Zobacz kanał RSS

Dzień jak co dzień...na ziemi

Zmiany,zmiany,zmiany SP-IGN

Ocena: 3 głosów, 4.67 średnio.
przez w dniu 06-09-2010 o 13:14 (5365 Odsłon)
30.08.2010

Spokojny poniedziałkowy poranek bez niespodzianek.Pierwszy GN na prostej,przegląd MSC do wykonania i kilka kart zadaniowych zaplanowanych na ten tydzień.Teraz oczekiwanie na GC opóźnionego z VRN.Również przegląd MSC do wykonania i wyszła "szmata" na kole nr 8 które zostało wymienione.Samoloty obsłużone,poleciały o czasie powrót do bazy.Zgodziłem się pojechać z naszym autem do warsztatu w zamian za wolne wtorkowe popołudnie - udało się auto lekko podreperowane.

02.09.2010

Na 4 rano do roboty,pierwszy GC stanowisko 37,nikt nic nie zgłaszał nie wpisane żadne usterki do dzienników więc standardowo MSC przed wylotem.Wiatr z rana strasznie dawał się we znaki - czuć,że jesień idzie :/ Na radiu krzyczą GN na prostej stanowisko 22,również bez żadnych problemów - olej,przegląd i...... i do hangaru LOTu na obklejanie,zmienianie znaków z I-AIGN na SP-IGN pierwsza -800 na polskich "blachach".Szybko przeholowaliśmy w godzinach porannych samolot ze stanowiska 22 do hangaru nr 4 (święto).Zaraz bo zamknięciu wrót przyjechał nasz dyrektor,inżynierowie oraz panowie z firmy obklejającej naszą "brykę".Dzień się zaczyna,kilka telefonów z rana co robić,na samolocie,co zabezpieczać,co wynosić,co przygotowywać.Pierwsze co to miejsce dla podnośnika w tylnej części samolotu aby na początku zmienić znaki na SP-IGN.Operacja trwa.Jest nas na razie dwóch bo trzeci został na GC do wypuszczenia ale niedługo ma się pojawić wsparcie.Rozkaz padł zabezpieczyć samolot taśmami i przygotować drabinki pod każdymi drzwiami bo będzie próba ewakuacji z udziałem załogi pokładowej.Drabinka techniczna pod drzwiami wejściowymi została zamieniona na normalne lotniskowe schody.Wszystko się dzieję szybko,zrywanie starych tabliczek,wymiana dokumentacji pokładowej na PL,nowe instrukcje bezpieczeństwa,zaciemnienie samolotu.Widać już na drugim końcu hangaru nasze załogi i panów z ULC-u.

Niby nic ale wchodzić i schodzić z pokładu samolotu kilkakrotnie jest męczące i nogi siadają a o duchocie w środku samolotu nie wspomnę bo przecież APU nie załączone bo gdzie.Kilka uwag i pytań od ULCu i gotowe - próbna ewakuacja (nie będe opisywał co i jak bo chyba każdy widział na filmie jak to wygląda).Wsio udane.Teraz zostało obklejanie w środku wszystkich wlepek angielsko-wloskich odpowiednikami polsko-angielskimi:
-186 siedzeń,każda półka bagażowa,3 kible,4 drzwi,4 wyjścia ewakuacyjne na skrzydła - wyszło tego troszkę.Kilka fot:





Jako,że operacja ŁÓDŹ się zbliżała a nasze auto postanowiło sprawić nam psikusa przed wyjazdem,znowu w ciągu dnia musiałem zawieść je do naprawy.Szybko i sprawnie poszło i z nadzieją,że wszystko będzie dobrze wróciliśmy we dwóch do hangaru z obiadkiem dla naszej ekipy.I tak dzień zleciał mi do 19 bo dłużej nie mogłem siedzieć - też musiałem swoje auto odebrać z warsztatu.Wróciłem do domu i padłem.Rano pobudka,pakowanko i kierunek ŁÓDŹ...

Umieść "Zmiany,zmiany,zmiany SP-IGN" do Facebook Umieść "Zmiany,zmiany,zmiany SP-IGN" do Google

Updated 06-09-2010 at 17:48 by kirek

Kategorie
Bez kategorii

Komentarzy

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
  1. Awatar EBI
    • |
    • permalink
    A cóż to za samochód, który tak się psuje i psuje Fajny wpis, dzięki. Pozdrawiam.
  2. Awatar maciek krk
    • |
    • permalink
    Domyślam się, że chodzi o tego Fiata na ostatniej fotce
    Dzięki za fotki, pozdr.
  3. Awatar Naleva
    • |
    • permalink
    A kilkadziesiąt godzin później ukazał się w blasku wschodzącego słońca:
  4. Awatar kirek
    • |
    • permalink
    No zdjęcie wypas!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  5. Awatar maciek krk
    • |
    • permalink
    Kirek, mała prośba.
    Jak byś miał czas to cyknij wnętrze nowego Benka (kilku latek jak by nie było).

    edit: Dzieki
  6. Awatar kirek
    • |
    • permalink
    Cyknę fotki jak przyjdą nowe covery z Włoch bo teraz to wstyd pokazywać wnętrze.Ale obliczając ile PAXów przewiózł nawet u nas to nie ma co się dziwić.
  7. Awatar grzyw
    • |
    • permalink
    Kirek, dzięki za kolejny wpis, pozwalasz nam być bliżej nich
  8. Awatar kirek
    • |
    • permalink
    Muszę się wkręcić na wyższe obroty jak CFMki aby pisać lepsze teksty.
  9. Awatar EBI
    • |
    • permalink
    Nie podnoś za wysoko poprzeczki, bo inni felietoniści wymiękną.
  10. Awatar kirek
    • |
    • permalink
    A tu nowe hasło :
  11. Awatar gregory3217
    • |
    • permalink
    kolejny świetny wpis... czekamy na kolejne fotki
  12. Awatar PeZet_WAW
    • |
    • permalink
    Hasło niezłe - tylko z 'change' na 'changed' trza przerobic . Super wpisy - tylko tak dalej
  13. Awatar kirek
    • |
    • permalink
    Eh podane było dobrze a później nie sprawdziłem i wrzuciłem.
  14. Awatar PeZet_WAW
    • |
    • permalink
    Tak czy inaczej hasło super ( i pomysł jako taki). Gratulacje.
  15. Awatar Naleva
    • |
    • permalink
  16. Awatar TrustMeIAmADoctor
    • |
    • permalink
    I po raz kolejny świetnie się czytało. Podejrzewam, że jak wydasz poszczególne odcinki w formie książkowej, będzie bestseller i pewnie jeden z niewielu pamiętników mechanika lotniczego wydanych drukiem
  17. Awatar damian1982
    • |
    • permalink
    Nice
  18. Awatar Raffij
    • |
    • permalink
    Wspólnie z Alloverem moglibyście wydać jakiś przewodnik po AIP :D
  19. Awatar kirek
    • |
    • permalink
    Rozmawiałem przedwczoraj z Piotrem powiedział,że nie ma czasu chwilowo na wrzucenie swojego bloga.

    PS.Jutro tj w piątek 10.09 kolejna część BLOGa - OPERACJA ŁÓDŹ
    Updated 09-09-2010 at 16:01 by kirek
  20. Awatar EBI
    • |
    • permalink
    Trzymasz czytelników w napięciu, Kirku. Na szczeście piątek już jutro
Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni