Samolot należał do 871. Sewastopolskiego Pułku Myśliwskiego stacjonującego na lotnisku Kołobrzeg-Bagicz i nosił numer 46 czerwony. Po wycofaniu z eksploatacji, został przekazany jako jeden z 3 egzemplarzy do 28.SPLM jako magazyn części zamiennych, a po wymontowaniu wszelkich nadających się do użytku części został ustawiony jako pomnik. Początkowo namalowano numer 979, a następnie 1979, który to numer jest rokiem rozpoczęcia eksploatacji MiGów-23MF oraz UB w 28.SPLM. Polska nigdy nie użytkowała MiGów-23M.
Samolot należał do 871. Sewastopolskiego Pułku Myśliwskiego stacjonującego na lotnisku Kołobrzeg-Bagicz i nosił numer 46 czerwony. Po wycofaniu z eksploatacji, został przekazany jako jeden z 3 egzemplarzy do 28.SPLM jako magazyn części zamiennych, a po wymontowaniu wszelkich nadających się do użytku części został ustawiony jako pomnik. Początkowo namalowano numer 979, a następnie 1979, który to numer jest rokiem rozpoczęcia eksploatacji MiGów-23MF oraz UB w 28.SPLM. Polska nigdy nie użytkowała MiGów-23M.
Numer 1973 na kadłubie jest fikcyjny - to data wprowadzenia MiGów-21 na stan 28.SPLM. Co ciekawe, MiG na pomniku jest w wersji PF, która nigdy w tym pułku nie była eksploatowana - piloci ze Słupska latali na samolotach w wersji MF.
Numer 1973 na kadłubie jest fikcyjny - to data wprowadzenia MiGów-21 na stan 28.SPLM. Co ciekawe, MiG na pomniku jest w wersji PF, która nigdy w tym pułku nie była eksploatowana - piloci ze Słupska latali na samolotach w wersji MF.