Pokaż wyniki od 1 do 14 z 14
Like Tree5Likes
  • 1 Post By Tomek.Kubski
  • 1 Post By Drzemi
  • 3 Post By saturn5

Wątek: Jakim NATEM leci Boeing 787 LOT7 z Kennedy do Warszawy

  1. #1

    Dołączył
    May 2013

    Domyślnie Jakim NATEM leci Boeing 787 LOT7 z Kennedy do Warszawy


    Polecamy

    Witam
    Interesuje mnie jakim NATEM leci LOT7 z Kennedy do Warszawy

    trasa z flightaware: GREKI3 MARTN QUBIS N497B AVUTI 5900N 05000W 6100N 04000W 6200N 03000W 6200N 02000W 6200N 01000W GUNPA P610 ZOL L621 LAGUM EVBAS REKMO AMROR N983 ELPOL N195 UNDUK N195 SORIX

    http://www.flightradar24.com/LOT7/77674d0
    https://uk.flightaware.com/live/flight/LOT7


    NAT's
    https://pilotweb.nas.faa.gov/common/nat.html
    North Atlantic Tracks & Weather

    I nie ma tu takiego ktorym leca teraz.

    Dzieki za pomoc i pozdrawiam!

    Tomek

  2. #2
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie


    http://i.imgur.com/rGjnBet.png
    Screen z PFPX.

    Wygląda na to, że leci poza NATem (na północ od najkrótszej trasy). NATy nie są obowiązkowe.
    Ostatnio edytowane przez RzEmYk ; 19-09-2015 o 09:34
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, P3D v4.2. EOS 500D+C 15-85 IS USM]

  3. #3

    Dołączył
    May 2013

    Domyślnie

    Nie wiedziałem że naty nie są obowiązkowe.
    LOT z Toronto do Warszawy też leciał bardzo wysoko na północ.
    Zastanawia mnie tylko co ich kieruje latając tak wysoko, kształt ziemi, ominięcie europy, czy coś innego.

    pozdrawiam,

    Tomek

  4. #4

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    To coś innego to wiatry.

  5. #5

    Dołączył
    May 2013

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    To coś innego to wiatry.
    Jeżeli to wiatry to każda linia by leciała jak LOT a nie leci.

    LOT6 właśnie leci z Warszawy do Nowego Jorku i już widze że kieruje się wysoko na północ.
    Obecnie na FL380

    skoro wybieraja trase ze względu na wiatr to różnica w sile wiatru jest niewielka.
    FL390

    FL340

    RzEmYk likes this.

  6. #6

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Przyczyn może być wiele, m. in. zatłoczona przestrzeń nad centralną Europą.

  7. #7

    Dołączył
    May 2013

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Przyczyn może być wiele, m. in. zatłoczona przestrzeń nad centralną Europą.
    aaben, też o tym myślałem. Lecąc tak wysoko na północ mają spokój, omijają Europę, nad Oceanem też jest tłoczno.

  8. #8

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomek.Kubski Zobacz posta
    Jeżeli to wiatry to każda linia by leciała jak LOT a nie leci.
    Nie, bo nie każda linia leci do WAW, różnice w wiatrach moga być drobne, ty tego nie uchwycisz wzrokowo ale komputery policzą najkrótsza czasowo trasę, nie stawiam na żaden tłok w powietrzu bo jak lecisz FL410 nad Europa to juz jest relatywnie pusto.

  9. #9
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Drzemi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPGD / EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomek.Kubski Zobacz posta
    Nie wiedziałem że naty nie są obowiązkowe.
    NAT-y są codziennie publikowane i codziennie mogą mieć inne koordynaty i poziomy. Można lecieć nad, pod lub na północ / południe od nich w określonej odległości.

    Tak jak napisał N077GL, nawet mała różnica w wiatrach w połączeniu z innym lotniskiem startu i/lub lądowania może sprawić, że komputer znajdzie inną drogę. Poza wiatrem, może być to np. kwestia omijania niekorzystnej pogody (burze, turbulencje, oblodzenie) lub jakiejś usterki, z którą nad UK nie można lecieć. Różne opłaty mogą też mieć wpływ na wybór zaplanowanej trasy - lecąc na północy oraz przez GUNPA i na północ od tego punktu omija się FIR-y Shanwick i szkocki, co może obniżyć opłaty ATC.
    RzEmYk likes this.

  10. #10

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    nie stawiam na żaden tłok w powietrzu bo jak lecisz FL410 nad Europa to juz jest relatywnie pusto.
    LOT6 wykonywał przelot początkowo na FL380.

    Generalnie atlantyki z Warszawy mają dwie opcje, albo lecą przez Słubice i pakują się w najgęstszą przestrzeń w środkowej Europie, albo przez okolice ROE. Można sobie wyświetlić jak przebiegałaby ich trasa po wielkim kole i najbardziej północne NATy są mniej więcej tak samo oddalone od trasy optymalnej jak trasa po której w rzeczywistości latają nasze dreamlinery, a o wiele częściej wieją tam przeciwne wiatry.

  11. #11
    Awatar mickey93

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    blisko EPTO:D

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    LOT6 wykonywał przelot początkowo na FL380.

    Generalnie atlantyki z Warszawy mają dwie opcje, albo lecą przez Słubice i pakują się w najgęstszą przestrzeń w środkowej Europie, albo przez okolice ROE. Można sobie wyświetlić jak przebiegałaby ich trasa po wielkim kole i najbardziej północne NATy są mniej więcej tak samo oddalone od trasy optymalnej jak trasa po której w rzeczywistości latają nasze dreamlinery, a o wiele częściej wieją tam przeciwne wiatry.
    z obserwacji to loty północną trasą przez ROE w przypadku lotowskich lotów za kałuże, stanowią 80 90% wszystkich, przez Europę latają baardzo rzadko
    Planeplotter: f1 Nikon D7200, GSO 10" TV PowerMate 2" 2X, Tamron 150-600G2

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łomża

    Domyślnie

    Ciekawe ile używa się paliwa na lot transatlantycki z wiatrem/pod wiatr?

  13. #13

    Dołączył
    May 2013

    Domyślnie

    Dzisiaj niżej lecą
    GREKI3 MARTN TAFFY N357A LOMSI 5500N 05000W 5800N 04000W 6000N 03000W 6100N 02000W 6200N 01000W GUNPA P610 ZOL L621 ROE N983 ELPOL N195 UNDUK N195 SORIX

    Ksebki, z wikipedi: 2.67 L/100 km (88 mpg-US) na pasażera, zbiornki w 100% mieszczą w wersji 787-8
    101,323 kg
    Z innej strony, Boeing 787-8 na lot zużywa około 65,000kg paliwa. Nic nie znalazłem na temat ile spali lecąc z wiatre lub pod wiatr.
    Dziękuję za włączenie się do tematu.

  14. #14
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Tomek.Kubski Zobacz posta

    , z wikipedi: 2.67 L/100 km (88 mpg-US)
    Rozumiem ze to Polska Wikipedia?
    Nonsensowne jest podawanie zużycia paliwa dla samolotu na dystans, jak juz ktos bardzo chce to podaje sie zużycie paliwa na jednostkę czasu (godzina). Samolot pali tyle samo na godzinę obojętnie czy leci pod czy z wiatrem.

    Co do twojego pierwszego pytania - jest zbyt duża ilośc parametrów do których nie masz dojścia dlatego na takie pytanie nie znajdziesz odpowiedzi na publiczno-amatorskim forum.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 20-09-2015 o 11:30
    RzEmYk, Pletwa and martineho like this.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •