Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
Like Tree2Likes
  • 1 Post By Canonier
  • 1 Post By Maciejka79

Wątek: Problem z Flightradar24. Jak się wycofać z trial-a, przerwać go.

  1. #1

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie Problem z Flightradar24. Jak się wycofać z trial-a, przerwać go.


    Polecamy

    FLIGHTRADAR24.
    Pytanie - pośbę o pomoc
    zamieściłem już w innym miejscu ( Flightradar24 ) post #1592, ale tam jest b. mały oddźwięk więc może tutaj bo zostało mi już b. mało czasu - 1,5 dnia.
    Może ktoś miał już podobną sytuację.
    Nie daje się przerwać rozpoczętego trial-a 7 dniowego i za chwilę automatycznie wrzuci mnie do rocznej subskrypcji której chyba jednak nie chcę. Pieniądze na rok mogą sobie już pobrać z mojej karty bo dane i CVV mają (wymuszone przy rejestracji do trial-a).
    Co z tym zrobić ?

    Poniżej przeklejam pierwszy tekst z tej prośby, z tego tematu.

    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    Jestem wystraszony i zły POMÓŻCIE w kilku słowach bo już się zamotałem.

    Po wielu latach miłego korzystania z FR24 kilka dni temu wziąłem sobie na próbę najtańszy trial 7 dniowy. Wziąłem w nadziei, że zmaleją pewne nieciekawe zmiany ostatnio wprowadzone.
    Ale nadal nie za bardzo mi się to podoba. Jakoś poprzednie wersje były bardziej przyjazne.
    Mam jeszcze 2-3 dni do końca trial-a i łamię się czy jednak się nie wycofam z tego do wersji podstawowej.

    Tylko pojawił się problem:
    Nigdzie nie widzę możliwości dysponowania tym trialem i ew. rezygnacji z niego. Obawiam się, żeby 7/8 dnia nie przeszło to automatycznie w roczne użytkowanie i wymuszoną płatność, a kaskę z konta ściągną sobie przecież migiem bo przy robieniu trial-a wymusiło mi podanie wszystkich danych karty płatniczej razem z kodem CVV. Więc mogą robić co chcą z moimi pieniędzmi.

    Jak to wygląda w chwili kończenia się trial-a ? Jak zrezygnować z tego np. już teraz, w połowie trial-a ?
    Gdzie szukać obsługi tego ? Coś zgłupiałem

    I drugie: Gdybym po trial-u pozostał na wersji płatnej to jak to będzie wyglądało po upływie zapłaconego roku. Nie mając dostępu do funkcji obsługujących i nie mogąc przerwać mogę przecież "wpaść" z automatu w następny rok płatny.

    Albo ja czegoś nie widzę w opcjach i się "motam", albo jest to zorganizowane jakoś krzywo i niejasno.

    Czy ktoś miał taką sytuację ? Podpowiedzcie kilka słów bo już mam niepokój jak się to za chwilę rozwinie.
    UM 70, UM 860, UM 977, UL 980 nad głową, UN 191.

  2. #2

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    Nie mogę Ci bezpośrednio pomóc, bo nie mam konta na FR24, więc nie wiem, jak wygląda interfejs użytkownika po wykupieniu triala, ale w regulaminie jest następujący zapis:
    Cytat Zamieszczone przez Flightradar24.com
    If you wish to terminate your subscription, you may use your account page on our Website or contact us at support@fr24.com.
    Dlatego proponowałbym jeszcze raz, na spokojnie, przejrzeć stronę z ustawieniami, pewnie jest gdzieś napisane, że masz aktualnie wykupiony abonament "trial" i na tej samej stronie spodziewałbym się linka typu "manage/cancel/terminate your subscription" (możesz ewentualnie wkleić screena, jak wygląda ta cała strona z ustawieniami konta), a jeśli faktycznie nic nie ma, to po prostu napisz do nich maila, jeśli jeszcze nie napisałeś. To popularna strona, więc pewnie cały czas ktoś czyta maile, a nawet jeśli nie odpowiedzą Ci przed upływem terminu, to pewnie anulują transakcję i tyle (ważne, żeby data wysłania była przed końcem triala, no i nie za pięć dwunasta).

    Odpowiadając na drugie pytanie - jeśli nie anulujesz subskrypcji to znowu ją przedłużą, ale możesz przecież wysłać do nich maila, a przez rok już na pewno zdążą odpisać.

    Generalnie w regulaminie jest jasno napisane, że można w każdej chwili zrezygnować, a FR24 to raczej porządna strona, więc moim zdaniem nie ma się czym denerwować.
    https://www.flightradar24.com/terms-and-conditions
    Kazor likes this.

  3. #3

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Dziękuję Canonier . Powinno być właśnie tak jak opisujesz i tego się spodziewałem rozpoczynając trial. Trial który z samej istoty po upływie jego terminu powinien wygasnąć bez śladu jeżeli umyślnie nie poroszę o subskrybcję i opłacę. A tu brak czegokolwiek do zarządzania subskrypcją począwszy od chwili trial-a. Za to wszelkie treści wskazują, że przejdzie on samoczynnie w subskrypcję na najbliższy rok. Przekopałem to już 33 razy, znam niemal na pamięć i... figę z makiem z tego wynika. Po prostu nie ma dostępnej żadnej takiej opcji. Pomimo tego, że w wielu miejscach stoi jak byk, że można w dowolnej chwili trial-a lub subskrypcji przerwać je.
    Owszem, jest w koncie użytkownika (zalogowanego) opcja MY ACCOUNT, a tam "change subscription", tyle, że w tym change nie ma nic, a nic co pozwoliłoby na jakąkolwiek ingerencję w bieg trial-a czy jego dalszych konsekwencji. Aż próbowałem to poprzez 3 różne przeglądarki (Mozilla, IE, Opera) bo czasem Mozilla potrafi zagubić część treści jakiejś strony.
    I co najdziwniejsze: już w chwili uruchamiania trial-a jest wymuszone podanie danych karty płatniczej wraz z CVV ! Rzekomo po to, żeby potem, po trialu uprościć płatność. Trial zadziałał - więc chyba oszustwa jakiegoś tu nie ma.
    Dziwne to wszystko.

    ----------------------------------------------------------------------

    Tu przekleję jeszcze kilka zdań z tekstu gdzie równolegle pytam o ten temat w innym miejscu forum (link podawałem na początku tematu) :

    Ogólnie to się już zeźliłem na to wszystko. Wszędzie pisze, że można zrobić "cancel anytime", nawet w trakcie trwania samego trial-a, a potem, po podaniu danych do płatności (na ewentualną przyszłość) już NIGDZIE nie ma takiej możliwości. Zaczyna mi to wyglądać na sprytną pułapkę żeby tylko złowić łosia i szybko mu zajumać kaskę z konta wbrew jego potrzebom i chęci. Wszystkie dane wraz z CVV karty już na początku wysępili i mają !
    Ostatecznie te ~50 zł za lekkie rozszerzenie funkcji przeżyję, może się jakoś przydadzą, ale to ja mam zadecydować czy tego chcę, a nie jakaś tajemnicza czarna siła !

    Kiedyś jak pamiętam w takich sytuacjach, w dawnym FR24 w osobistym profilu była opcja "cancel subscription..." Teraz nie ma ani śladu po tym.

    -----------------------------------------------------------------------

    Eeeech.... krzywe to jakieś.

    Zaraz, tak jak podpowiadasz piszę maila do nich bo zostaje mi za mało czasu, a nie widać wyjścia z sytuacji. Nie wiadomo co się z tego może rozwinąć i to nieodwracalnie.

    Będę na bieżąco informował o rozwoju tematu bo być może niejednemu to się przyda.
    UM 70, UM 860, UM 977, UL 980 nad głową, UN 191.

  4. #4
    Awatar ironhide

    Dołączył
    Jan 2009

    Domyślnie

    Napisz na podany mail, że chcesz anulować.

  5. #5

    Dołączył
    Oct 2015

    Domyślnie

    Możesz ostatecznie zablokować kartę w banku. Wyrobienie nowej wyjdzie taniej
    Mateos33 likes this.

  6. #6

    Dołączył
    Mar 2015

    Domyślnie

    Na podstronie My Account na samym dole jest link Cancel subscription

  7. #7

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Havilland Zobacz posta
    I co najdziwniejsze: już w chwili uruchamiania trial-a jest wymuszone podanie danych karty płatniczej wraz z CVV ! Rzekomo po to, żeby potem, po trialu uprościć płatność.
    To chyba dość powszechna praktyka, np. parę lat temu na stronie Microsoftu też musiałem podać dane karty, żeby pobrać 30-dniową wersję Office'a i później musiałem anulować, żeby się nie przedłużyło.

  8. #8
    Awatar Jerry

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    A nie można w change subscription zmienić na plan podstawowy?

  9. #9

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Już się wyjaśniło po korespondencji z support-em FR24.


    Odpowiadając na wcześniejsze Wasze porady za które dziękuję:


    Właśnie cały problem polegał na braku (po zalogowaniu) w zakładce MY ACCOUNT tego linka do kliknięcia „cancel subscription”,
    a przecież tak jak pisaliście powinno być coś takiego. Tak też rozumiałem działanie strony i funkcji My Account – że będą tam opcje zmiany rodzaju subskrybcji czy też jej skasowanie. Tym bardziej, że w wielu miejscach było info, że jest możliwość „cancel anytime”.
    Ten uporczywy brak możliwości wyboru spowodował całkowitą niemożność zrobienia czegokolwiek z rozpoczętym trialem w tym zatrzymania go aby automatycznie nie przeszedł w płatną wersję na 1 rok. No i zrobiła się lekka panika jak z tego wybrnąć bo dane karty wraz z CVV już sobie na początku pobrali do cyklicznego potem przedłużania subskrybcji. Trochę nie chciałem robić blokowania karty, a potem odtwarzania jej.


    Jak się okazało problem pochodził z rodzaju mojej karty płatniczej (zwykła VISA, taki wół roboczy codzienny do zakupów chleba). Będę jeszcze rozmawiał z bankiem o co to poszło, ale coś w tej karcie jako takiej „zwykłej” jest nieaktywne.
    W efekcie uruchomienie trial-a wraz z podaniem danych do płatności tą kartą przebiegło prawidłowo, trial ruszył. Ale chwilę potem system u FR24 zauważył nie informując mnie, że oni tą kartą nie będą mogli ściągać sobie kolejnych cyklicznych płatności np. po trialu, a potem co rok i z automatu anulował wszystko pozostawiając jedynie trial do jego końca. Jakoś to tak mają zorganizowane.
    Natomiast w drugim zapytaniu dlaczego nie miałem widocznego i dostępnego linku do „canel subsciption” odpowiedziano mi, że to nie wina mojego komputera. Ponieważ wszystko zostało anulowane to wyświetlenie mi tego linku zostało zablokowane bo już nie był do niczego potrzebny. Jak będę chciał wykupić roczną subskrypcję to o ile rozumiem mogę to nadal zrobić (chyba już nawet bez tial-a) opłacając każdy rok od nowa (tą kartą ? ).
    Niby jest OK, tylko trochę denerwujące – mogliby choć śladowo informować o przyczynie i postępie tematu.


    Jeszcze taka uwaga. Wgłębiając się w regulaminy itp. zrozumiałem, że jak w trakcie rocznej subskrybcji przerwie się ją, zrezygnuje z niej to ona jest jednak w jakiś sposób aktywna do końca. Już nie wgłębiałem się w to. Pozostające pieniądze oczywiście nie są zwracane.
    Poniżej przeklejam 2 odpowiedzi mailowe od FR24. Już bez tłumaczenia bo chyba wszystko omówiłem.


    POZDRAWIAM WSZYSTKICH RADAROWICZÓW i dziękuję za podpowiedzi.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    ODPOWIEDZI z FR24

    Your Support reference number is xxx xxx.


    It appears that when you signed up for a Flightradar24 Premium subscription your payment details were okay'd, however your particular card didn't support recurring payments, hence your trial was successfully started, however the payment was stopped automatically. This means you won't be charged after your trial concludes and the reason you weren't able to cancel the payment, was due to the fact that it had already been cancelled.



    If you do however wish to continue using a Premium subscription after the trial expires, you'll be required to go through the payment process again.

    .................................................. .....................................



    You haven't seen the cancel subscription link, as your trial was canceled immediately after start, so you couldn't have possibility to cancel it again. It has been done automatically on our side, so it's not connected to your local computer.

    You can use this card even for yearly payment, but as it doesn't support recurring payments, you will have to buy subscription every year as we cannot charge you automatically.
    UM 70, UM 860, UM 977, UL 980 nad głową, UN 191.

  10. #10

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Radom, Poland

    Domyślnie


    Polecamy

    Pewnie masz ustawiony zerowy limit transakcji on-line i cała filozofia. :-)

    Wysłane z mojego Intelect103G przy użyciu Tapatalka
    EOS 450D/EOS 1200D+Tamron AF70-300 F/4-5,6; DSC-QX10; HDC-SD100; MAK90

    Radar FR24: T-EPRA1, T-EPRA20
    Flightaware: http://flightaware.com/adsb/stats/user/sq5irz
    Obłożenie w RDO: https://goo.gl/Mxp1sQ



Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •