jego prędkość podróżna GS wynosi 335KT


    a 1390 FT/MIN
    b 1340 FT/MIN
    c 1240 FT/MIN
    d 1290 FT/MIN
    Dzielisz odległość przez prędkość i masz czas dolotu nad VORa. Później dzielisz różnicę wysokości przez ten czas i masz prędkość pionową. Tylko uważaj na jednostki.

  6. #26
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    (35000 - 10000)/((100/335)*60) = 1396
    czyli (a)

  7. #27

    Dołączył
    Nov 2017

    Domyślnie

    Cześć, pomoże ktos bo nie bardzo znajduje rozwiazania w wykładach :
    Statek powietrzny startuje z lotniska o elewacji 500 ft MSL i wznosi się z prędkością pionową 500 ft/min. Jego średnia prędkość podróżna wynosi 100 węzłów, a ciśnienie QNH = 1013.2 hPa. W jakiej odległości od lotniska osiągnięty zostanie FL 80?

    Miałby ktoś czas mi to pokrótce wyjaśnic ?

    M

  8. #28

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    FL80 przy QNH 1013 to 8 000ft, więc mamy 7500 ft do pokonania w pionie - przy wznoszeniu 500 ft/min wznoszenie potrwa 15 min. Przy prędkości 100 węzłów w trakcie 15 minut pokonamy 25 mil morskich.

  9. #29

    Dołączył
    Oct 2014

    Domyślnie


    Polecamy

    PL080-0027 Co to jest wysokość ciśnieniowa nad lotniskiem ?

    Wysokość odczytywana na wysokościomierzu ciśnieniowym ustawionym na aktualne ciśnienie na poziomie lotniska QFE.

    Można spytać dlaczego taka odpowiedź ? Wysokość ciśnieniowa to raczej coś było w porownaniu z cisnieniem STD, od 1013 hpa.. to gdzie tu ładuje sie QFE..?

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •