VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 130 z 141 PierwszyPierwszy ... 30 80 120 128 129 130 131 132 140 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 2,581 do 2,600 z 2801
Like Tree2692Likes

Wątek: Wojna w Ukrainie 2022 - działania lotnicze

  1. #2581
    Awatar Craft

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Poważne konsekwencje utraty F-16 przez Ukrainę. Ekspert porównuje to do sytuacji Polaków

    Być może – ale oczywiście z naciskiem na być może – jakiś obraz dramatu ppłk. Mesa się klaruje. Jeśli połączyć informację Mateusza Lachowskiego z tej nocy oraz przypuszczenia gen. Drewniaka i płk. Zięcia o fatalnym niedoszkoleniu ukraińskich pilotów F-16 to sprawy wyglądałyby kiepsko i bez żadnych perspektyw na ich poprawę, bo pilotem F-16 nie da się zostać po 8-miesięcznym kursiku, jak w przypadku Ukraińców, ale po minimum 2,5 roku i po co najmniej jednym Red Flag.

    Z drugiej strony – Ukraina nie ma żadnego innego wyjścia. Nauka operacji powietrznych w F-16 musi odbywać się na żywym organizmie pilotów w warunkach bojowych. To po prostu lotnicza wersja wiwisekcji i kto przeżyje, ten przeżyje. Kto przeżyje ten będzie kiedyś dowódcą Ukraińskich Sił Powietrznych, a jego kolega, który też przeżyje, będzie rektorem Akademii Ukraińskich Sił Powietrznych.

  2. #2582
    Awatar Craft

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Syrenek Zobacz posta
    Cytat Zamieszczone przez Syrenek Zobacz posta

    Życie zweryfikowało "duże wzmocnienie" sił Ukrainy przez F-16 AM/BM. Dużo rzeczy mówi mądrze ale akurat nie to. Niedługo po przylocie Ukraina poprosiła Polskę o kolejne MiGi-29. A strumień F-16 z Danii, Holandii miał wypełnić lukę po utraconych MiGach i dać "nowa jakość".

    Co poszło nie tak?

    Zawsze mnie gen. Pszczoła zastanawiał. On ma najniższe możliwe uprawnienia na F-16, czyli Wingman. Jakim cudem ktoś taki zostaje generałem SP?

  3. #2583
    Awatar Syrenek

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craft Zobacz posta
    bo pilotem F-16 nie da się zostać po 8-miesięcznym kursiku, jak w przypadku Ukraińców, ale po minimum 2,5 roku i po co najmniej jednym Red Flag.
    Człowiek który zginał potrafił latać. Od czerwca 2022 był dowódcą eskadry MiGów-29, wiec to weteran. I nie wystartował do walki z samolotami...tylko z celami mało wymagającymi - jak strzelanie na poligonie do dronów - celów pociskami pow-pow. Nie potrzeba do tego umiejętności z Red Flag. Za wysoki poziom.

    Jeżeli IFF OPL nie był zintegrowany z F-16 to winni są dowódcy którzy zezwolili na operację tym sprzętem w strefie oddziaływania OPL. MiGi-29 i Su-27 posiadają takie systemy, ale tez czasami spadają bo ktoś bez identyfikacji nacisnął spust.

    Do chwili aż coś nie wypłynie to gdybają wszyscy.

  4. #2584

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie

    Ale Gen . Drewniak mówił też że nasi szkolili się bodajże 6 lat na F-16.
    Ukraina nie ma tyle czasu.

    Syrenek chce Migi 29 ,bo zna ten samolot ma sprzęt do obsługi techników i pilotów.
    A nie wiem czy mają odkurzacze lotniskowe dla F-16

  5. #2585

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craft Zobacz posta
    bo pilotem F-16 nie da się zostać po 8-miesięcznym kursiku
    Pytanie ile z tych 8 miesięcy było poświęcone na faktyczne szkolenie a ile na naukę angielskiego bo z tym był/jest duży problem.
    kwiatek.pl likes this.

  6. #2586
    Awatar Syrenek

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Hans353 Zobacz posta
    Syrenek chce Migi 29 ,bo zna ten samolot ma sprzęt do obsługi techników i pilotów.
    A nie wiem czy mają odkurzacze lotniskowe dla F-16
    Raczej po tej klapie marketningowej z balonikiem F-16 nie spodziewaja się szybko kolejnych samolotów. I proszą o to co mogą realnie mieć szybko u siebie.

    I tak prysła aura F-16 Game Changera, skoku jakościowego itd...i na placu boju został MiG-29 niezawodny jak stary dobry Kałach..
    kwiatek.pl likes this.

  7. #2587

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie

    Strata jednego F16 nie oznacza końca .Jeszcze dobrze nie wszedł ten sprzęt do gry.

  8. #2588

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Syrenek Zobacz posta
    I tak prysła aura F-16 Game Changera, skoku jakościowego itd...i na placu boju został MiG-29
    Ktoś kiedyś powiedział że najlepszą bronią żołnierza jest ta którą zna i wie jak jej używać.
    kwiatek.pl likes this.

  9. #2589

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Syrenek Zobacz posta
    Człowiek który zginał potrafił latać.
    Tak na MiGu 29.Po przesiadce na efa wystarczy pomylić stopy z metrami i katastrofa gotowa.

  10. #2590
    Awatar Craft

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Wydaje mi się, że bez tych napalonych na walkę z dzikimi ef-szesnastkowych najemników to Ukraina z F-16 wyjdzie tak, jak z Abramsami. Lampki alarmowe w Lockheedzie, w Pentagonie i w USAF na pewno już się palą na maksa po śmierci ppłk. Mesa.

    Pytanie tylko, jak te wszystkie USAFowskie gieroje teraz się czują po tym, gdy dociera do nich bogactwo wersji śmierci Mesa, włącznie z wersją (prawdziwą, czy nie, licho wie), że tam się lata na wariata bez IFF współpracującego z Patriotami. Czy tym gierojom rura zmiękła, czy nie?
    kwiatek.pl likes this.

  11. #2591
    Awatar Syrenek

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olo9524 Zobacz posta
    Tak na MiGu 29.Po przesiadce na efa wystarczy pomylić stopy z metrami i katastrofa gotowa.
    Też się nad tym zastanawiałem i innymi aspektami, ale przeciętny Kowalski czy Pani Basia z mięsnego muszą mieć jasno udowodnione w TVNie, Polsacaie TV Republika że nie zawiódł samolot F-16 chwalony przez polityków i te stacje gdzie sobie L.M wykupuje "dobrą opinię" podpartą wypowiedziami ekspertów, tylko zawiódł głupi Ukrainiec bez angielskiego.

    Ja akurat tego pilota za takiego nie uważam, jak go zaczynają przedstawiać media. Uważam że to krzywdząca opinia dla dowódcy wojennej jednostki nawet jak spowodował te katastrofę. Żaden z naszych obecnych autrorytetów nie latał i nie walczył w takiej wojnie.

    Podobnie jak ja znają ją tylko z teorii.

    Iwan Tałykin dowódca 1 PLM Warszawa walczył 4 lata i też zginął po zderzeniu z ziemia w 1945 w locie bez widoczności. A to był dobry pilot. Czasami tak się zdarza.

  12. #2592

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Syrenek Zobacz posta
    tylko zawiódł głupi Ukrainiec bez angielskiego.
    Tego nie powiedziałem ale jak się całe życie latało na wschodnim sprzęcie to w ferworze walki można się pomylić.

  13. #2593
    Awatar Syrenek

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olo9524 Zobacz posta
    Tego nie powiedziałem ale jak się całe życie latało na wschodnim sprzęcie to w ferworze walki można się pomylić.
    Nie chodzi o Twoje słowa tylko kreowany obraz przez media.

  14. #2594

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie

    Ale rzeczywiście w tym wypadku ani pilot,ani samolot nie zawiedli

  15. #2595
    Awatar Craft

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Jeśli faktycznie to ppłk Mes spowodowałby ten wypadek to przyczyn może być bez liku. Shahedy i ruskie cruise'y latają bardzo nisko, jak wszystkie cruise'y, a dodatkowo – jak niedawno odnotowano – ruscy jakimś awionicznym cudem jeszcze bardziej obniżyli pułap dolotu tych cruise'ów do celu. Jeśli Mes np. nie miał już kpr tylko strzelał z działka to mógł się np. cfitnąć, albo zahaczyć o coś, tym bardziej, że dzicy atakują prawie wyłącznie w nocy. F-16 to niestety nie F-15E z jego automatycznym systemem omijania linii energetycznych i innych przeszkód terenowych. Tam pilot może przysnąć, a i tak nie wpadnie na słup energetyczny, bo system na to nie pozwoli; w F-16 tak nie ma.

  16. #2596
    Awatar Syrenek

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craft Zobacz posta
    automatycznym systemem omijania linii energetycznych i innych przeszkód terenowych.
    Pisałem o tymi bo gdzieś wyczytałem ze nie ma dobrych map cyfrowych tych terenów by ten system działa poprawnie.

  17. #2597
    Awatar Craft

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Syrenek Zobacz posta
    Pisałem o tymi bo gdzieś wyczytałem ze nie ma dobrych map cyfrowych tych terenów by ten system działa poprawnie.
    O dziwo najlepszy artykuł o tym, jaki znam, był nie w lotniczej literaturze, ale w ogólnowojskowej - w miesięczniku Defence. Wiele lat temu świetnie to opisali, gdy ten system dla F-15E powstawał.

  18. #2598
    Awatar Syrenek

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Mi chodzi o system lotu wzdłuż rzeźby terenu w starych F-16 MLU. Czyli tych F-16 które dostali Ukraińcy. Nie wiem jak to jest w F-15.

  19. #2599

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craft Zobacz posta
    F-15E z jego automatycznym systemem omijania linii energetycznych
    Ej no, ale musisz mieć jeszcze mapy i takie elementy na te mapy naniesione chyba nie? A to nie jest oczywiste przecież w warunkach Ukrainy...

  20. #2600

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Krzychun Zobacz posta
    Ej no, ale musisz mieć jeszcze mapy i takie elementy na te mapy naniesione chyba nie? A to nie jest oczywiste przecież w warunkach Ukrainy..
    Nie wiem jakich zasobników teraz używają na F 15E ale oryginalnie jeden z dwóch zasobników był zasobnikiem nawigacyjnym wyposażonym w radar śledzenia rzeżby terenu i to on odpowiadał za automatyczny lot profilowy na wysokości minimalnej 100 stóp.Czy był w stanie wykryć przeszkody typu kominy,słupy energetyczne itp?Nie mam pojęcia ale może posiłkował się obrazem w podczerwieni z drugiego zasobnika.

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •