Z pozoru prosta sytuacja. Od jakiegoś czasu samoloty wyposażone w TCAS mają obowiązek zmodyfikowania softu do wersji 7.1
Producentów bloków jest kilku i nie spotkałem się jeszcze z sytuacją że nie ma jasnego stanowiska co do sposobu postępowania. Albo blok wycofać albo postępować wg dokumentu... (tu podany SB/SL). Oczywiście w korespondencji zwracają uwagę aby skonsultować się z producentem samolotu.
Niestety w przypadku producentów samolotów bywa różnie. Jedni ogarniają temat dla wszystkich samolotów... inni partiami. I oczywiście trafiło się, że dokumentu nie było. I tu jest problem. Zakładamy, że modyfikacje wynikają z przepisów międzynarodowych i są obowiązkowe.

Czy producent samolotu ma obowiązek wydania dokumentów niezbędnych do wdrożenia tych rozwiązań?
Jak to się odbywa i co to reguluje?

Pytanie nie jest przypadkowe. Większy może więcej (ma priorytet), natomiast mniejsi... no cóż