ATR 42-500 Eurolot (SP-EDD) – 1:144 (Italeri)
Poniżej prezentacja pierwszego z trzech ukończonych ATR Italeri. Model całkiem dobrze się składający. Z własnych błędów niepotrzebnie wkleiłem okienka i użyłem masek Montexu. Okazały się minimalnie za małe i efekt końcowy jest taki sobie. W budowie użyłem też części z blaszki Extratech dedykowanej do tego modelu. Kalkomania to BOA Bodecek Agency dla zainteresowanych dopasowaniem więcej na końcu posta.
http://i1047.photobucket.com/albums/...s/P9030093.jpg
http://i1047.photobucket.com/albums/...s/P9030103.jpg
http://i1047.photobucket.com/albums/...s/P9030106.jpg
http://i1047.photobucket.com/albums/...s/P9030107.jpg
http://i1047.photobucket.com/albums/...s/P9030098.jpg
http://i1047.photobucket.com/albums/...s/P9030114.jpg
http://i1047.photobucket.com/albums/...s/P9030111.jpg
http://i1047.photobucket.com/albums/...s/P9030116.jpg
http://i1047.photobucket.com/albums/...s/P9030119.jpg
Kilka uwag dla budujących model z kalkomanią BOA, może się komuś przydadzą. Kalkomania jest sprzedawana jako dedykowana do modelu Italeri ale mam wrażenie, iż do Italeri zostały dopasowane jedynie główne elementy (oznaczenia Eurolot oraz okienka) natomiast cała reszta detali została żywcem skopiowana z wcześniejszego zestawu dedykowanego do modelu F-Rsin.
Jeśli chcemy wykorzystać tylne drzwi z kalkomanii to te na modelu warto zaszpachlować (są dużo większe od kalkomanii). Panele (cz.1 i 2) różnią się kształtem od zaznaczonych na kadłubie – do zaszpachlowania lub wykorzystania kalkomania z modelu. Część 16 jest za mała tzn. każde ramię jest za krótkie – tutaj można wykorzystać kalkomanię Italeri i domalować lub dorobić „poprzeczkę”. Część 55 jest za duża – wystarczy przyciąć. Kalkomania dobrze współpracuje z płynami Microscale mimo to warto znaki Eurolotu ponacinać w celu lepszego ułożenia na wystających elementach.
pozdrowienia, Jędrek