Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2
Pokaż wyniki od 21 do 28 z 28
Like Tree13Likes

Wątek: Spręż w silnikach lotniczych

  1. #21
    Awatar andrewm12

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    Wieksze sprezenie tej samej ilosci powietrza da dluzszy cykl pracy podczas zaplonu.

    Laczy sie bo silnik spalinowy jest tak naprawde silnikiem cieplnym, cyckl Carnota sie stosuje. Wyzszy stopien sprezania powoduje ze rozprezanie jest wieksze i co za tym bardziej spada temperatura gazow wylotowych (jak w procesie adiabatycznym) - przez to sprawnosc silnika wzrasta.
    Dzięki za odpowiedź, mniej więcej rozumiem - większa różnica ciśnień - więcej powietrza w każdym cyklu i dłuższy cykl pracy.
    Tylko czy korzyść z dłuższego cyklu pracy, czy też większej różnicy temperatur w momencie zapłonu i po rozprężeniu jest na tyle duża, że "tłokom opłaca się" wykonać więcej pracy i mocniej sprężyć powietrze w cylindrze?

    Cytat Zamieszczone przez saab900
    Co do MAP to analogicznie: większa masa powietrza to większe ciśnienie, więc tak samo wzrasta moc.
    Tutaj z grubsza rozumiem, tylko czy nie jest tak, że większa masa powietrza = szybszy przepływ przez kolektor dolotowy = mniejsze ciśnienie statyczne = mniejsze wskazania MAP?

  2. #22
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez andrewm12 Zobacz posta
    Tylko czy korzyść z dłuższego cyklu pracy, czy też większej różnicy temperatur w momencie zapłonu i po rozprężeniu jest na tyle duża, że "tłokom opłaca się" wykonać więcej pracy i mocniej sprężyć powietrze w cylindrze?
    Zajzyj do odpowiednich wzorow lub wykresow, informacja na ten temat jest latwo dostepna, tam znajdziesz detale.

    Cytat Zamieszczone przez alibaba Zobacz posta
    może za jakiś czas powstaną ogniwa bardzo lekkie o dużej pojemności
    Moze, na razie to ciagle tak osiagalne jak lot czlowieka na Marsa

  3. #23
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alibaba Zobacz posta
    I mają dużo wyższą sprawność, ...
    Żeby tylko sprawność...
    Silnik spalinowy w porównaniu z elektrycznym składa się z samych wad: wielki i ciężki jak fortepian, skomplikowana budowa, uciążliwy dla otoczenia - hałas, wibracje, śmierdzące i toksyczne spaliny.

    A elektryczny poza tym, że jest mały, cichy, niezawodny i nieuciążliwy, to dodatkowo ma fantastyczne charakterystyki - doskonałe parametry w całym zakresie prędkości obrotowych (nie wymaga skrzyń biegów). I kiedy trzeba, może na zawołanie przekształcać się w hamulec (nie tylko w zastosowaniach trakcyjnych), przy okazji częściowo odzyskując wydatkowaną wcześniej energię.
    Tylko te nasze pokładowe magazyny tej energii...

    ... może za jakiś czas powstaną ogniwa bardzo lekkie o dużej pojemności ... To chyba byłby przełom w dziedzinie napędów lotniczych.
    Biorąc pod uwagę powyższe, bez kozery powiem, że byłaby to rewolucja w technice napędów wszelakich.
    For every solution there is a problem.

  4. #24

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alien Zobacz posta
    Biorąc pod uwagę powyższe, bez kozery powiem, że byłaby to rewolucja w technice napędów wszelakich.
    Dokladnie, a ten ktos oprocz miliardow $$, przeszedl by do historii na rowni z Newtonem, Noblem, Edisonem czy Tesla.

    Gestosc energii (w tym wypadku ilosc przechowanej energii na 1 kg wagi) jest okolo 100 razy wieksza w paliwach plynnych niz w najlepszej baterii ktora mozna ladowac. 100 razy. Nawet jakby ktos zredukowal to 100 do 10 to juz bylaby rewolucja.

  5. #25

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Z silnikami elektrycznymi jest zasadniczy problem.

    Przechowanie jednostki energii w paliwie jest dużo bardziej wydajne niż w ogniwie elektrycznym. Do tego w miarę zużytych jednostek energii paliwo z samolotu wydostaje się w formie dwutlenku węgla i innych niepożądanych produktów reakcji spalania mieszanki, a zatem samolot z każdą minutą lotu waży mniej, czyli potrzebuje również mniej energii na kolejną minutę lub może przy tym samym wydatku energetycznym lecieć szybciej. Bateria naładowana czy nie waży tyle samo.
    Pozdrawiam,
    Jordan
    https://skyisthelimit.aero

  6. #26

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alibaba Zobacz posta
    Ale jest inny problem. Koncerny naftowe. Czy jeżeli pojawi się obiecująca technologia, ktoś "projektu nie utnie".
    Przeciez nikt samochodow elektrycznych nie ucina. Te wierzenia o o tym ze niby koncerny naftowe sa takie wszechmocne sa naprawde dziecinne. Wystarczy tez zobaczyc jakie kary nalozono na koncern Shella za wypadek Deep Horizon.
    alien and frik like this.

  7. #27
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Z tego co kojarzę ani Edynburg nie leży na południu Polski, ani Dover nad Bałtykiem . W Polsce jak na razie supercharger działający jest 1, a drugi się buduje. Tylko to wymaga sporych inwestycji w infrastrukturę, aby użytkowanie było wygodne, pytanie na ile kasy starczy Tesli, bo od lat jadą na stracie. A w wypadku lotnictwa żeby elektryczny napęd miał sens musi się dokonać jakaś rewolucja w kwestii magazynowania energii.
    Ostatnio edytowane przez frik ; 31-08-2016 o 09:54
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  8. #28
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    silniki Diesla w lotnictwie maja kilka wad - waga, potrzebne wodne chlodzenie,
    Nie wiem jak w lotnictwie, ale w transporcie drogowym jest kilka przykladow chlodzenia ropniaka powietrzem i sa to duze silniki: 8, 10 i 12 cylindrowe stosowane w samochodach ciezarowych TATRA.

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •