Komentarze na blogach

  1. Awatar PM
    • |
    • permalink
    Czegoś nie kumam. Skoro po starcie widzieliście, że warunki na V zaczynają się kończyć, to gdzie się pchaliście? To, że TWR dało clearance do 1500ft, to nie znaczy, że koniecznie trzeba do tylu wznosić. Mówisz na radiu, że ze względu na meteo wyżej niż 800ft nie pójdziesz i, że chcesz wrócić na lotnisko. To, że METAR, czy raczej ATIS podaje 6km vis, to nie znaczy, że tyle jest w danej chwili, bo nawet ATIS nie jest na bieżąco. Skoro instruktor mówi, że ocenia widzialność na 2-3km , chmury zaczynają się na 700ft, to po kiego grzyba pchacie się jeszcze na krąg? W myśl zasady, że co prawda warunki za oknem do bani, ale z ATISu wynika, że minima V są, więc można latać? Ja tylko przypomnę, że utrata orientacji w powietrzu, o której wspomniałeś to sytuacja w niebezpieczeństwie, w której możesz już krzyczeć do radia mayday. Takimi numerami robicie problem nietylko sobie, ale i ATC, które nie potrzebuje w pracy dodatkowych atrakcji. Już były takie przypadki, że szkolnym na V nagle kończyły się warunki - bo to jest przecież zaskczenie, jak się startuje przy vis 5,5km i OVC007 - uczeń był tak zestresowany, że na radiu nie mógł wyartykułować co się dzieje, i w końcu temat uratowało tylko to, że instruktor miał uprawnienia IFR i mógł na wektorach w ILS podchodzić.
    A Ty się jeszcze takimi numerami jak przebijanie chmur VFRem chwalisz...
    Updated 03-03-2019 at 08:06 by PM
  2. Awatar STYRO
    • |
    • permalink
    Brawo!!! Zazdroszczę. Powodzenia!
  3. Awatar Witek
    • |
    • permalink
    Super, powodzenia