Samoloty akrobacyjne to rynek niszowy, w którym każdy ma coś do zaoferowania w klasie w której startuje.
W przypadku dwupłatowców:
+moment bezwładności bardziej skupiony przy osi podłużnej
+symetria konstrukcji co poprawia odbiór części figur, zwłaszcza beczek
+dla gawiedzi to już "dziwny samolot z dwoma skrzydłami", więc zwiększa zainteresowanie na pokazach
+większa sztywność konstrukcji, lepiej sprawdza się na różnych lokalnych lotniskach
+wg niektórych na dwupłatowcach akrobacja jest łatwiejsza
Jeżeli chodzi o opory to są większe, ale mówimy o samolocie akrobacyjnym. Zwłaszcza dla publiki samolot latający wolniej może być bardziej atrakcyjny, bo po prostu lepiej widać.
Oczywiście nie jest to samolot do walki w zawodach akrobacyjnych, ale ma swoją niszę i zastosowanie.
Wytwarzają, ale nieznaczną w porównaniu do kadłuba.
Zakładki