W dobie internetu i telekonferencji przestaje zachodzić taka potrzeba.
Co innego wojsko, bomb przez internet się nie zrzuci.
Z ruchu VFR to ciężko wyżyć... a do Australii to tak szybko i tak by nie było, bo OIDP nad lądem chyba Concorde miał ograniczenia związane z hałasem.
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Mercedes CLS 53AMG 4MATIC 435KM/520NM.
Aer Lingus - Simply unbeatable!
Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
Aer Lingus - Reaching for new heights!
Każdy kraj ma inne ograniczenia, nad Polską można w dzień powyżej FL340 rozpędzać się do woli.
Dokladnie. Problem nie w ograniczeniach, a popycie - przy wspomnianej wyprawie rodzinnej do Australii skrocenie lotu z kilkunastu godzin do kilku dla wiekszosci pasazerow nie bedzie az tak wazne, zeby placic kilka razy wiecej. Wiec kluczem bedzie tu technologia, ktora pozwolilaby zrobic taki samolot pojemnym i oszczednym.
W 2003 w największej promocji bilet powrotny LHR-JFK kosztował $7.000. "Codzienne ceny" to było około $10.500 za powrotny.
Od 2003 w USA było 27% inflacji.
Cena za baryłkę ropy wzrosła od 2003 około 3.5x.
Oczywiście różne rzeczy się zmieniły, samoloty są oszczędniejsze, linie lotnicze są efektywniejsze, ale paliwo stanowi 35% kosztów linii.
Więc dziś bilet powrotny kosztowałby $15.000-25.000. Kogo stać, żeby dopłacić 50 tys. złotych do normalnego biletu, aby spędzić z rodziną 8h więcej? A przy 4-osobowej rodzinie robi się z tego 200 tys. więcej. Na pewno jest trochę takich osób. Ale nie tyle, żeby wypełnić kilkadziesiąt lotów dziennie i zwrócić koszty projektu/produkcji samolotu.
Żadna technologia nie jest na tyle rozwinięta, żeby stworzyć opłacalny samolot tego typu, który wejdzie do komercyjnej operacji za naszego życia.
Będzie II zimna wojna, to będzie nowy samolot. I człowieka na księżyc (znowu??) w końcu poślą.
Mercedes CLS 53AMG 4MATIC 435KM/520NM.
Aer Lingus - Simply unbeatable!
Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
Aer Lingus - Reaching for new heights!
Jest to precyzowane na różnych poziomach szczegółowości. Stosowane są ograniczenia prędkości w zależności od przepisów wykonywania lotu według klasyfikacji przestrzeni powietrznej, ale odpowiednie rozporządzenie wprowadziło zakaz przekraczania prędkości dźwięku w polskiej przestrzeni powietrznej na i poniżej poziomu lotu 340 oraz w całej przestrzeni w godzinach 22-6.
Zakładki