VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 15 z 76 PierwszyPierwszy ... 5 13 14 15 16 17 25 65 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 281 do 300 z 1520
Like Tree1142Likes

Wątek: Zakup FA-50 dla SPRP

  1. #281
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie


    Polecamy

    Najpierw wszyscy morda w kubel, a po kilku latach ci wszyscy "mordokubly" placza, że rzadzacy podjeli złe decyzje, ze nie ma części zamiennych, że sprzet nie taki na jaki jest potrzeba...
    Dlatego nie szkoda mi "mordokubłowcow", ktorzy dbajac tylko o posady pozniej ponosza tego kosekwencje. Jakies tam wypadki z samorobkami pierscieniami do foteli katapultowanych, jakies karabinki, ktore zamiast strzelac "pękaja" itp.

  2. #282

    Dołączył
    Aug 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sprajt2 Zobacz posta
    Najpierw wszyscy morda w kubel, a po kilku latach ci wszyscy "mordokubly" placza, że rzadzacy podjeli złe decyzje, ze nie ma części zamiennych, że sprzet nie taki na jaki jest potrzeba...
    Dokładnie tak. Dopóki są zatrudnieni w armii ich rolą jest albo się z przełożonymi zgadzać, albo swoje poglądy zachować dla siebie. Niezależnie od tego czy taka postawa jest obiektywnie słuszna czy nie. Podobnie jak czy poglądy są słuszne czy nie. Racja jest jak dupa - każdy ma własną. Ale wojsko polega na tym, że rację ma przełożony.

  3. #283

    Dołączył
    Jun 2019

    Domyślnie

    A tak czysto teoretyzując jeżeli FA-50 B20 zostanie wyposażony w zapowiadany radar Raytheon AESA w technologii azotku galu (GaN) to czy
    daje mu to jakąś przewagę w stosunku do naszych F16 Block 52+, które mają radary starej generacji?

  4. #284

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Nawet jeśli będzie miał podobny zasięg to ilość trybów pracy i możliwości będą większa. Może nawet będzie mógł bardziej swobodnie operować trybami aktywnymi w obecności rosyjskich jednostek. Mnie tam bardziej zastanawia czy przy takiej integracji na prędce to będą ciekawsze możliwości dostępne jak np. zostawienie "aktywnego kolegi" z tyłu i podlecenie bliżej celu w pasywnym trybie przy jednoczesnym odbieraniu odbicia z radaru kolegi... Albo odbiór wszelkich informacji z AWACS... Czy to wszystko będzie dobrze zintegrowane??

  5. #285

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krzychun Zobacz posta
    Nawet jeśli będzie miał podobny zasięg to ilość trybów pracy i możliwości będą większa. Może nawet będzie mógł bardziej swobodnie operować trybami aktywnymi w obecności rosyjskich jednostek. Mnie tam bardziej zastanawia czy przy takiej integracji na prędce to będą ciekawsze możliwości dostępne jak np. zostawienie "aktywnego kolegi" z tyłu i podlecenie bliżej celu w pasywnym trybie przy jednoczesnym odbieraniu odbicia z radaru kolegi... Albo odbiór wszelkich informacji z AWACS... Czy to wszystko będzie dobrze zintegrowane??
    Żyjemy w świecie upgrade'ów i update'ów oprogramowania, więc możliwe, że coś wstępnie nie zaimplementowane, zostanie dodane w kolejnej aktualizacji, nie wymagającej zmiany sprzętu. Oczywiście płatnej

    M.

  6. #286
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Tak łatwo to nie ma...wystarczy powiedzieć, jak pewien koncern że 7 nie obsługujemy, i jak chcesz żeby samolocik działał to my mamy remedium.Tzn nie kosztuje już jedna karta 30 tyś usd a 80, ale masz wybór będziesz latał albo nie będziesz.Przeciaz masz wolne ręce ale że w trybach...po coś wkladal.
    sprajt2 likes this.

  7. #287

    Dołączył
    Jun 2019

    Domyślnie

    Raytheon stosuje radary AESA na F-18 i F15EX. W F16V jest radar AESA Norhtrop Grumman. Czy zatem radar Raytheon w F50 będzie mógł obsłużyć pociski zintegrowane z podobnym modelem na F18/f15EX?. Zakładam, że oprogramowanie Raytheon ma opracowane.

  8. #288
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Skoro wszystkie te trzy typy samolotów mają na wyposażeniu AIM-120 to i FA-50 będzie mógł nimi strzelać. Bardziej chodzi ile celów jednocześnie będzie mógł ostrzelac jednocześnie, . Sześć, cztery czy dwa w F16 v piszą iż może strzelać do 6 jednocześnie i dodają że do najgroźniejszych tylko dwa...

  9. #289

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sampler Zobacz posta
    A tak czysto teoretyzując jeżeli FA-50 B20 zostanie wyposażony w zapowiadany radar Raytheon AESA w technologii azotku galu (GaN) to czy
    daje mu to jakąś przewagę w stosunku do naszych F16 Block 52+, które mają radary starej generacji?
    Ciężko powiedzieć, FA-50 ma mniejszy nos i mniejszą wydolność energetyczną, poza tym nasze F-16 będą modernizowane do pakietu "V" i dostaną nowy radar AN/APG-83 SABR.

    Ale sprawa, która mnie najbardziej martwi to fakt, że samolot nie jest tylko sumą swoich części. F-16 jest dojrzały, AN/APG-83 SABR np. trafił już do setek egzemplarzy i trafia do kolejnych (mi.in. maszyn USAF czy SP Korei). Co do tej AESA na FA-50 to my będziemy pierwszym użytkownikiem tej kombinacji (większość TA/FA-50 z radarem ma ELM-2052, który jest technicznie na poziomie APG-68(V)9 tylko oczywiście mniejszy).

    Jako ciekawostkę dodam, że grzebiąc po koreańskich blogach znalazłem informację, że ELM-2052 na TA-50 nie ma pełnych osiągów. Samolot nie jest w stanie dostarczyć mu tyle energii, ile potrzebuje. Ale zakładam, że pakując AESA (nieważne jaką) to poprawią, bo AESA ma skok osiągów nie tylko przez większą sprawność, ale i przez zwiększenie emitowanej energii. Inaczej byłoby to bez sensu.

    I na koniec refleksja, patrząc na gęstość OPL na Ukrainie i to jak tam się lata, moim zdaniem tylko F-35. Oczywiście F-35 nie będzie nietykalny, ale zastosowane w tej konstrukcji rozwiązania dadzą mu większe szanse na przetrwanie w takich warunkach (rakiet i radarów jest dużo, ale w większości są stare). Mam nadzieję, że nie kupimy przypadkiem F-15, o których były plotki. Tylko F-35.

  10. #290

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez corran Zobacz posta
    bo AESA ma skok osiągów nie tylko przez większą sprawność, ale i przez zwiększenie emitowanej energii.
    Ale to nie jest tak, że AESA może emitować więcej, ale bardziej selektywnie tam gdzie tego bardziej potrzebuje? A zwykły radar może siać tylko "wszędzie"?

    Cytat Zamieszczone przez corran Zobacz posta
    I na koniec refleksja, patrząc na gęstość OPL na Ukrainie i to jak tam się lata
    Możesz wyjaśnić? Bo chciałbym to zrozumieć. Gęstość OPL kogo? Bo pierwsze to trzeba się bronić i wtedy działasz we współpracy ze swoją OPL. To jest na początku i tutaj F-15 bez problemu by dawał radę. A teraz to próbują częściowo się bronić i odbijać to co utracili, to może być trudniejsze dla F-15 niż dla F-35, ale z drugiej strony myślę że rozwiązania NATO lepiej sobie radzą z ogarnięciem OPL przeciwnika.

    Bo teraz to rozumiem sobie lata AWACS, ktoś to tam analizuje, podaje w jakiś sposób to co zauważyli, na ziemi programują HARM, startują i go odpalają? No nie jest to najszczęśliwsze. A tak to F-15 ma to real time na swoim wyświetlaczu?

  11. #291
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Co to jest ta ,,mniejsza wydolność energetyczną,,? Generatory silnikowe dają mało kva? Jakie generatory elektryczne napedzaja silniki F404 w FA-50?ELM to również radar typu AESA. Max moc w impulsie to 10 kva.

  12. #292

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kazor Zobacz posta
    Ja tylko chciałbym podkreślić jedną kwestię, bo mnóstwo błędnych informacji wciąż krąży w internecie. Te maszyny nie będą uzbrojone tak, by wykonywać walki w powietrzu. Bo takich rzeczy nie robi się w Air Policing. To są misje prowadzone w czasie pokoju lub kryzysu, nie wojny. Dlaczego mielibyśmy toczyć walki? Nie mam pojęcia skąd się wzięło to przekonanie. Air Policing to misja patrolowa – podlatujemy do samolotu, sprawdzamy go, ewentualnie robimy zdjęcia. I tyle. On nie narusza naszej przestrzeni powietrznej, jak to się czasem podaje w mediach. Zwykle „spotykamy się” nad wodami międzynarodowymi. A głównym naszym zadaniem jest manifestowanie sprawności natowskiego systemu obrony. FA-50 jest idealny do takich zdań. Oczywiście będzie uzbrojony, nawet bardzo dobrze uzbrojony. Ale nie możemy porównywać go do samolotów, które mają walczyć o przewagę w powietrzu.
    Jedna myśl, w związku z tym, przychodzi mi do głowy.
    Skoro to całe Air Policing można realizować na byle drzwiach od stodoły to dlaczego do tego celu nie jest używane (i w przeszłości nie było) Su-22? Przecież koszty eksploatacji ma mniejsze niż F-16 czy MiG-29 (jeśli się mylę to mnie poprawcie).

  13. #293

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    No, ale nie popadajmy w skrajności, radar by wypadało mieć chociaż...
    frik, myszygon, 12wit and 2 others like this.

  14. #294

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krzychun Zobacz posta
    No, ale nie popadajmy w skrajności, radar by wypadało mieć chociaż...
    Używa się go podczas tego typu misji? Sorry, nie znam się.

  15. #295

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Przemyk Zobacz posta
    Jedna myśl, w związku z tym, przychodzi mi do głowy.
    Skoro to całe Air Policing można realizować na byle drzwiach od stodoły to dlaczego do tego celu nie jest używane (i w przeszłości nie było) Su-22? Przecież koszty eksploatacji ma mniejsze niż F-16 czy MiG-29 (jeśli się mylę to mnie poprawcie).
    Było. Jak MiG-29 z MM poleciały na jeden z pierwszych Orlików, a niemieckich 29 i F-16 jeszcze nie było (po eskadrach były tylko Iskry) to był moment, że Su-22 broniły polskiego nieba, w tym były wyznaczane na dyżury. Jak by nie patrzeć Su-7 to był myśliwiec kiedyś.

  16. #296

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez corran Zobacz posta
    Było. Jak MiG-29 z MM poleciały na jeden z pierwszych Orlików, a niemieckich 29 i F-16 jeszcze nie było (po eskadrach były tylko Iskry) to był moment, że Su-22 broniły polskiego nieba, w tym były wyznaczane na dyżury. Jak by nie patrzeć Su-7 to był myśliwiec kiedyś.
    Na pewno? Przecież na Orliku były tylko 4 szt z EPMM?

  17. #297

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Na pewno, Su-22 robiły dyżury.

  18. #298

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie

    Co to za badziew?
    Samoloty FA-50PL, które znajdą się na wyposażeniu ����Sił Powietrznych, zostaną wyposażone w radar #AESA #PhantomStrike, produkowany przez
    @RaytheonIntel
    , który umożliwi sprawną implementację wymaganych docelowych funkcji realizacji misji powietrze-powietrze i powietrze-ziemia.
    https://twitter.com/krzysztof_atek/s...376899/photo/1


    2. 9 maja amerykański Departament Stanu poinformował o wydaniu zgody na potencjalną sprzedaż Polsce partii optoelektronicznych zasobników obserwacyjno-celowniczych Lockheed Martin AN/AAQ-33 Sniper. Mają one stanowić wyposażenie dla zamówionych w Republice Korei samolotów KAI FA-50 Fighting Eagle.
    https://zbiam.pl/zasobniki-an-aaq-33...ighting-eagle/
    >>...praktycznie nie istnieje już raport komisji Millera czy nawet raport MAK, gdzie przecież nie wszystko było zafałszowane.<<
    Janina Paradowska

  19. #299

    Dołączył
    Mar 2014

  20. #300

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z Mielca rodem

    Domyślnie


    Polecamy

    W czasach słusznie minionych wyposażano samochody Warszawa 204 czy 224 w silniki Diesla - przeważnie od Mercedesów. Ale to ciągle były Warszawy.
    Valdi, Radek 75 and tux like this.
    Co tu napisać....

Strona 15 z 76 PierwszyPierwszy ... 5 13 14 15 16 17 25 65 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •