Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
  1. #1

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie Jak się czyści i poleruje oszklenie w szybowcach?


    Polecamy

    Cześć, mam nietypowy problem. Studenckie koło naukowe, do którego należę, pracuje nad bolidem. Między innymi chcemy solidnie wyczyścić i usunąć ryski z szyby, która kiedyś była częścią szybowca. Mamy problem, bo nie wiemy, jak to zrobić, boimy się, że ją uszkodzimy. Macie jakieś sprawdzone sposoby, doświadczenia?
    ,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Naprawdę, nikt, nic?
    ,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara

  3. #3
    Awatar mickey93

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    blisko EPTO:D

    Domyślnie

    poleruje się jak wszystko inne,
    reflektory w samochodach poleruje się papierem ściernym, zaczynając od dużej gradacji a kończąc na bardzo małej, potem się to maluje lakierem bezbarwnym, jak nie chcecie jej popsuć to musielibyście na czymś poćwiczyć choćby na reflektorach(albo zrobić zrzutę i oddać do profesjonalistów), owiewka w szybowych też jest pewnie z poliwęglanu ew, szkła akrylowego.

    A i reflektory samochodowe poleruje się ręcznie kilka godzin(maszyną kilkanaście minut), więc o wiele większa owiewka będzie potrzebować więcej czasu
    Planeplotter: f1 Nikon D7200, GSO 10" TV PowerMate 2" 2X, Tamron 150-600G2

  4. #4

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Te ryski są naprawdę płytkie, widać je głównie pod światło. Naprawdę potraktować je papierem ściernym?
    Mamy też problem z usunięciem paru nieokreślonych zabrudzeń. Nie schodzą po wodzie i mydle, a nie jesteśmy pewni, czy możemy użyć czegoś mocniejszego, np. acetonu. Co proponujesz?
    ,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara

  5. #5
    Awatar Micha-ek

    Dołączył
    May 2013
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Acetonem nie polecam, lepiej przejdź się na hangar do mechaników i poproś o trochę avgasu. W kwestii czyszczenia różnych zabrudzeń potrafi naprawdę wiele.

  6. #6

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Benzyna ekstrakcyjna chyba ujdzie? To można w moim przypadku łatwiej załatwić
    ,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara

  7. #7

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Na początku próba na mało eksponowanej części, czyli szmatka nasączona preparatem, zostawiasz szczelnie przykryte na 24h (szmatka pod folią, uszczelnione taśma klejąca.

    Na polerowanie polecam szlifierkę do karoserii i delikatna pastę, na zanieczyszczenia dlimone (dostępne też w sprayach do usuwania naklejek), benzyna ekstrakcyjną i izopropanolem.

  8. #8
    Awatar SPMRK

    Dołączył
    Jul 2011

    Domyślnie

    Kup preparat do polerowania reflektorów samochodowych ( w sklepie motoryzacyjnym lub supermarkecie). Zrób próbę na mało widocznej części. Wystarczy do tego szmatka i ręczne polerowanie. Powinno usunąć również zabrudzenia. Jeśli będzie ok, możesz zainwestować w kółko polerskie do wiertarki (broń Boże nie używaj szlifierki kątowej). Kosztuje niewiele, a przyśpieszy pracę. Przy większych rysach można wstępnie spolerować powierzchnię papierem wodnym o gradacji 2500 (na mokro oczywiście).

  9. #9
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Tak jak kolega SPMRK radzi: dobry zestaw z pastą polerską dedykowaną do szkła organicznego załatwi sprawę rysek. Broń boże nie używaj acetonu lub innej chemii - spowoduje zmatowienie szyby! A co do nieokreślonych zabrudzeń, to mogą to być przebarwienia, które spowodowane są przez słońce i czynniki atmosferyczne - nie do usunięcia. To takie „naturalne” zużywanie się szkła organicznego. BTW: zwróć uwagę, że w statkach powietrznych, które są dłużej uziemione, zakrywa się właśnie wszelkie oszklenie, szczególnie wiatrochron.
    heliHansa

    "Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
    Jerzy Giedroyc


  10. #10

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Bardzo wam wszystkim dziękuję Bardzo mi pomogliście. Owiewka lśni!
    Swoją drogą polecam pastę z K2. Tanie to to, a nie daliśmy rady zużyć całej tubki!
    ,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara

  11. #11
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    6 ft under the rainbow

    Domyślnie


    Polecamy

    Post factum, ale w razie konieczności powtórki polecam staroszybowcowy sposób: pasta do zebów


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •