Pokaż wyniki od 1 do 14 z 14
Like Tree4Likes
  • 4 Post By deeptown

Wątek: Ił-18 LOT (SP-LSF) – 1:144 Eastern Express

  1. #1

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie Ił-18 LOT (SP-LSF) – 1:144 Eastern Express


    Polecamy

    Poniżej ostatni model jaki mam do zaprezentowania w tym roku. Coś w swojskim klimacie czyli Ił-18 z Eastern Express (inbox) w nowszym malowaniu LOT. Model wykonany prosto z pudła z zestawowymi kalkomaniami. Przyjemnie mnie zaskoczył. Mimo, iż to short run to przy odrobinie pracy pilnikiem całkiem przyjemnie się składał i zapewne jeszcze kiedyś wykonam pewnie przynajmniej jeden taki (oczywiście w innym malowaniu). Dla odróżnienia od Ił-18 z AZ Model, do którego co jakiś czas podchodzę jak do jeża. Coś porobię i wkurzony odkładam na kolejne miesiące







    Kiedyś będę musiał mu jeszcze jakieś drzwi dorobić ale to z czasem.

  2. #2
    Awatar robas

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    Ożarów Maz.

    Domyślnie

    etam ostatn,i pewnie jescze ze dwa wystrugasz very najs locisz!

  3. #3

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Mysiadło
    Wpisów
    7

    Domyślnie

    Widziałem na żywo - mega.

  4. #4

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Dzięki

    Cytat Zamieszczone przez robas Zobacz posta
    etam ostatn,i pewnie jescze ze dwa wystrugasz
    Nie za bardzo jest już kiedy, za dużo innych zajęć

  5. #5
    Awatar smialus

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Pyrzyce, EPSC

    Domyślnie

    Miły dla oka oj miły. Ciekawa konstrukcja. Ja nie wiem jak to robisz, że ta biel Ciebie nie wykańcza
    Канон четыреста пятьдесят, 1200 миллиметрах
    Твое DŚ

  6. #6

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez smialus Zobacz posta
    Ja nie wiem jak to robisz, że ta biel Ciebie nie wykańcza
    Całkiem prosto. Podstawą dla mnie jest kolorystyczne wyrównanie powierzchni czyli po prostu cały model pryskam surfacerem Gunze. Potem maluję GX1 Gunze i tyle (oczywiście aero gdyż pod pędzel ta farba się nie nadaje).
    To wspomniane wyrównanie kolorystyczne daje mi brak przebijania spod kładzionej farby miejsc szpachlowanych czy o innym kolorze plastiku. Oczywiście indywidualną kwestią jest czy cały model zagruntuje się szarym czy czarnym podkładem. Tym drugim nie próbowałem na "pasażerach", przyzwyczaiłem się do używanego szarego surfacera, lepiej widzę wtedy wszystkie ewentualne niedoróbki, które trzeba poprawić.

  7. #7

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Mysiadło
    Wpisów
    7

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez deeptown Zobacz posta
    Całkiem prosto. Podstawą dla mnie jest kolorystyczne wyrównanie powierzchni czyli po prostu cały model pryskam surfacerem Gunze. Potem maluję GX1 Gunze i tyle (oczywiście aero gdyż pod pędzel ta farba się nie nadaje).
    To wspomniane wyrównanie kolorystyczne daje mi brak przebijania spod kładzionej farby miejsc szpachlowanych czy o innym kolorze plastiku. Oczywiście indywidualną kwestią jest czy cały model zagruntuje się szarym czy czarnym podkładem. Tym drugim nie próbowałem na "pasażerach", przyzwyczaiłem się do używanego szarego surfacera, lepiej widzę wtedy wszystkie ewentualne niedoróbki, które trzeba poprawić.
    Ja w ogóle nie daję podkładu, wszystko na żywioł. Dobre oświetlenie według mnie. Teraz po tych parunastu latach kupiłem podkład - będę testował na żywicznym Q400 i EMB145.

    Dobra biel to połowa sukcesu - druga połowa to producent modelu ;]

  8. #8
    Awatar smialus

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Pyrzyce, EPSC

    Domyślnie

    Michał racja dobre oświetlenie musi być, 767 poprawiałem 4 razy bo nie było widać przebić, dopiero przy normalnej sufitowej lampie wszystko wychodziło. A powiedzcie mi jaką konsystencję dajecie farby?? Pierwszą dałem dosyć gęstą a kolejne rozcieńczone w stosunku 1 do 2 części rozcieńczalnika, efekt błysk jakiego jeszcze nie widziałem
    Канон четыреста пятьдесят, 1200 миллиметрах
    Твое DŚ

  9. #9

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Mysiadło
    Wpisów
    7

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez smialus Zobacz posta
    Michał racja dobre oświetlenie musi być, 767 poprawiałem 4 razy bo nie było widać przebić, dopiero przy normalnej sufitowej lampie wszystko wychodziło. A powiedzcie mi jaką konsystencję dajecie farby?? Pierwszą dałem dosyć gęstą a kolejne rozcieńczone w stosunku 1 do 2 części rozcieńczalnika, efekt błysk jakiego jeszcze nie widziałem
    Ja od zawsze 50/50.

  10. #10
    Awatar robas

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    Ożarów Maz.

    Domyślnie

    Ja zauważyłem że czym bardziej rozcięczona tym daje wiekszy połysk lecz ciężej pokryć prześwit - potrzeba więcej warstw.

  11. #11

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    A ja to nie wiem, zawsze robię to na oko ale raczej więcej rozcieńczalnika niż mniej. Rozcieńczam, próbnie pryskam, jak za mało to dolewam rozcieńczalnika i dopiero maluję,

  12. #12
    Awatar Grzesiek 76

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    Warszawa-Bielany , EPBC

    Domyślnie

    Bardzo ładny Iłek . Trochę się zmartwiłem , ja mam Az Model który czeka w kolejce i kalki lot ale do starszego malowania.

  13. #13

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Dzięki

    Cytat Zamieszczone przez Grzesiek 76 Zobacz posta
    ja mam Az Model który czeka w kolejce
    Przygotuj sobie kilo szpachli, sporo papieru ściernego i jeszcze więcej cierpliwości. W AZ-etowym modelu połówki kadłuba są różne tak jak każdy silnik jest z innej bajki. Mój jest na etapie obrobionego kadłuba oraz skrzydeł w wewnętrznymi silnikami. Teraz przechodzi fazę wielotygodniowego leżakowania aż wrócą siły i cierpliwość na przyklejenie i obrobienie zewnętrznych silników... Mam jeszcze jednego w pudle ale nie sądzę bym miał zamiar się w ogóle za niego brać.

  14. #14
    Awatar Grzesiek 76

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    Warszawa-Bielany , EPBC

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez deeptown Zobacz posta
    Dzięki



    Przygotuj sobie kilo szpachli, sporo papieru ściernego i jeszcze więcej cierpliwości. W AZ-etowym modelu połówki kadłuba są różne tak jak każdy silnik jest z innej bajki. Mój jest na etapie obrobionego kadłuba oraz skrzydeł w wewnętrznymi silnikami. Teraz przechodzi fazę wielotygodniowego leżakowania aż wrócą siły i cierpliwość na przyklejenie i obrobienie zewnętrznych silników... Mam jeszcze jednego w pudle ale nie sądzę bym miał zamiar się w ogóle za niego brać.
    No to mnie pocieszyłeś. Właśnie mam zamiar się brać za niego .

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •