VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 43 z 53 PierwszyPierwszy ... 33 41 42 43 44 45 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 841 do 860 z 1050
Like Tree779Likes

Wątek: Zakup FA-50 dla SPRP

  1. #841

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie


    Polecamy

    https://defence24.pl/przemysl/nowy-p...iem-jastrzebiaNie jest tak że PW dostał jakieś odszkodowanie za to że EX będą tylko z silnikami GE a F 100 nie jest certyfikowany do użycia i pewnie trzebaby za to zapłacić extra?A najlepsza jest odpowiedź na pytanie ile godzin może przepracować F 100.

  2. #842
    Awatar Craft

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olo9524 Zobacz posta
    https://defence24.pl/przemysl/nowy-p...iem-jastrzebiaNie jest tak że PW dostał jakieś odszkodowanie za to że EX będą tylko z silnikami GE a F 100 nie jest certyfikowany do użycia i pewnie trzebaby za to zapłacić extra?A najlepsza jest odpowiedź na pytanie ile godzin może przepracować F 100.
    Do całego tego groteskowego, unikatowego w skali świata, pasztetu opisanego przez Beaviso w tym poście zafundujmy sobie jeszcze FA-50 z silnikami General Electric F404-GE-102, jako kolejnymi w SP i nie serwisowanymi w kraju.

  3. #843

    Dołączył
    Mar 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez beaviso Zobacz posta
    Siły powietrzne Europy - typy docelowe (nie uwzględniam schodzących):

    Francja - dwa typy własnej produkcji (Rafale, M2000)
    Niemcy - dwa typy samolotów bojowych (EF2000, F-35)
    UK - tak samo
    Włochy - tak samo
    Hiszpania - dwa typy (EF2000, F/A-18)
    Skandynawia - każdy kraj po jednym typie
    Benelux - po jednym typie
    Bułgaria, Rumunia - po jednym typie

    Polska - trzy typy a chciałoby się jeszcze czwartego (F-16, F-35, FA-50 i... wciąż brakuje "górnego piętra")
    Proszę bardzo, a pan gen. Nowak jeszcze to kwieciście uzasadni jak to FA-50 jest potrzebny.

    M.
    A jak to wygląda w Grecji?

  4. #844
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez batman Zobacz posta
    A jak to wygląda w Grecji?
    Absurdalnie. 20 zamówionych F-35, 24 Rafale, 150 F-16, do tego jeszcze po 20-30 Mirage 2000 i Phantomów. Ich wydatki zbrojeniowe istotnie dołożyły się też do katastrofy budżetowej. Wyjątkowo kiepski wzór do naśladowania, raczej przestroga jak nie należy postępować.
    Do listy beaviso można dopisać też Chorwację, Czechy, Słowację i Węgry - po jednym typie.
    Ostatnio edytowane przez frik ; 24-09-2024 o 10:56
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  5. #845
    Awatar Craft

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Absurdalnie. 20 zamówionych F-35, 24 Rafale, 150 F-16, do tego jeszcze po 20-30 Mirage 2000 i Phantomów.
    Grecja nie nadaje się do ukazywania jej jako przykładu złej gospodarki zasobami sił powietrznych. Grecja to taki „europejski Tajwan” pod względem możliwości zakupu samolotów bojowych. Obu tym państwom sprzedawało się samoloty jak z łaski, od embarga do embarga.

    Skąd wzięła się zbieranina typów jej samolotów bojowych? Wyłącznie z niekorzystnego dla niej przypadku. Po pierwsze ze złamania zasady NATO, że nie przyjmuje się do paktu państw ze sobą skonfliktowanych, państw ze sporami granicznymi; po drugie z okresowego embarga na sprzęt lotniczy dla Grecji.

    Przecież między Grecją a Turcją od wielu dekad dochodzi do strzelanin w powietrzu. Gdyby Grecja mogła to na pewno miałaby monotyp myśliwski, jak każde normalne państwo NATO, ale między Grecją a Turcją nic nie jest normalne. Stąd Grecja spośród samolotów bojowych kupowała to, co mogła, na co ktoś jej pozwolił, co ktoś chciał jej sprzedać. I tylko dlatego jej lotnictwo wygląda, jak wygląda.

    Nie z głupoty Grecja ma tyle typów samolotów bojowych, a Polska będzie miała tyle tych typów z głupoty partii PiS. Dlatego Grecja nie nadaje się do jakichś porównań z Polską.
    Adik_s likes this.

  6. #846

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Ja już to kiedyś pisałem, trzeba było jakoś z zyskiem oddać miejsce w kolejce na F-35, dobrze wynegocjować F-15EX jak był jeszcze czas. Pozyskać jakieś F-16 przed MLU, posłać wszystkie ma MLU. Myślę, że jakieś by się jeszcze znalazły chociażby od USA, które się nie pali oddawać Ukrainie. Dopiero jak się zużyją F-16 to pozyskać F-35 w docelowej rozwiniętej wersji Block 75 czy coś... A FA-50 niech sobie weźmie Korea do swojego wojska skoro takie już użytkują.

    Myślę, że to by była dla nas w sam raz na wiele lat.

  7. #847
    Awatar Craft

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Tych polskich pilotów, którzy albo cieszą się (gen. Nowak), że SP mają FA-50, albo którzy cieszą się z samej tylko możliwości latania tym samolotem (mjr Stolarek) i każdego następnego pilota, którego media upatrzą sobie do udzielania wywiadów na temat FA-50 bezwzględnie należy pytać:

    „Jak pan sobie wyobraża walkę za sterami FA-50 w świetle tego, co powiedział wiceminister ON Paweł Bejda, że zadaniem FA-50 będzie obrona Warszawy? Czy ma pan świadomość, że to oznacza wyłącznie pogoń za ruskimi cruise'ami i dronami z ładunkami HE, bo chyba nie sądzi pan, że Su-34 albo Su-35 przedrze się na przedpole stolicy? Czy ma pan świadomość, że w NATO nie ma wypracowanej żadnej procedury walki samolotu myśliwskiego lub innego wielozadaniowego z cruise'ami, ponieważ NATO nigdy tego nie robiło (być może jeden raz robił to Izrael, ale nie zdradza się z efektami)? Czy ma pan świadomość, że NATO nigdy nie zbadało, który z kpr pow-pow ma zdolność do naprowadzenia się na statek powietrzny w rodzaju cruise'a lub drona w typie Shaheda? Czy ma pan świadomość, że NATO nie ma pojęcia, jak zwalczać cruise'y odplające flary przeciwko kpr pow-pow, bo NATO nigdy takich cruise'ów nie widziało, a Rosjanie takich właśnie używają przeciwko Ukrainie? Czy ma pan świadomość, że wojna powietrzna nad Ukrainą pokazała, że takie zwalczanie cruise'ów przez samoloty to niejednokrotnie misja samobójcza i że Ukraina w taki sposób straciła już minimum cztery myśliwce, a silnie podejrzewa się na Ukrainie, że także piątego, czyli F-16?”

    Bezwzględnie należy robić tak, żeby ci polscy piloci nie robili piany z mózgu polskiemu społeczeństwu i cywilnym mediom. Gdyby rzecz jasna FA-50 w kraju nadwiślańskim miały pozostać, bo może jednak nie pozostaną.

  8. #848

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Kolega pyta: A jak w Grecji? Ja odpowiem - Turcja: Ok. 250 F-16 i otwarta kwestia nowego samolotu 5. gen. Dwa typy.

    M.

  9. #849

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craft Zobacz posta
    Tych polskich pilotów, którzy albo cieszą się (gen. Nowak), że SP mają FA-50, albo którzy cieszą się z samej tylko możliwości latania tym samolotem (mjr Stolarek) i każdego następnego pilota,
    Stolarka wkręcili w te wypowiedzi, dostał rozkaz i tyle. Coś tam podukał, ewidentnie mówcą nie jest. Chłop opanowany i spokojny, za to dobry pilot - prezentował demo solo oraz w parze z Arturem Kielakiem. Pewnie padło - byłeś solistą w powietrzu, teraz wystąpisz przed kamerą, wiesz co masz mówić. Major też wpadł przy okazji, bo jak w 2018 r. latał demo, to był jeszcze porucznikiem.

    M.
    Valdi likes this.

  10. #850
    Awatar Craft

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez beaviso Zobacz posta
    Stolarka wkręcili w te wypowiedzi, dostał rozkaz i tyle. Coś tam podukał, ewidentnie mówcą nie jest.
    Dlatego - jak mam nadzieję widać - mjr. Stolarka traktuję dużo spokojniej, łaskawiej, niż gen. Nowaka. Stolarek od razu wygląda na wkręconego w te podcastowe wywiady na temat FA-50, ale kuźwa to chyba nie LWP, żeby nie mógł odmówić tych wywiadów, bo za karę usłyszy od dowódcy klasyczne LWPowskie „ile mam to dam”.
    Valdi likes this.

  11. #851

    Dołączył
    Mar 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez beaviso Zobacz posta
    Kolega pyta: A jak w Grecji? Ja odpowiem - Turcja: Ok. 250 F-16 i otwarta kwestia nowego samolotu 5. gen. Dwa typy.

    M.
    Grecja nie jest częścią Turcji już od dłuższego czasu.

    Cytat Zamieszczone przez Craft Zobacz posta
    Grecja nie nadaje się do ukazywania jej jako przykładu złej gospodarki zasobami sił powietrznych. Grecja to taki „europejski Tajwan” pod względem możliwości zakupu samolotów bojowych. Obu tym państwom sprzedawało się samoloty jak z łaski, od embarga do embarga.

    Skąd wzięła się zbieranina typów jej samolotów bojowych? Wyłącznie z niekorzystnego dla niej przypadku. Po pierwsze ze złamania zasady NATO, że nie przyjmuje się do paktu państw ze sobą skonfliktowanych, państw ze sporami granicznymi; po drugie z okresowego embarga na sprzęt lotniczy dla Grecji.

    Przecież między Grecją a Turcją od wielu dekad dochodzi do strzelanin w powietrzu. Gdyby Grecja mogła to na pewno miałaby monotyp myśliwski, jak każde normalne państwo NATO, ale między Grecją a Turcją nic nie jest normalne. Stąd Grecja spośród samolotów bojowych kupowała to, co mogła, na co ktoś jej pozwolił, co ktoś chciał jej sprzedać. I tylko dlatego jej lotnictwo wygląda, jak wygląda.

    Nie z głupoty Grecja ma tyle typów samolotów bojowych, a Polska będzie miała tyle tych typów z głupoty partii PiS. Dlatego Grecja nie nadaje się do jakichś porównań z Polską.
    W latach 2021-2022 Grecy kupili 24 Rafale a w ostatnim czasie kilkadziesiąt F-35. Gdzie to embargo? Najwyraźniej jest jeszcze jakaś inna Grecja, której nie znałem i która ma tego rodzaju problemy.

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Absurdalnie. 20 zamówionych F-35, 24 Rafale, 150 F-16, do tego jeszcze po 20-30 Mirage 2000 i Phantomów. Ich wydatki zbrojeniowe istotnie dołożyły się też do katastrofy budżetowej. Wyjątkowo kiepski wzór do naśladowania, raczej przestroga jak nie należy postępować.
    Do listy beaviso można dopisać też Chorwację, Czechy, Słowację i Węgry - po jednym typie.
    Grekom najwyraźniej ta absurdalność nie przeszkadza- wszak w ostatnim czasie nadal chętnie idą w kierunku dywersyfikacji. Docelowo będą posiadać sporą liczbę zmodernizowanych F-16, ok. 30 Rafale i do tego niedawno nabyte F-35.
    Monotytpia nie jest dogmatem. Wyposażenie lotnictwa jest wypadkową polityki sprzętowej oraz okoliczności zewnętrznych. I zarówno przykład Polski jak i Grecji jest na to dowodem.
    Chorwacja czy Węgry jako punkt odniesienia to średni pomysł. O ile raczej pozostaną przy jednej eskadrze to w przypadku polski tym horyzontem jest dziesięć elt.

    Nie pisz posta pod postem w odstępie kilku minut. Masz 30 minut na edycję i nie ma potrzeby pisania kilku postów jeden pod drugim, w krótkim odstępie czasu. Jeśli się nie dostosujesz do tej zasady, to Twoje posty mogą zostać potraktowane jako SPAM a Ty otrzymasz ostrzeżenie od moderatora.
    Ostatnio edytowane przez frik ; 25-09-2024 o 09:19

  12. #852

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez batman Zobacz posta
    Grekom najwyraźniej ta absurdalność nie przeszkadza- wszak w ostatnim czasie nadal chętnie idą w kierunku dywersyfikacji.
    Co rozumiesz przez dywersyfikację?Jeśli posiadanie sprzętu z różnych żródeł na wypadek pogorszenia stosunków z jednym z dostawców to ma to sens.W naszym przypadku o żadnej dywersyfikacji nie ma mowy.W FA 50 wszystko co najważniejsze jest made in USA koreański jest tylko płatowiec.Więc po co wprowadzać drugi typ o "podobnych" możliwościach do posiadanych już F 16?Niskie koszty eksploatacji to bajki-różnica będzie na paliwie czyli grosze cała reszta będzie zbliżona do F 16.FA 50 tez będzie potrzebował części zamiennych,materiałów eksploatacyjnych,remontów itd.A jakich to zadań przewidzianych dla FA 50 nie jest w stanie wykonać F16?W drugą stronę trochę się ich znajdzie.A to że być może kiedyś będzie 10 eskadr to nie znaczy że muszą w nich być 4 typy w tym jeden niepełnosprawny.

  13. #853

    Dołączył
    Mar 2012

    Domyślnie

    Grecja stosuje praktykę zakupów sprzętu z kierunku europejskiego oraz amerykańskiego od lat. Zakupy Rafale miały charakter potrzeby "na wczoraj" ale wpisywały się w utarty schemat.
    W przypadku Polski również mieliśmy do czynienia z zakupami "na wczoraj" tyle, że nie można tutaj mówić o jakiejś zamierzonej dywersyfikacji ale o chęci jak najszybszego zapełnienia luki sprzętowej, która powstała w wiadomy sposób a także sytuacją na wschodzie. Właśnie relacje z zagranicą mogą być uznane za wspólny mianownik z postępowaniem greckiego MON.

    Cytat Zamieszczone przez Craft Zobacz posta
    Czy ma pan świadomość, że NATO nigdy nie zbadało, który z kpr pow-pow ma zdolność do naprowadzenia się na statek powietrzny w rodzaju cruise'a lub drona w typie Shaheda?
    Ciekawe czym Amerykanie i sojusznicy zwalczali takie cele podczas operacji Prawdziwa Obietnica.

    I oczywiście jakie ponieśli przy tym straty.

    Oficjalne potwierdzenie:
    "Agencja Uzbrojenia prowadzi postępowanie w zakresie pozyskania pocisków AIM-9L – przewiduje się, że do zawarcia umowy dojdzie jesienią bieżącego roku. Do czasu dostawy ww. lotniczych środków bojowych Siły Powietrzne procedują pozyskanie pocisków AIM-9P w formule leasingowej."

    Nie pisz posta pod postem w odstępie kilku minut. Masz 30 minut na edycję i nie ma potrzeby pisania kilku postów jeden pod drugim, w krótkim odstępie czasu. Jeśli się nie dostosujesz do tej zasady, to Twoje posty mogą zostać potraktowane jako SPAM a Ty otrzymasz ostrzeżenie od moderatora.
    Ostatnio edytowane przez frik ; 25-09-2024 o 09:20

  14. #854

    Dołączył
    Aug 2022

    Domyślnie

    Czemu L?

  15. #855
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez batman Zobacz posta
    Grecja nie jest częścią Turcji już od dłuższego czasu.
    Udawanie idioty to Twoja taktyka w dyskusji, czy naprawdę nie rozumiesz na podstawowym poziomie co inni piszą?
    Cytat Zamieszczone przez batman Zobacz posta
    Grekom najwyraźniej ta absurdalność nie przeszkadza- wszak w ostatnim czasie nadal chętnie idą w kierunku dywersyfikacji.
    Po czym wnosisz? Nie zamierzają wycofać Phantomów? Za Rafale oddali część Mirage'y i te p[ozostałe też należy traktować jako typ schodzący.
    Cytat Zamieszczone przez batman Zobacz posta
    W latach 2021-2022 Grecy kupili 24 Rafale a w ostatnim czasie kilkadziesiąt F-35.
    Parędziesiąt, nie kilkadziesiąt F-35, dokładnie 20 sztuk.
    Cytat Zamieszczone przez batman Zobacz posta
    Monotytpia nie jest dogmatem. Wyposażenie lotnictwa jest wypadkową polityki sprzętowej oraz okoliczności zewnętrznych.
    Nie jest dogmatem, natomiast ograniczanie liczby flot w miarę możliwości jest pożądane ze względu na efektywność kosztową co pokazują przykłady wielu państw, Ty się czepiłeś jednego bardzo specyficznego przypadku by próbować wmawiać, że jest odwrotnie.
    Cytat Zamieszczone przez batman Zobacz posta
    Chorwacja czy Węgry jako punkt odniesienia to średni pomysł. O ile raczej pozostaną przy jednej eskadrze to w przypadku polski tym horyzontem jest dziesięć elt.
    Grecja z 11 eskadrami to tak samo kiepski punkt odniesienia. Skąd wziąłeś pomysł 10elt w Polsce? Mamy 3 eskadry na F-16, po jednej na Su-22 i MiG-29 (mają być zastąpione FA-50PL), mają być 2 na F-35, to daje w sumie 7 pełnowartościowych eskadr i jedną szturmową z kiepskimi możliwościami w tym zakresie (FA-50GF). Wytłumacz dlaczego uważasz, że Grecja jest dobrym przykładem dla naśladowania przez Polskę, a niemal wszystkie inne państwa w Europie już nie są. Do monotypów w Europie można też dorzucić Portugalię, Serbię i Szwajcarię.
    sprajt2 likes this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  16. #856

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Jakby na to nie patrzeć dywersyfikacja z punktu widzenia Grecji i Turcji jest bardzo uzasadniona. My nie mamy aktualnie takie problemu i chyba to powinno kończyć temat.

  17. #857
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Przy czym ciężko mówić o dywersyfikacji w przypadku Turcji, jak mają jeden typ i drugi w planach, a Grecy planują ograniczyć się do 3 typów (od dwóch niepowiązanych dostawców).
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  18. #858

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    W przypadku lotnictwa może tak, ale pewnie dywersyfikacja była jednym z argumentów zakupu S300/S400...

  19. #859

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krzychun Zobacz posta
    W przypadku lotnictwa może tak, ale pewnie dywersyfikacja była jednym z argumentów zakupu S300/S400...
    I czym to się skończyło to wszyscy wiemy.Chyba że celem pozyskania tych systemów było to że ich system IFF mógł traktować samoloty greckie jako obce.A swoją drogą kiedyś się spotkałem ze stwierdzeniem że jednym z powodów zakupu Mirage przez Grecję począwszy od F1 było to że ich IFF mógł zostać tak ustawiony że samoloty tureckie rozpoznawał jako obce co nie było możliwe w przypadku maszyn dostarczanych przez USA.Ile w tym prawdy-nie wiem.

  20. #860

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie


    Polecamy

    Ale IFF to jedno, ostatecznie można pewnie po prostu wyłączyć. Ale np. dostarczenie części zamiennych czy amunicji do tych systemów może być pod znakiem zapytania...

Strona 43 z 53 PierwszyPierwszy ... 33 41 42 43 44 45 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •