Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15
Like Tree2Likes
  • 1 Post By Tupungato
  • 1 Post By Tupungato

Wątek: Rocznica ostatniego lotu Concorde'a

  1. #1

    Dołączył
    Dec 2012
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie Rocznica ostatniego lotu Concorde'a


    Polecamy

    Dzisiaj mija 10 lat od ostatniego lotu Concorde'a.
    Jak uważacie czy doczekamy się jeszcze kiedyś naddźwiękowego samolotu pasażerskiego?
    Pozdrawiam Marcin (mkonst)

  2. #2
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    W dobie internetu i telekonferencji przestaje zachodzić taka potrzeba.
    Co innego wojsko, bomb przez internet się nie zrzuci.
    GoldenDave likes this.

  3. #3
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato Zobacz posta
    W dobie internetu i telekonferencji przestaje zachodzić taka potrzeba.
    Co innego wojsko, bomb przez internet się nie zrzuci.
    Rodziny tak nie odwiedzisz w Australii przez telekonferencje.Wiec pewnie sie doczekamy.
    Come on Arsenal--))

  4. #4
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Z ruchu VFR to ciężko wyżyć... a do Australii to tak szybko i tak by nie było, bo OIDP nad lądem chyba Concorde miał ograniczenia związane z hałasem.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  5. #5
    Awatar Mateusz Janiec

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Z ruchu VFR to ciężko wyżyć... a do Australii to tak szybko i tak by nie było, bo OIDP nad lądem chyba Concorde miał ograniczenia związane z hałasem.
    Nad lądem - ograniczenie do Mach 0.95.

    Ja uważam, że doczekamy. Chociaż tak piękne, jak Concorde, to pewnie nie będzie.
    Audi RS7 '16 4.0 TFSI 720KM/800NM.
    Aer Lingus - Simply unbeatable!
    Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
    Aer Lingus - Reaching for new heights!

  6. #6

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Każdy kraj ma inne ograniczenia, nad Polską można w dzień powyżej FL340 rozpędzać się do woli.

  7. #7

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Dokladnie. Problem nie w ograniczeniach, a popycie - przy wspomnianej wyprawie rodzinnej do Australii skrocenie lotu z kilkunastu godzin do kilku dla wiekszosci pasazerow nie bedzie az tak wazne, zeby placic kilka razy wiecej. Wiec kluczem bedzie tu technologia, ktora pozwolilaby zrobic taki samolot pojemnym i oszczednym.

  8. #8
    Awatar GoldenDave

    Dołączył
    Aug 2011
    Mieszka w
    Gdynia

    Domyślnie

    w relacji z B747 było to 40 razy więcej;

  9. #9
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Arthur1975 Zobacz posta
    Rodziny tak nie odwiedzisz w Australii przez telekonferencje.Wiec pewnie sie doczekamy.
    W 2003 w największej promocji bilet powrotny LHR-JFK kosztował $7.000. "Codzienne ceny" to było około $10.500 za powrotny.
    Od 2003 w USA było 27% inflacji.
    Cena za baryłkę ropy wzrosła od 2003 około 3.5x.

    Oczywiście różne rzeczy się zmieniły, samoloty są oszczędniejsze, linie lotnicze są efektywniejsze, ale paliwo stanowi 35% kosztów linii.
    Więc dziś bilet powrotny kosztowałby $15.000-25.000. Kogo stać, żeby dopłacić 50 tys. złotych do normalnego biletu, aby spędzić z rodziną 8h więcej? A przy 4-osobowej rodzinie robi się z tego 200 tys. więcej. Na pewno jest trochę takich osób. Ale nie tyle, żeby wypełnić kilkadziesiąt lotów dziennie i zwrócić koszty projektu/produkcji samolotu.

    Żadna technologia nie jest na tyle rozwinięta, żeby stworzyć opłacalny samolot tego typu, który wejdzie do komercyjnej operacji za naszego życia.
    GoldenDave likes this.

  10. #10
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato Zobacz posta
    W 2003 w największej promocji bilet powrotny LHR-JFK kosztował $7.000. "Codzienne ceny" to było około $10.500 za powrotny.
    Od 2003 w USA było 27% inflacji.
    Cena za baryłkę ropy wzrosła od 2003 około 3.5x.

    Oczywiście różne rzeczy się zmieniły, samoloty są oszczędniejsze, linie lotnicze są efektywniejsze, ale paliwo stanowi 35% kosztów linii.
    Więc dziś bilet powrotny kosztowałby $15.000-25.000. Kogo stać, żeby dopłacić 50 tys. złotych do normalnego biletu, aby spędzić z rodziną 8h więcej? A przy 4-osobowej rodzinie robi się z tego 200 tys. więcej. Na pewno jest trochę takich osób. Ale nie tyle, żeby wypełnić kilkadziesiąt lotów dziennie i zwrócić koszty projektu/produkcji samolotu.

    Żadna technologia nie jest na tyle rozwinięta, żeby stworzyć opłacalny samolot tego typu, który wejdzie do komercyjnej operacji za naszego życia.
    Tak jak powiedzial Behemot. Pojawi sie technologia zrownajaca koszty(lub niewiele wieksze) ,to sie pojawi nastepca.
    Come on Arsenal--))

  11. #11
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Jest to dość prawdopodobne, że wraz z nową technologią powrócą ekstremalne prędkości.
    Wciąż jednak pozostawia kwestię uciążliwości przekraczania bariery dźwięku dla ludzi na ziemi i potencjalne zakazy. Mocno to ogranicza możliwości trasowe.

  12. #12
    Awatar Mateusz Janiec

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Będzie II zimna wojna, to będzie nowy samolot. I człowieka na księżyc (znowu??) w końcu poślą.
    Audi RS7 '16 4.0 TFSI 720KM/800NM.
    Aer Lingus - Simply unbeatable!
    Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
    Aer Lingus - Reaching for new heights!

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Każdy kraj ma inne ograniczenia, nad Polską można w dzień powyżej FL340 rozpędzać się do woli.
    A do FL340 jak wyglądają ograniczenia prędkości? Myślałem, że są one określone klasami przestrzeni powietrznej. Czym (tzn. jakim dokumentem) jest to uregulowane w Polsce?

  14. #14

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Jest to precyzowane na różnych poziomach szczegółowości. Stosowane są ograniczenia prędkości w zależności od przepisów wykonywania lotu według klasyfikacji przestrzeni powietrznej, ale odpowiednie rozporządzenie wprowadziło zakaz przekraczania prędkości dźwięku w polskiej przestrzeni powietrznej na i poniżej poziomu lotu 340 oraz w całej przestrzeni w godzinach 22-6.

  15. #15

    Dołączył
    Dec 2012
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    A dzisiaj mija 50 lat od oblotu Concorde'a.
    Pozdrawiam Marcin (mkonst)

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •