Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 21
Like Tree20Likes

Wątek: Najprzyjemniejszy rodzaj latania.

  1. #1

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie Najprzyjemniejszy rodzaj latania.


    Polecamy

    Witam! O gustach z definicji się nie dyskutuje, ale od dawna zastanawia mnie jedna rzecz, otóż:
    Jaki rodzaj latania jest najprzyjemniejszy, dający najwięcej frajdy, satysfakcji, lotniczego spełnienia?
    Niestety nigdy nie latałem, dlatego być może mój podział będzie trochę nieprecyzyjny, ale proponuję taki jak poniżej:

    1.Latanie jako pilot wojskowy, myśliwcem wielozadaniowym.
    2.Latanie jako pilot wojskowy, samolotem odrzutowym w zespole akrobacyjnym.
    3.Latanie jako pilot wojskowy, śmigłowcem bojowym.
    4.Latanie jako pilot cywilny- akrobacyjny solowo, samolotem akrobacji pełnej (wyczynowej).
    5.Latanie jako pilot cywilny- akrobacyjny, samolotem akrobacji pełnej w zespole akrobacyjnym.
    6.Latanie jako pilot cywilny- zawodowy, dużym samolotem pasażerskim.
    7.Latanie jako pilot cywilny, szybowcem akrobacyjnym.

    W podziale specjalnie nie podawałem przykładów poszczególnych statków powietrznych bo uważam, że lot zarówno EF-2000 jaki i F-16, pomimo sporych różnic jest jednym w swoim rodzaju wspaniałym przeżyciem, i nie ma sensu się tu „rozdrabniać nad detalami” dlatego pisałem ogólnie „samolot wielozadaniowy”.

    Sprawa nie jest taka oczywista, gdyż, czytając wypowiedź pilota np. z ZA Orlik, który mówił że przyjemność z latania zarówno myśliwcem jak i mniejszym Orlikiem jest taka sama, a zespół lata przede wszystkim (nie licząc treningów) przed publiką, na małej wysokości, oraz wykonują większy nalot w stosunku rocznym. Akrobaci z aeroklubów natomiast mają szanse na medale z zawodów, oraz pokazanie się szerszej publice, nie patrząc się na to co im akurat przełożony pozwoli, a takim małym Zlinem, pomimo że nie ma mocy silnika, która by zdzierała asfalt z płyty lotniska, może wykonać figury, o których na samolotach odrzutowych mowy nie ma. Kapitanowie transatlantyków natomiast latają, najwięcej z omówionej grupy, i po wszelkich zakątkach świata, jednak jest to tylko przelot z punktu A do B.
    Wiem że jest to trudne pytanie, gdyż nie powinno się porównywać samochodu sportowego i ciężarówki, oraz niewiele osób miało okazję do szerszego zapoznania się z kilkoma typami awiacji. To jednak chciałbym przeczytać komentarze, opinie, poznać faworytów, być może ktoś odeśle mnie do ciekawych artykułów, filmów. Zapraszam do dyskusji.

    Z góry dziękuje za odpowiedzi!

  2. #2

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Wiesz, że nie powinno się porównywać, ale to robisz? Każdy lubi co innego i każdy ma inne możliwości, więc temat jest bezsensu. I na jakiej podstawie mamy wskazać najprzyjemniejszy rodzaj latania? Na podstawie naszych marzeń?
    STYRO likes this.

  3. #3

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    Widać user4, że źle mnie zrozumiałeś, porówynywać ciężarówki do wyścigówki się nie powinno, ale porównanie jednego latania do drugiego, ma już większy sens. Jeżeli chodzi o kwestie możliwości to specjalnie nic o tym nie napisałem, bo wtedy faktycznie temat byłby kompletnie bez sensu. I nie prosiłem o wypisanie w kolejności tych siedmiu rodzajów od najprzyjemniejszej po kolei (bo tak rozstrzygnąc się nie da), ani kto o czym marzy. Tylko może ktoś miał z tym styczność i chciałby się wypowiedzieć, albo zna jakieś ciekawe filmy na ten temat, może jakiś link?

  4. #4
    Senior Screener
    Awatar adamsc

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    Piastów/EPWA

    Domyślnie

    Osoby na forum, która zasmakowała latania w 7 kategoriach wyżej wymienionych zapewne brak, wątpie czy ktoś w PL by się znalazł. Swoją drogą sporo kategorii brakuje. Nie wiem dlaczego w lataniu cywilnym poza samolotami rejsowymi uwzględniasz tylko loty akrobacyjne. Oprócz tego, jakiekolwiek porównanie w tym wypadku jest raczej bez sensu, gdyż o gustach się nie dyskutuje. Dla jednego lot Cessną 30 NM w obrębie lotniska aeroklubowego jest przyjemniejszy od kilkunastu lotów za wielką wodę, a dla drugiego odwrotnie. Reguły tutaj nie ma i nikt ci obiektywnie nie odpowie, gdyż takiej odpowiedzi po prostu brak

    Pozdrawiam!

  5. #5
    Awatar biemdabliu

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    Nowy Sącz

    Domyślnie

    Zazwyczaj jezeli ktos interesuje sie lotnictwem i planuje kariere pilota to ma upatrzony swój ''konik'' w tej dziedzinie , jedni idą w kierunku szybownictwa , inni w kierunku lotnictwa wojskowego a jeszcze inni brną do fotela kapitana wożącego paxów :P Wszystko zależy od gustu który każdy ma swój ale to nie znaczy że jak np podoba Ci się latanie turystyczne to w trakcie spelniania swoich marzen powiesz sobie że to jednak mało i będziesz chciał latac zawodowo :P Dąże do tego że tak naprawde dopiero w trakcie latania i próbowania wszelkiego rodzaju sposobów wzoszenia sie w powietrze przekonuje się jaki rodzaj latania jest dla Ciebie odpowiedni
    Znam przypadek gdzie znajomy latał samolotami turystycznie i zasmakowal motolotni po czym przesiadł się właśnie na ten rodzaj latania :P
    Oczywiście problem jest jedynie w lataniu Wojskowym , ponieważ wkraczając w ten rodzaj lotnictwa raczej nie bedzie juz okazji (przynajmniej do emerytury) smakowac innych
    Pozdrawiam!

    P.S. Niestety żyjemy w takich czasach że nie wszyscy mogą sobie wybierać drogi do bycia pilotem z różnych przyczyn ( zdrowotnych , finansowych) dlatego wiele osób decyduje się na latanie które jest najbardziej dla niego dostępne

  6. #6
    Awatar biemdabliu

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    Nowy Sącz

    Domyślnie

    Zapomniałem napisać że w ogóle twoja klasyfikacja jest toszke błędna ponieważ każda z tych dziedzin które wymieniłeś jest przeznaczona dla doświadczonych pilotów którzy mają za sobą setki wylatanych godzin i doświadczenia By latać zespołowo w akrobacji musisz miec ogromne doswiadczenie w lotach solo ! By latac zawodowo musisz miec sporo wylatane jako ''turysta'' itd itd

  7. #7
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    To ja też mam taki sam rodzaj pytania.
    Która rodzaj jazdy jest najprzyjemniejszy?
    1. Limuzyną po autostradzie.
    2. Sportowym autem po torze.
    3. Autem klasy WRC po szutrze.
    4. Hulajnogą po wertepach.
    5. Motocyklem po lodzie.
    6. Gołym tyłkiem po nieohybrowanej desce.
    7. Cieżarówką w trasie przez Europę.
    frik, Rosenzweigova, STYRO and 3 others like this.
    [Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]

  8. #8
    Awatar travellersmc

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Fiddler's Green

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RzEmYk Zobacz posta
    To ja też mam taki sam rodzaj pytania.
    Która rodzaj jazdy jest najprzyjemniejszy?
    1. Limuzyną po autostradzie.
    2. Sportowym autem po torze.
    3. Autem klasy WRC po szutrze.
    4. Hulajnogą po wertepach.
    5. Motocyklem po lodzie.
    6. Gołym tyłkiem po nieohybrowanej desce.
    7. Cieżarówką w trasie przez Europę.
    Wybieram adpowiedz 'D' - "Motocyklem przez Europę" ;-)


    long long time ago TU134A, IL62M ................. but today A319, A320, A321, A33X, A34X, A380, B73X, B74X, B757, B767, B77X, B78X, E145, E170, E175, E190, E195, ATR42, ATR72, Q400, F70, F100, MD82, CRJ9 ;-)

  9. #9
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez furia28 Zobacz posta
    1.Latanie jako pilot wojskowy, myśliwcem wielozadaniowym.
    2.Latanie jako pilot wojskowy, samolotem odrzutowym w zespole akrobacyjnym.
    3.Latanie jako pilot wojskowy, śmigłowcem bojowym.
    4.Latanie jako pilot cywilny- akrobacyjny solowo, samolotem akrobacji pełnej (wyczynowej).
    5.Latanie jako pilot cywilny- akrobacyjny, samolotem akrobacji pełnej w zespole akrobacyjnym.
    6.Latanie jako pilot cywilny- zawodowy, dużym samolotem pasażerskim.
    7.Latanie jako pilot cywilny, szybowcem akrobacyjnym.
    8. Latanie swoim wlasnym samolotem w celach rodzinno-turystycznych, najlepiej jakis nieduzy turboprop. (Meridian, TBM850, PC-12, itp.). Dodatkowo latnie w b. ladnych okolicach z dobra infrastruktura GA (naprzyklad zachodnie USA).
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 06-01-2014 o 04:52

  10. #10

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Seaplanes!
    frik, saturn5, aaben and 1 others like this.

  11. #11
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Kawał mi się przypomniał. Lecą obok siebie F-16 i C-130. Pilot z myśliwca robi te swoje hocki-klocki, zwroty, świece itd i napina się przez radio co to nie on i czego ten F-16 nie potrafi. Pilot Herculesa na to: "Zaczekaj to pokażę Ci coś czego ten Twój myśliwiec nigdy nie będzie umiał". Lecą dalej, nic się nie dzieje i cisza przez parę minut, w końcu pilot F-16 pyta, na czym niby polega ta sztuczka, na co pilot Herculesa odpowiada: "Aaaa, to? A nic, w kiblu byłem".
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPLK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    "Aaaa, to? A nic, w kiblu byłem".
    "i zaparzyłem sobie kawę"
    Stowarzyszenie Miłośników Lotnictwa Ziemi Łaskiej
    http://smlzl.vot.pl/

  13. #13
    Awatar zicherka

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    domu.

    Domyślnie

    Mnie sie najbardziej ten podoba:
    Cytat Zamieszczone przez RzEmYk Zobacz posta
    6. Gołym tyłkiem po nieohybrowanej desce.

    Tylko, ze u Nas (Śląsk) mowi sie heblowana lub nieoheblowana, od heblować
    Zdravim

  14. #14
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zicherka Zobacz posta
    Tylko, ze u Nas (Śląsk) mowi sie heblowana lub nieoheblowana, od heblować
    To tak jak u nas (Polska) .

    Ze swojej strony powiem, że piloci liniowii z którymi miałem okazję rozmawiać zgadzali się, że fajniej jest wziąć małą Cessnę i polecieć w Polskę, czy w szybowcu powisieć parę godzin na termice, niż latać autobusami po tych samych trasach na te same lotniska. Np. w AW jest instruktor szybowcowy, który jest zarazem kapitanem na atlantykach w LOT.
    Pletwa and Suzia like this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  15. #15
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Zdawało się mi, że napisałem o heblowaniu. Nie mam pojęcia skąd się tam to wzięło... Pora jeszcze wczesna, wtedy jeszcze "aż tyle" nie wypiłem. Pomroczność jasna mnie musiała dopaść!
    [Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]

  16. #16
    Awatar Radek Zlin

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Jak dla mnie zdecydowanie: 2, 4, 5 i 7

  17. #17
    Awatar biemdabliu

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    Nowy Sącz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Np. w AW jest instruktor szybowcowy, który jest zarazem kapitanem na atlantykach w LOT.
    Daleko nie trzeba szukać przykładem może być tu słynny kpt Tadeusz Wrona

  18. #18
    Awatar Liveed

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie

    Usłyszałem kiedyś od pewnego pilota liniowego zdanie: "samoloty są do pracy, szybowce w nagrodę, a śmigłowce za karę"

  19. #19
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Np. Bo105 też ?

  20. #20
    Awatar macli

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Bo105 to jak byłeś tylko trochę niegrzeczny

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •