Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Awatar arek_waw

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    MO927

    Domyślnie Wodowanie samolotu, który odpływa po samoistnym rozpędzeniu silników


    Polecamy

    Czy ktoś może coś powiedzieć o tym zdarzeniu?
    Plane Crash compilation #3 - YouTube

    W 6:12 słychać jak silniki zaczynają przyspieszać a następnie samolot odpływa Jak to możliwe? W kabinie nie było już nikogo. Co doprowadziło do wejścia silników na obroty? I czy przed opuszczeniem kabiny pilot/piloci nie powinni wszystkiego powyłączać? Z tego co wiem w przypadku lądowań awaryjnych (np. bez podwozia, z płonącym silnikiem itp.) piloci muszą wszystko powyłączać - to jest chyba pozycja SECURE checklisty. Tutaj wygląda na to, że ktoś tego nie wykonał. Oczywiście nie wiadomo było jak długo samolot wytrzyma na wodzie, ale w przypadku np. lądowania bez podwozia też nie wiadomo czy samolot się np. nie zapali i jakoś nie widać, żeby piloci brali nogi zapas zanim zdążą wszystko wyłączyć.

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    To nie było awaryjne wodowanie.
    Skrócony opis wypadku znajdziesz tutaj: ASN Aircraft accident Cessna 525A CitationJet CJ2 OY-JET Atlantic City-Bader Field, NJ (AIY)
    Opis NTSB tutaj: Untitled Page

  3. #3
    Awatar arek_waw

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    MO927

    Domyślnie

    Dzięki, później doczytałem, że to faktycznie nie było wodowanie jak mi się wydawało w pierwszej chwili, a wypadnięcie z pasa. Natomiast nigdzie w podlinkowanych materiałach nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania

  4. #4

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Na część pytań odpowiedź spokojnie znajdziesz. Nie wydaje mi się, aby gdziekolwiek był bardziej szczegółowy opis tego wypadku. Jak widać na filmie, działał tylko jeden silnik (prawy). Manetka ciągu była wygięta i na pozycji idle stop (lewego na idle cutoff). Być może sterowanie silnikiem zostało uszkodzone w trakcie wypadku, ale nie zostało to sprawdzone.

    Przed lądowaniem awaryjnym i po lądowaniu takim jak na filmie powinno się powyłączać wszystko lub część rzeczy, ale nie zawsze się da albo nie zawsze wszystko działa tak jak byśmy chcieli. Po lądowaniu awaryjnym A380 Qantas silnik się nie chciał wyłączyć w żaden możliwy z kokpitu sposób i dopiero strażacy go zdławili.

  5. #5
    Awatar arek_waw

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    MO927

    Domyślnie


    Polecamy

    Dzięki aaben.

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •