VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 37 z 53 PierwszyPierwszy ... 27 35 36 37 38 39 47 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 721 do 740 z 1050
Like Tree779Likes

Wątek: Zakup FA-50 dla SPRP

  1. #721

    Dołączył
    Mar 2012

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez olo9524 Zobacz posta
    A dalsze zdolności operacyjne, których wymagamy, będą rozwijane i implementowane przez producenta. Możemy coś o nich powiedzieć?
    Będzie to zdolność do tankowania w powietrzu, przenoszenia pocisków AIM-9X oraz pocisków AMRAAM.
    To z wywiadu z gen.Nowakiem nt. FA 50.Polska Zbrojna 26.08.2022.

    Pociski AIM-9X, tankowanie w powietrzu są w umowie. AIM-120 nie ma.
    Czas pokaże jak przebiegnie realizacja umowy. Przypominam, że Polska nie jest jedynym chętnym na FA-50, wersja Block 20 tak czy inaczej powstanie. warto śledzić jak przebiegają prace nad samolotami dla innych kontrahentów.
    Jeżeli dysponujesz szklaną kulą i jesteś w stanie opowiedzieć jak będzie wyglądał stosunek koszt-efekt mogę tylko pozazdrościć i sugerować grę w lotto.

  2. #722

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez batman Zobacz posta
    Pula ukraińskich F-16 jest raczej nie do ruszenia.
    Może i racja ale faktem jest że jeszcze długo nie będą w stanie zrobić z nich użytku z powodów podanych przez beaviso i dla tego chcą nasze migi.

  3. #723

    Dołączył
    Jun 2019

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez beaviso Zobacz posta
    Odpowiedź amatora:

    Nie oddamy szybko pozostałych MiG-29, bo dopiero co przeszły one najpewniej ostatni w swojej służbie remont główny. Ostatnie kilka sztuk wróciło z WZL-2 przed paroma miesiącami. Polatają "do końca" czyli do 2027-28 r. (jak planowano) albo krócej, jeśli nie uda się zabezpieczyć silników i części.
    Jak w innym wątku wskazywał kol. Nobie1973, te maszyny nie są do oddania od ręki, bo najpierw należałoby je pozbawić NATOwskich systemów IFF aktualnej generacji, które niedawno otrzymały.

    No i pozostaje wątek kadrowy. Po oddaniu sztuk malborskich i przesunięciu sztuk mińskich do Malborka, część kadry mińskiej poszła tam za nimi. Ktoś tam odszedł, ktoś został na przeszkolenie na FA-50, inni przeszli. Ale gwałtowne pozbycie się MiGów "do zera" oznaczałoby poważny problem kadrowy.

    Co można mieć od ręki? (nie rozwiązując problemu kadrowego) - ano, używane F-16! Takie na parę lat okresu przejściowego do czasu wdrożenia F-35 i wyprodukowania kolejnych, już najnowszych F-16 (za pieniądze z likwidacji programu FA-50.)

    A skąd te F-16? A w zamian za MiGi. Na Ukrainę MiGi, a do Polski F-16 te dla Ukrainy, których oni nie są i nie będą w stanie zutylizować z powodów kadrowych/szkoleniowych. Są odpicowane, czekają, tak że pozostaje zamontować na nich z powrotem zmagazynowane moduły NATOwskie - i jazda. Ich wartość bojowa jest wyższa niż dogorywających MiGów. Rumunia oparła na takich egzemplarzach (ex-portugalskich, ex-norweskich) swoją tranzycję na sprzęt zachodni - do czasu otrzymania nowych maszyn.

    M.
    Technicznie absolutnie masz rację. Ale decyzja może być polityczna i oddadzą wszystko. Czy trzeba będzie eliminować IFF? Po ostatnim straceniu F16 na Ukrainie może z tym być różnie. To teraz pytanie skąd weźmiemy te używane F16? Na dzień dzisiejszy są Egipskie. Tylko w jakim one są stanie i czy nie ma więcej chętnych? Francuzi coś tam tez mają z używek.

  4. #724

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez batman Zobacz posta
    Wątek przekazania MiGów pojawił się podczas ostatniej wizyty R. Sikorskiego na Ukrainie, nie zdziwiłbym się gdyby do tego z czasem doszło. Wiele będzie zapewne zależeć od sytuacji na froncie i kondycji ukraińskiego lotnictwa. Pula ukraińskich F-16 jest raczej nie do ruszenia. Ukraińcy czekali na nie jak na zbawienie i prędzej oddadzą kijowską figurę Michała Archanioła.
    I zbawienie nie nadeszło, tak że niech lepiej zostawią sobie figurę świętego, a z Lachami niech przyklepią te potrzebne i przydatne im MiGi w zamian za 16 (?) mitycznych F-16, których "mają" w nadmiarze w stosunku do potencjału kadrowego. I to jest rola dla polityka pokroju (do którego aspiruje) R. Sikorskiego*

    (*) I niech sobie panowie w rządzie uzgodnią wspólne stanowisko. Bo "plecak ewakuacyjny" dopiero co zapowiedział, że nie oddamy, a teraz Radek sugeruje co innego.

    M.

  5. #725

    Dołączył
    Mar 2012

    Domyślnie

    Szczerze? Wątpię aby ktoś z naszej strony miał odwagę wystąpić z propozycją takiego dealu. Nie jestem przy tym pewien czy byłoby to rozsądne.
    Wszystko wskazuje na to, że z każdym miesiącem nasze samoloty będą Ukraińcom coraz mniej potrzebne, spowodują to postępy w szkoleniu ich personelu na F-16.

  6. #726

    Dołączył
    Mar 2012

    Domyślnie

    Pojawiła się informacja, że znaleźli się dobrzy ludzie i ma zostać podpisana umowa na leasing partii AIM-9L.

  7. #727
    Awatar Craft

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez batman Zobacz posta
    Pojawiła się informacja, że znaleźli się dobrzy ludzie i ma zostać podpisana umowa na leasing partii AIM-9L.
    A do czego one będą służyły?

  8. #728

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craft Zobacz posta
    A do czego one będą służyły?
    Do defilad i sesji fotograficznych air2air. Na takie sesje wozi się zabawki pod skrzydłami, a nie gołe pylony. Zaś tych treningowych AIM-9 jakie udało się zaczepić na cele statycznej wystawy w Janowie, nie odważyliby się zabrać w powietrze

    M.
    Craft, sprajt2, Valdi and 1 others like this.

  9. #729
    Awatar Craft

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    No właśnie. Brawo Beaviso. Chociaż Tobie nie trzeba tłumaczyć, do czego posłużą AIM-9L w polskim lotnictwie wojskowym.

    Ale innym chętnie wytłumaczę, bo jak widać nawet gen. Nowak nie ma zielonego pojęcia, co wygaduje na ich temat. A wystarczyłoby, żeby ruszył zacne, godne najwyższego szacunku cztery litery do biblioteki ITWL.

    Cytat Zamieszczone przez beaviso Zobacz posta
    Na takie sesje wozi się zabawki pod skrzydłami,...
    Cuś jak tzw. patyk pod skrzydłami dwudziestych dziewiątych.

    :-)

  10. #730

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez batman Zobacz posta
    AIM-120 nie ma
    No właśnie a miały być.

    Cytat Zamieszczone przez batman Zobacz posta
    Czas pokaże jak przebiegnie realizacja umowy.
    Na pewno nie zgodnie z pierwotnym harmonogramem.

    Cytat Zamieszczone przez batman Zobacz posta
    wersja Block 20 tak czy inaczej powstanie
    Pytanie kto za to zapłaci.

    Cytat Zamieszczone przez batman Zobacz posta
    Jeżeli dysponujesz szklaną kulą i jesteś w stanie opowiedzieć jak będzie wyglądał stosunek koszt-efekt
    Nie potrzeba szklanej kuli wystarczy poczytać i pomyśleć.Już chyba tylko nieliczni wierzą w to co mówił Błaszczak po podpisaniu kontraktu jaki to super sprzęt kupił bo trafił na promocję w KAI.

  11. #731

    Dołączył
    Mar 2012

    Domyślnie

    Być może dysponujesz jakąś własną wersją umowy. W porozumieniu z września 2022 r. nie ma nic o tym jakoby FA 50 PL miały być zintegrowane z AIM-120 do 2025 r.

  12. #732

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez batman Zobacz posta
    W porozumieniu z września 2022 r. nie ma nic o tym jakoby FA 50 PL miały być zintegrowane z AIM-120 do 2025 r.
    To chyba nikt o tym nie poinformował inspektora sił powietrznych skoro o tym mówi.Po prostu kontrakty podpisywane przez Błaszczaka z Koreańczykami były robione na wariackich papierach byle szybciej żeby było czym się pochwalić przed wyborami.Już coś przebąkują że być może GFy nie będą podniesione do wersji PL i będą wykorzystywane do szkolenia.Będziemy jedynym krajem na świecie który wykorystuje dwa typy samolotów szkolenia zaawansowanego,ale kto bogatemu(a raczej głupiemu)zabroni.Dla porównania za 16 Masterów zapłaciliśmy ok.2,5 mld PLN ale za kompletny system szkolenia.Ale tam był przetarg a nie strzał z dupy jakiegoś durnego ministra.

  13. #733

    Dołączył
    Mar 2012

    Domyślnie

    Wygląda na to, że stworzyłeś sobie chochoła i teraz dzielnie go krytykujesz. Prosiłem, żeby nie mylić wersji GF i PL, teraz proszę aby nie tworzyć wersji fikcyjnych. Integracja z AIM-120 do 2025 nie było w umowie. Łatwo to sprawdzić.
    Z kolei usytuowanie Mastera i FA-50 w SP ma być nieco inne.

  14. #734

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez batman Zobacz posta
    Wygląda na to, że stworzyłeś sobie chochoła i teraz dzielnie go krytykujesz.
    Za to Ty bronisz tego zakupu za wszelką cenę.Nikt tego nie chciał ale Błaszczak kupił więc gen.Nowak musiał się trochę napocić ale udało mu się dorobić teorię do czego to coś można użyć.A to że w umowie nie było integracji ze "120" to tylko potwierdza amatorszczyznę Błaszczaka i spółki że o to nie zadbali.Wyjdzie z tego samolot o możliwościach AMXa tyle ze naddzwiękowy i z niezłym radarem którego możliwości nie będą wykorzystane a za który pewnie sporo zapłacimy.A bez amraamów to te 30% misji p-p można sobie darować.
    sprajt2 and Craft like this.

  15. #735

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie

    Kolejna dostawa FA-50 dla wojska
    29.11.2023, godz. 12:15




    Dwa kolejne samoloty FA-50 południowokoreańskiej produkcji już w 23 Bazie Lotnictwa Taktycznego. O realizacji dostawy poinformował za pośrednictwem portalu X Mariusz Błaszczak, minister obrony narodowej. – Maszyny pilnie wzmocnią zdolności polskich sił powietrznych – zaznaczył. Dodał, że Polska dysponuje już dwunastoma egzemplarzami tego sprzętu
    Wybory już były przegrane,ministrem już prawie nie był ale kłamał dalej.Ciekawe jakie zdolności tak pilnie miałyby zostać wzmocnione przez te samoloty.Chyba defiladowe.
    Vagabond, Valdi and Craft like this.

  16. #736
    Awatar Craft

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez batman Zobacz posta
    Pojawiła się informacja, że znaleźli się dobrzy ludzie i ma zostać podpisana umowa na leasing partii AIM-9L.
    Tak na przyszłość, żebyś miał świadomość, iż nie należy się cieszyć, że Polsce udało się gdzieś kupić złom AIM-9L dla rekonstruktorów historycznych.

    Jedne z najcenniejszych wywiadów z pilotami brytyjskimi używającymi w walce AIM-9L nad Falklandami przeprowadzili dwaj piloci myśliwscy Hiszpańskich Sił Powietrznych – Jesús Romero Briasco i Salvador Mafé Huertas. To piloci samolotów Mirage IIIEE/IIIDE i Mirage F1C, więc ludzie wiedzący, co mówią i wiedzący, o co pytają innych pilotów myśliwskich. W przeciwieństwie do skrajnie niekompetentnej Ewy Korsak przeprowadzającej wywiad z gen. Nowakiem. Ta pani reprezentuje co najwyżej kompletny upadek dziennikarstwa lotniczego.

    Psim obowiązkiem zespołu polskiego lotnictwa wojskowego kupującego FA-50 było znać wszystkie relacje pilotów brytyjskich z Falklandów, którzy używali w lotach bojowych AIM-9L. Świadomie używam sformułowania „w lotach bojowych”, a nie „w walce”, bo jeśli podczas wilgotności powietrza 80-100 proc. AIM-9L niektórym pilotom podczas walki powietrznej nie chciał zejść z szyny, albo schodził i leciał, gdzie chciał, to trudno to nazywać „walką powietrzną”.

    Piloci myśliwscy Jesús Romero Briasco i Salvador Mafé Huertas (dziś cenieni publicyści lotniczy) to rzecz jasna nie jedyni ludzie, którzy przeprowadzali wywiady z brytyjskimi pilotami Sea Harrierów walczącymi Sidewinderami 9L. Wywiady z tymi pilotami ukazywały się w Europie, Ameryce Północnej, Ameryce Południowej i w Australii. Jest tego mnóstwo publikowanego na czterech kontynentach. Po prymitywie błaszczaku oczywiście nie spodziewam się, żeby cokolwiek z takich rzeczy przeczytał, ale u polskich oficerów SP powinny się zapalić w ich głowach wszystkie czerwone lampki ostrzegawcze na dźwięk tego, co chce zrobić błaszczak i że Polska ma kupić FA-50, do których broń to AIM-9L. Oficerowie SP powinni kategorycznie protestować, a nie myśleć o tym, że mają kredyt. Ale takich mamy oficerów SP.

    Psim obowiązkiem tych ludzi z SP było znać historię walki powietrznej kpt Gustavo García Cuerva (Mirage IIIEA) kontra por. Steve Thomas (Sea Harrier FRS Mk 1). I od razu byłoby wiadomo, że AIM-9L potrzebuje luksusowych warunków, żeby być efektywnym. Bo jeśli walka toczy się przy zachmurzeniu z zakresu 3/8 do 6/8 (by już większego zachmurzenia nie wspominać), albo toczy się u podstawy chmur, bądź też toczy się w strzępach jakichś cirrocumulusów, lub altostratusów itp. to wówczas AIM-9L naprowadzi się na samolot wroga, albo się nie naprowadzi, albo naprowadzi się „tak trochę” jak w przypadku walki Cuervy z Thomasem.

    Psim obowiązkiem ludzi SP towarzyszących błaszczakowi było znać historię walki Sea Harriera kmdr. por. Nigela Warda z argentyńskim C-130. Ani jeden odpalony AIM-9L nawet nie musnął Herculesa mimo fałszywych sygnałów w słuchawkach, że niby głowice sprzęgnęły się z celami, czyli silnikami tego samolotu. Sidewindery 9L przelatywały pomiędzy silnikami nie mogąc się zdecydować, gdzie i w co trafić. Największą grandą jest to, że w przypadku walki z turbośmiglakami AIM-9L daje pilotom do słuchawek oszukańcze sygnały, że głowica jest sprzegnięta z celem i że można już 9L odpalać. Nikt Brytyjczyków nie ostrzegł, że AIM-9L jest niezdolny do naprowadzania się na relatywnie niskie temperatury gazów wylotowych silników turbośmigłowych i turbowałowych.

    I w takie coś ekipa prymitywnego propagandysty błaszczaka wrobiła nas wszystkich i oczywiście Siły Powietrzne RP.

    I zgodnie z tym, co powiedzieli Onetowi mundurowi kumple gen. Nowaka dorobił on śliczną teorię do plugawych faktów. O FA-50 Nowak mówi Polsce Zbrojnej: „W pierwszej wersji myśliwiec przenosi pociski powietrze-powietrze typu AIM-9 L/M Sidewinder, które są idealne do misji prowadzonych w ramach Air Policing”.

    O czym ten człowiek mówi? Jakie on ma pojęcie, co on wygaduje? Nie dość, że kłamie nazywając FA-50 „myśliwcem”, którym FA-50 nigdy nie był, bo nigdy nie był projektowany jako myśliwiec to jeszcze mówi o „idealności” m.in. AIM-9L do zadań typu „air policing”.

    Załóżmy, że jest „W”, albo dzieją się prowokacje na kilka godzin przed „W” i coś wykryto nad Bałtykiem. Wysłano do tego czegoś FA-50 uzbrojonego w AIM-9L. Okazuje się, że jest to albo Tu-95, albo Ił-20, lub Ił-22. I co wtedy? Sidewinderami 9L ten samolocik takiego turbośmigłowego ruska nie zestrzeli, bo 9L nie naprowadzają się na takie silniki. Czy zestrzeli go ogniem z działka, do którego nie można zdobyć amunicji? Czy może zestrzeli go nieistniejącymi AIM-120, na które perspektywy są prawie żadne dla tego typu? Odpowiedź: Ruski turbośmiglak będzie w osłonie Su-35 i FA-50PL zakończy żywot w Bałtyku.
    olo9524, schwefel and Valdi like this.

  17. #737

    Dołączył
    Aug 2022

    Domyślnie

    Nie rozumiem tylko jednego, dlaczego wciąż mówi się o wersji L skoro M też jest wspierana i z tego co mi wiadomo jest lepsza niż owiana złą sławą wersja L?
    frik likes this.

  18. #738

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie

    Znając wszystkie niedostatki,wady i ograniczenia Sidewindera 9L to i tak trzeba powiedzieć że w tamtych latach był to najlepszy kpr p-p na podczerwień jakim dysponował zachód.Po prostu chyba ówczesna technologia na tyle pozwalała.Chyba że miał jakieś wady projektowe/konstrukcyjne których dało się uniknąć ale ktoś się nie popisał.A jak już tak bardzo chcą uzbroić fafika to ciekawe jak jest z wersją "9M" czy jest dużo lepsza od "L" i czy jest dostępna.

  19. #739
    Awatar Craft

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olo9524 Zobacz posta
    A jak już tak bardzo chcą uzbroić fafika to ciekawe jak jest z wersją "9M" czy jest dużo lepsza od "L" i czy jest dostępna.
    9M naprowadza się na silniki turbośmigłowe i turbowałowe. Nad Irakiem 9M zestrzeliwały Mi-8, Bo 105 i PC-9.
    telewizoor likes this.

  20. #740
    Awatar Craft

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez olo9524 Zobacz posta
    Znając wszystkie niedostatki, wady i ograniczenia Sidewindera 9L to i tak trzeba powiedzieć, że w tamtych latach był to najlepszy kpr p-p na podczerwień jakim dysponował Zachód.
    Tak było. Ale się skończyło. :-)

    AIM-9L to produkt procesu B+R ukończonego w roku 1977, czyli dziś jest to rzecz sprzed aż 47 lat, a w lotnictwie starzenie moralne następuje ekstremalnie szybko.

    W mojej bibliotece nt. wojny powietrznej nad Falklandami mam gdzieś numer „Flighta” wydanego tuż po tej wojnie z takim… hmmm, ni to oświadczeniem, ni to przeprosinami Raytheona za to, że 9L zawiódł oczekiwania pilotów brytyjskich i że natychmiast po wojnie o Falklandy rusza u nich B+R nad nowym AIM-9 tym razem już zdolnym do zestrzeliwania samolotów z napędem turbośmigłowym i śmigłowców. I tak się narodził AIM-9M, który ujrzał światło dzienne w roku 1982, czyli dziś jest to produkt 42-letni; też nie najmłodszy.

    Brytyjczykom to naprawdę Raytheon zrobił numer. Cały Sea Harrier FRS Mk 1 był robiony pod koncepcję używania AIM-9L. Zacna firma Ferranti namordowała się, żeby ładnie 9L zintegrować z awioniką samolotu i wszystko było super i działało. Zabrakło tylko amerykańskiego dopowiedzenia, że nie da się tym 9L zestrzeliwać samolotów z napędem turbośmigłowym i śmigłowców.

Strona 37 z 53 PierwszyPierwszy ... 27 35 36 37 38 39 47 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •