Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 46
Like Tree69Likes

Wątek: Enter Air - nagranie z kokpitu

  1. #1
    Awatar d2jmr

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie Enter Air - nagranie z kokpitu


    Polecamy

    Pytanie - jakie są możliwe konsekwencje dla załogi?
    Captain getting pissed on the FO - LiveATC

    https://www.youtube.com/watch?v=m2E2Se4021E

  2. #2
    Moderator
    Awatar hawky

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Za przeklinanie na częstotliwości jest mandat 50-200 zł i 3 pkt.

  3. #3

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Za wrzucanie takich głupot do internetu jest kara wydłużonego lezakowania w przedszkolu. I trzeba zjeść podwójną porcję warzyw.

  4. #4
    Awatar d2jmr

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Taki klimat w kokpicie to rzeczywiście "głupota".

  5. #5

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez d2jmr Zobacz posta
    Pytanie - jakie są możliwe konsekwencje dla załogi?
    Captain getting pissed on the FO - LiveATC

    https://www.youtube.com/watch?v=m2E2Se4021E
    Provider ANS nie zajmuje się takimi rzeczami. To jest sprawa dla odpowiedniego działu linii lotniczej. Konsekwencje będą pewnie proporcjonalne do rozgłosu. Może przymusowa powtórka z crm.

  6. #6
    Awatar Patryk13

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Za wrzucanie takich głupot do internetu jest kara wydłużonego lezakowania w przedszkolu. I trzeba zjeść podwójną porcję warzyw.
    Jak dla mnie to celowe udupienie kapitana, który jest znany z nerwowości i tego typu zachowań, ktoś już chyba miał dość. Nie przez przypadek także osoba, która wstawiła to wideo na YT prowadzi kanał o nazwie 737Aviation, który swego czasu nagrywał filmy jak latał w Enter Air Autor wideo zapewne doskonale zna tego kapitana
    Ostatnio edytowane przez Patryk13 ; 15-07-2019 o 15:15 Powód: dopisanie
    ruben323 and supermajku like this.

  7. #7

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez d2jmr Zobacz posta
    Taki klimat w kokpicie to rzeczywiście "głupota".
    Skoro już ustaliliśmy, to w ramach środków poprawiających klimat proponuję odgrywanie głównego motywu "Gumisiów" od uruchomienia.

    Cytat Zamieszczone przez Patryk13 Zobacz posta
    Jak dla mnie to celowe udupienie kapitana
    Daleki jestem od wysuwania tak dalekich przypuszczeń, ale jest to wreszcie dobry przykład na zastosowanie art. 267 KK w odniesieniu do korespondencji radiowej.

  8. #8
    Awatar Patryk13

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Daleki jestem od wysuwania tak dalekich przypuszczeń, ale jest to wreszcie dobry przykład na zastosowanie art. 267 KK w odniesieniu do korespondencji radiowej.
    Ten kapitan sam się podłożył a o resztę już zadbali Ci co chcieli zadbać, żeby sprawa nie przeszła bez echa.
    Rafal and ruben323 like this.

  9. #9

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Patryk13 Zobacz posta
    Ten kapitan sam się podłożył a o resztę już zadbali Ci co chcieli zadbać, żeby sprawa nie przeszła bez echa.
    No nie wiadomo kto naciskał ptt.

  10. #10

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mcxmcx Zobacz posta
    No nie wiadomo kto naciskał ptt.
    Nie wiadomo kto wciskał ptt na panelu albo wolancie kapitana? Czy Ty kiedyś siedziałeś chociaż w kokpicie jakiegokolwiek smaolotu?
    Kaczorra and PuChaCz like this.

  11. #11

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    Każdy ma swój ptt podłączony do swoich mikrofonów. Nie da się włączyć swoim cudzego mica. O ile dobrze pamiętam w lekkich samolotach jest identycznie.

  12. #12

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pilotnik Zobacz posta
    Każdy ma swój ptt podłączony do swoich mikrofonów. Nie da się włączyć swoim cudzego mica. O ile dobrze pamiętam w lekkich samolotach jest identycznie.
    No dobrze, a teraz pytanie: czy jest możliwe wysłać w eter wszystko co leci w interkomie?

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2019

    Domyślnie

    Przecież oni byli na freq a nie na interkomie. A dokładnie to on, bo głosu FO nie słychać.

  14. #14

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Czy to nadal pytania do kontrolera?

  15. #15
    Awatar d2jmr

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    [...] ale jest to wreszcie dobry przykład na zastosowanie art. 267 KK w odniesieniu do korespondencji radiowej.
    Sorry za OT. Nagrywający nie wykonał żadnej z czynności wymienionej w art. 267 KK. Nagranie pochodzi z LiveATC.net i to im trzeba by postawić zarzut.

  16. #16

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez d2jmr Zobacz posta
    Sorry za OT. Nagrywający nie wykonał żadnej z czynności wymienionej w art. 267 KK. Nagranie pochodzi z LiveATC.net i to im trzeba by postawić zarzut.
    A który punkt? Nie przełamał,nie podłączał, transmisja jawna...

  17. #17

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Kapitan prowadził korespondencje i nie słychać przerwy w nadawaniu wiec po prostu zdenerwowany (nie wnikam czy słusznie czy nie) na działania fo musiał nie puścić przycisku i wiązanka poszła w eter. Nie zdążą się to pierwszy ani ostatni raz raczej. Co do konsekwencji, to chociaż uważam takie zachowanie za naganne to wbrew pozorom nic takiego „strasznego” nie powiedział i pewnie póki będą latać piloci którzy pamiętają stare czasy to takie sytuacje zdarzać się będą bo inna kiedyś po prostu była kultura. Co do konsekwencji, moim zdaniem wszystko powyżej szczerej rozmowy i ewentualnie jak już ktoś napisał powtórki z CRM zachodziłoby o przesadę. To ze poszło to w eter to raczej siara przede wszystkim dla kapitana, w mniejszym stopniu dla linii i tyle. Raczej ew. straty wizerunkowe a tymbardziej finansowe będą poniżej progu istotności.

  18. #18
    Awatar Patryk13

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    A dla mnie właśnie się stało, jak już coś sknocił to kapitan powinien zareagować na spokojnie i naprawić błąd F/O ewentualnie powiedzieć co ma ustawić, jeżeli F/O się zarąbał w akcji i olał rzeczy ustalone na briefingu, następnie powinni sobie wszystko wytłumaczyć na cruisie i omówić zaistniałą sytuację.
    Nie wiem skąd wyszedł kapitan, ale przypomniały mi się sytuacje do szkolenia PPL(A) z wojskowymi instruktorami, tego typu teksty leciały co każdy lot i po czasie człowiek się uodparniał, no ale to jednak wojsko...

  19. #19
    Awatar psotter

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez d2jmr Zobacz posta
    Sorry za OT. Nagrywający nie wykonał żadnej z czynności wymienionej w art. 267 KK. Nagranie pochodzi z LiveATC.net i to im trzeba by postawić zarzut.
    Wszedł w posiadanie nagrania zdobytego z naruszeniem prawa (tak, właściciel odbiornika pchającego feed do liveATC narusza prawo) i mając tego świadomość rozpowszechnił to dalej, co więcej w celach zarobkowych (tak, publikowanie filmików na youtube już parę razy było interpretowane jako zastosowanie komercyjne).

    Do tego możliwe straty wizerunkowe linii (to już inny paragraf), a z ambitnym prawnikiem możnaby ciągnąć i za dobra osobiste kapitana. Pytanie, czy komu się chce zakładać te sprawy, bo szkodliwość mizerna i pewnie więcej niż kilkaset złotych grzywny nie zasądzą. Ale jak co chwilę słyszę, że korespondencja lotnicza jest "dobrem publicznym" i każdy może sobie z nią robić co zechce, to mnie skręca.

  20. #20
    Awatar quanti86

    Dołączył
    Jan 2016

    Domyślnie


    Polecamy

    F/O mógł w kontrze odpowiedzieć "puść k..wa ten przycisk, bo wszystko idzie w eter"
    Rafal and michastrain like this.

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •