Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4
  1. #1

    Dołączył
    Dec 2013

    Domyślnie Zmiana największej prędkości pionowej wraz z wysokością


    Polecamy

    Witam,
    czy jest ktoś w stanie powiedzieć jak zmienia się maksymalna prędkość pionowa samolotu odpowiadająca prędkości Vy wraz z wysokością.
    Jasne jest że będzie ona malała, ale jaki jest to gradient ?

    Pozdrawiam

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Bedzie to malenie asymptotyczne (nie liniowe) dlatego o gradiencie trudno mowic, oczywiscie bardzo zalezne od typu/wagi samolotu, itp.
    Tylko majac performance tables jakiegos samolotu mozna by probowac wygenerowac taka krzywa w standardowej atmosferze.

  3. #3

    Dołączył
    Dec 2013

    Domyślnie

    ok, dzięki za pomoc.

  4. #4
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez FlyingIsAwesome Zobacz posta
    czy jest ktoś w stanie powiedzieć jak zmienia się maksymalna prędkość pionowa samolotu odpowiadająca prędkości Vy wraz z wysokością.
    Jasne jest że będzie ona malała, ale jaki jest to gradient ?
    Mam tablice dla Piper Archer II i akurat taki przyblizony gradient da sie zaobserwowac.
    Dla samolotu w pelni zaladowanego jest to strata okolo 100 fpm na kazde 2000 ft wysokosci, w okolicach maksymalnego pulapu ten gradient przestaje byc taki prosty w opisie ale w duzym zakresie wysokosci zdecydowanie ponizej pulapu maksymalnego tyle wlasnie wynosi. Dla innych samolotow z innymi silnikami (odrzutowymi, itp) to oczywiscie moze zupelnie inaczej wygladac.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •