13:35 CET, 22.08.2010. W Cagliari EI-DAV łapie mewę w silnik tuż przed startem, przed V1. Rejected take-off, powrót na jednym silniku pod terminal. Naprawa silnika przez mechaników trwa 4 godziny. W tym czasie pasażerowie nie zostali wypuszczeni z pokładu. Dzwonili na policję. I zaczęła się nagonka. Że to oczywiste, w końcu to RyanAir. Nikt nie dodaje, że mechanicy mogli określić tę naprawę jako quick-fix i wypuszczenie pasażerów byłoby logistycznie ryzykowne. Nikt nie pyta, czy przepisy pozwalają ...
Updated 03-09-2010 at 13:39 by grzyw
Na dźwięk silników wychodzę na balkon. Sięgam wzrokiem ku niebu licząc na to, że ścieżka schodzenia będzie znajdowała się w polu mojego widzenia. Cieszę się, jak dziecko, że po powrocie do kraju i zamieszkaniu we Wrocławiu, mam taką lokalizację mieszkania... Wylądował właśnie LOT z Moniachium Dziwne, że fobia może stać się niemalże manią. Dziwne, ale piękne. Żal ściska 4 litery, że następna odprawa za miesiąc dopiero...
Czytane na N-sposobów, to stricte turystyczne lotnisko pełni w moim życiu szczególną rolę. Dzieli etap autokarowej, młodzieńczej turystyki do Katalonii od etapu turystyki lotniczej. Gdy wysiadałem na tym lotnisko pierwszy raz, w roku 2005, nie przypuszczałem, że już dwa lata później nie będzie to tylko stała lokalizacja turystyczna, ale też i miejsce zamieszkania. Dziś patrzę na statystyki: http://my.flightmemory.com/grzyw i z nutą nostalgii śledzę, jak liczba lotów związanych z GRO ...
Updated 03-09-2010 at 13:41 by grzyw
Na ścieżce wznoszenia wszyscy jesteśmy równi. Lubię ten stan, ten moment. Strach czy podekscytowanie wybierają, nie patrząc na rasę, płeć, zawód, poglądy polityczne itp. Można byłoby rzec, że niczym w ostatnich chwilach... Niesamowite, jak różne myśli może mieć człowiek w tej sytuacji. Zlęknieni myślą o runięciu samolotu w dół, zorientowani nieco w newsach o bird strike'u. Ludzie bez lęku przed lataniem o sposobie zabicia czasu spędzonego na pokładzie i zbliżającym się wypoczynku/interesach. ...
Updated 03-09-2010 at 13:40 by grzyw