Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
  1. #1

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie Automat Ciągu W Airbusach


    Polecamy

    Witam. Mam kilka pytan na temat automatu ciągu w airbusach od a320 w góre.
    Wiadomo ze przepustnice sa nieruchome i oto moje pytania.

    1. Gdy chcemy recznie sterowac ciagiem musimy cofnac przepustnice z pozycji CL tak aby niebieskie kółeczka na ECAM pokryły nam sie z obrotami silników i wtedy wyłączyć AT. Co stanie się gdy wyłączymy Automat nie cofając wczesniej manetek? Czy silniki rozkręcą sie czy tez Automat się nie wyłączy?

    2. Co stanie się gdy będziemy sterować ręcznie ciągiem i na cofniętej dzwigni włączymy spowrotem automat? Czy manetki same wrócą w pozycje CL? A może nie da się wtedy włączyc automatu tylko najpierw trzeba ustawic manetki w pozycji CL?

    3. Co stanie się gdy podczas recznego sterowania ciągiem przesuniemy manetki do pozycji CL? Czy automat włączy się sam? Czy może dalej pozostaniemy w manualu ?

    Z góry dzięki

  2. #2
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    1) silniki rozkreca sie do wartosci CL
    2) Manetki nie ruszaja sie same wiec nie wroca. Automat zalaczy sie ale maksymalny ciag jakim bedzie dysponowal automat jest ograniczony to pozycji w jakiej sa manetki. Co 5sekund bedzie dzwonil master caution a na Na ECAM dostaniesz A/THR LIMITED
    3) Dalej pozostaniesz manualu.

  3. #3

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie

    Dzieki

    Co do odp. Nr. 2 to ciag jest ograniczony i mamy alarm. Czy zeby alarm zniknol a ciag nie byl ograniczony nalezy przesunac manetki ma CL?
    Jezeli ciag jest ograniczony i ustawimy w autopilocie np 280 wezlow to samolot nam sie rozpedzi tylko przykladowo do 240 (jezeli tak sa polozone manetki) ?

  4. #4

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie

    Zeby tematu nie zakladac.
    Czym rozni sie tryb Op Des od Des? Wiem ze Op Des uzywa sie w trybie Nav , czy Des da sie uzywac w trybie HDG?

  5. #5

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie

    Tak sie jeszcze zastanawiam. Gdy w airbusie przejdziemy na manualny ciąg i chcemy spowrotem wlaczyc automat to na cofnietych manetkach najpierw wlaczamy A/T i nastepnie zeby nie bylo limitu pchamy manetki na pozycje CL i mamy wtedy w pelni funkcjonujace A/T? Czy moze inna jest kolejnosc wracania z manualu do automatu?

  6. #6
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie


    Polecamy

    Tak jak piszesz. Włączasz A/THR i przestaniesz manetki na CL

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •