Zobacz kanał RSS

myFTO.net - Dobra Szkoła Latania

Normal Procedures & Checklists PA34/M20

Oceń wpis
przez w dniu 10-08-2009 o 16:09 (3876 Odsłon)
Kolejne opracowanie w pigułce, które może służyć waszym uczniom jako materiał przygotowujący do szkolenia ME na samolocie Piper Seneca lub PZM M20 Mewa. Podziękowania dla Krzycha K. vel CAVOK za udostępnienie pliku.

Plik sformatowany jest na A5 (format zeszytowy) zatem, żeby wydrukować go poprawnie należy, w przypadku Worda, na formatce drukowania w sekcji “Powiększenie” w opcji “Stron na arkusz:” wybrać 2, w opcji “Skaluj do rozmiaru papieru:” wybrać A4. W takiej konfiguracji po wydruku będzie można każdą z kartek złożyć na pół i włożyć do koszulki A5. Po ułożeniu zgodnie z numeracją stron, dokument tworzy logiczną całość zgodną z następującymi po sobie fazami lotu. Zawartość pliku podzielona jest na trzy sekcje:

Normal Checklists
Posiada dwa zestawy Checklist z wyłączeniem sytuacji awaryjnych, które zawierają:

Zestaw I

* Cabin
* Outside
* Before Starting Engine
* Starting Engine
* After Starting Engine
* Taxi
* Run Up

Zestaw II

* Before Take-Off
* Line Up
* Climb
* Cruise
* Predescent
* Approach
* Final
* Outer Marker
* Shut Down

Speeds, Weights & Other
Zawiera wszystkie najważniejsze prędkości z podziałem na OPERATIONAL, PERFORMANCE, STRUCTURAL LIMITATIONS. Zestaw informacji o dopuszczalnych masach oraz momencie pustego samolotu. Inne istotne informacje, jak np: zużycie dodatkowe paliwa przy włączonym ogrzewaniu itp. W skrócie wszystkie najistotniejsze informacje w zasięgu ręki.

Normal Procedures
Zestaw procedur, z wyjątkiem procedur awaryjnych, dokładnie opisane CallOuts naniesione na wykres fazy lotu. Świetny dokument do przygotowania się do ME. Procedury jakie zostały opisane to:

* Take-off
* Climb and level off
* Descent
* Precision approach
* Non-precision approach

Trzeba pamiętać, że każda ze szkół posiada własne procedury, z którymi należy się zapoznać i wykonywać loty zgodnie z ich zaleceniami i trybem. Poszczególne egzemplarze samolotów tego samego typu mogą również mieć inne wartości prędkości lub mas, które dostępne są w instrukcji użytkowania danego egzemplarza. Samoloty Piper PA34 i PZL M20 Mewa, będąc bazowo takie same, różnią się trochę wyposażeniem i układem w kabinie, prezentowane checklisty wykonane są na podstawie M20.

Poniżej strona z dokumentu przedstawiająca procedurę startu z naniesionymi na diagram czynnościami i parametrami lotu:



Poniżej strona z dokumentu przedstawiająca procedurę podejścia precyzyjnego:



Udostępniany dokument ma charakter informacyjny i z powodzeniem może służyć jako przykład do stworzenia dedykowanego zestawu checklist dla danego egzemplarza samolotu, lub jako pomoc dydaktyczna w przygotowaniu do szkolenia ME. Żeby go pobrać zaloguj się i kliknij link w dalszej części postu dostępnej po zalogowaniu.

Kliknij aby pobrać plik

Jeżeli pobrałeś ten dokument, zrobiłeś z niego użytek i teraz jesteś szczęśliwym posiadaczem uprawnienia IR/ME to warto wrócić i napisać w komentarzu coś na pamiątkę tej podniosłej chwili

Umieść "Normal Procedures & Checklists PA34/M20" do Facebook Umieść "Normal Procedures & Checklists PA34/M20" do Google

Komentarzy