Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
  1. #1

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie Kompozyty w lotnictwie


    Polecamy

    Mam przygotować krótką prezentację o kompozytach w lotnictwie. Chciałam krótko wspomnieć o historii zastosowań kompozytów, zastosowaniach (gdzie, jakiego typu, itp), ich zaletach i wadach, może też o największych różnicach w serwisowaniu, no i oczywiście o dreamlinerze i A350 XWB. Znacie może jakąś dobrą literaturę (najlepiej w internecie) po polsku? Nie chodzi mi o krótkie artykuły.
    ,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    No cóż, przebrnięcie przez angielskie teksty naukowe było łatwiejsze, niż mi się wydawało Teraz jednak mam inny problem. Czy kompozyty są bardziej, czy mniej odporne na uderzenia? Tu jest napisane, że kompozyty węglowo-epoksydowe są w porównaniu z aluminium "impact sensitive" i mają "improved crash resistance" . Dobrzański w "Podstawach nauki o materiałach i metaloznawstwie" tak szacuje ryzyko powstania następujących uszkodzeń w wyniku "niskoenergetycznego uderzenia": uszkodzenie rdzenia - średnie, pęknięcie włókien - minimalne, pęknięcia osnowy - liczne, delaminacja - znaczące. Natomiast w kilku innych artykułach/pracach trafiłam na stwierdzenie, że kompozyty mają większą wytrzymałość i są bardziej odporne na uderzenia To jak to w końcu jest?
    ,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara

  3. #3
    KZ
    KZ jest teraz aktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Omega98 Zobacz posta
    No cóż, przebrnięcie przez angielskie teksty naukowe było łatwiejsze, niż mi się wydawało Teraz jednak mam inny problem. Czy kompozyty są bardziej, czy mniej odporne na uderzenia? Tu jest napisane, że kompozyty węglowo-epoksydowe są w porównaniu z aluminium "impact sensitive" i mają "improved crash resistance" . Dobrzański w "Podstawach nauki o materiałach i metaloznawstwie" tak szacuje ryzyko powstania następujących uszkodzeń w wyniku "niskoenergetycznego uderzenia": uszkodzenie rdzenia - średnie, pęknięcie włókien - minimalne, pęknięcia osnowy - liczne, delaminacja - znaczące. Natomiast w kilku innych artykułach/pracach trafiłam na stwierdzenie, że kompozyty mają większą wytrzymałość i są bardziej odporne na uderzenia To jak to w końcu jest?
    Wieksza wytrzymalosc i odpornosc na uderzenia od czego ? Stopow aluminium ?
    KZ

  4. #4

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Tak, od aluminium czy raczej ogólnie od "klasycznych" materiałów używanych w samolotach.
    ,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara

  5. #5

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Omega98 Zobacz posta
    Tak, od aluminium czy raczej ogólnie od "klasycznych" materiałów używanych w samolotach.
    Kwestia sprężystości.

  6. #6

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Możesz rozwinąć? Też mi się wydaje, że bardziej sprężysty materiał jest bardziej odporny na uderzenia, ale jak mam w takim razie rozumieć "impact sensitive" i duże ryzyko uszkodzeń przy "niskoenergetycznym uderzeniu" według Dobrzańskiego?

    A, i jeszcze jedno: czy "carbon epoxy" to włókna węglowe w osnowie z żywicy epoksydowej?
    ,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara

  7. #7

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie


    Polecamy

    http://www.emeraldinsight.com/doi/pd...T-12-2013-0228

    Tutaj masz polskie opracowanie, możesz zadzwonić i dopytać.

    Tak, to jest laminat na węglu.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •