VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 44 z 50 PierwszyPierwszy ... 34 42 43 44 45 46 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 861 do 880 z 981
Like Tree713Likes

Wątek: Zakup FA-50 dla SPRP

  1. #861
    Awatar Craft

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez telewizoor Zobacz posta
    Czemu L?
    Po to, żeby pan generał Nowak mógł udowodnić, że jego wszystkie gwiazdki od plugawej partii PiS i jego pean na cześć FA-50 na łamach „Polski Zbrojnej” to nie wynik „rezyliencji” – jak to elegancko ujmuje gen. Różański opisując generałów epoki PiS – ale wyłącznie wynik realnych potrzeb SP oraz generała Nowaka wysoce merytorycznych przemyśleń na łamach „Polski Zbrojnej” na temat obecności FA-50 w składzie SP.

    Teraz ITWL powinien zrobić latającego drona z pozaresursowej Mi-dwójki albo z Mi-24, a pan generał Nowak powinien wsiąść do FA-50 uzbrojonego w AIM-9L i zaprezentować polskiemu społeczeństwu, które finansuje to, na czego cześć wygłosił pean gen. Nowak, jak polscy piloci za sterami FA-50 będą za pomocą AIM-9L zestrzeliwali ruskie śmigłowce.

    Oraz po to, żeby pan generał Nowak mógł obalić twierdzenia wojskowych sygnalistów z delegacji do Korei, którzy twierdzą, że to, na czego cześć pan generał wygłosił pean na łamach „Polski Zbrojnej” zostało zakupione metodą koreańskiego szantażu.

  2. #862

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez batman Zobacz posta
    W przypadku Polski również mieliśmy do czynienia z zakupami "na wczoraj"
    No właśnie i teraz pytanie czy w ogóle jakikolwiek zakup był rozważany wcześniej niż delegacja pojechała do Korei i kupiła Fafiki bo musiała.Bo do zastąpienia MiGów w zadaniach A2A FA 50 nawet w wersji PL to najgorszy możliwy wybór.Stąd cale to dorabianie teorii o misjach CAS bo w A2A ich możliwości są słabiutkie.A do misji A2G mamy F 16 i już zamówione F 35 które to w A2A też dają sobie dobrze radę.W tej sytuacji jeśli było coś planowane " na wczoraj " należało wysondować możliwość pozyskania używanych F 16 w ilości powiedzmy 32 szt. a jesli to okazałoby się niemożliwe to EF 2000 w tej samej ilości-nawet tranch 1 w porównaniu z migiem to przeskok generacyjny.Co prawda też mnożymy typy ale otrzymujemy gotowy samolot którego nie trzeba z niczym integrować i po wyszkoleniu personelu można od razu wprowadzic do służby.
    hub and Valdi like this.

  3. #863
    Awatar Craft

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Należy zauważyć → Kto ma zapłacić za opracowanie tabel porównawczych cech manewrowości FA-50 w konfrontacji z Su-27, Su-30, Su-35 i Su-57?

    Dlaczego?

    No bo przecież państwo polskie przygotowuje przyszłych polskich pilotów FA-50 do (ha ha ha, ale brnijmy w te zbrodnicze wobec polskich pilotów absurdy) wysoce manewrowych walk powietrznych na najkrótszych dystansach. Ten samolocik może być uzbrojony w AIM-9G, L, M i P.

    9G to cymes – konstrukcja z 1965 roku. W sam raz do wzniesienia SP RP na nowe, wcześniej nigdy nieosiągalne poziomy. Agencja Uzbrojenia absolutnie powinna zabiegać o zakup jak największej partii AIM-9G dla FA-50. Ale nie ma się co martwić – 9P to Sidewinder z roku 1974, czyli (Ta dam!; Fanfary!) prawdziwy młodziak – zaledwie 50-latek świętujący dziś „złote gody” w małżeństwie ze światowym lotnictwem. Sidewinder najgorszy z możliwych; Sidewinder z głowicą nie „all-aspect”, ale tylko „front-aspect”; Sidewinder o obniżonych osiągach przeznaczony m.in. na eksport do państw mało wiarygodnych i grożących tym, że mogą podzielić się technologią Sidewindera z państwem wrogim wobec USA.

    Naprawdę wielkie gratulacje dla dowcipnisiów, którzy kupili dla Polski FA-50 z kpr półwiecznymi lub ponad półwiecznymi. Gwarantowane pierwsze miejsce na podium w „Jester of the Year Contest”.

    Gdy demoludom ruscy sprzedawali MiG-i-29 to do kwitów z nimi związanych były też dołączone wykresy i tabele porównawcze cech manewrowości tego samolotu w konfrontacji z F-16A i z F-15C. Bardzo ciekawe kwity pokazujące m.in. prędkość kątową w zakrętach na różnych wysokościach samego MiG-a-29, jak i samolotów wrogich wobec niego. To samo powinno obowiązywać w handlu innymi myśliwcami, a przecież niczym innym, jak „myśliwcem” generał Nowak nazywa na łamach „Polski Zbrojnej” FA-50.

    Tu powrót do pierwszych zdań – skoro polskie władze szykują dla polskich FA-50 same „rewelacyjne” AIM-9 to kto ma opracować tabele cech manewrowości FA-50 w konfrontacji z Su-27, Su-30, Su-35 i Su-57, bo wygląda na to, że to z tymi samolotami będą musiały wojować w powietrzu polskie FA-50 w walkach kołowych na najkrótszych dystansach?

  4. #864

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Panie Złośliwy! (Aż na tyle złośliwy, że o imieniu i nazwisku niemożliwym do wymówienia przez anglojęzycznych i Azjatów)
    Dość już tego! Nie ma Pan pojęcia o tym, że w walce kołowej FA-50 dla Polski (w tym już wariant GF) dysponuje orężem jakiego przeciwnik nie posiada. Otóż ma „fałszywą kabinę” namalowaną pod kadłubem. I co? Zatkało rzrzczsz?

    Btw. Miałeś na myśli „rear-aspect” a nie „front-„

    Aha, założę się skąd w oficjalnych przekazach znalazły się AIM-9P. Popatrzeli na literki, ta P jest „najmłodsza” i na końcu w materiale prezentacyjnym zapchajdziury, gdzie stało „AIM-9 G/L/M/P”, no to ten P chyba najlepszy, bo najnowszy z nich,
    co? )) A tymczasem, nawet dla nieobeznanych jak ja, to minuta w google - P jest starszy i gorszy od L i M.
    olo9524 likes this.

  5. #865
    Awatar Craft

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    No fakt. Dolna kabina rulez. Nikt nie podskoczy.

  6. #866

    Dołączył
    Mar 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olo9524 Zobacz posta
    No właśnie i teraz pytanie czy w ogóle jakikolwiek zakup był rozważany wcześniej niż delegacja pojechała do Korei i kupiła Fafiki bo musiała.Bo do zastąpienia MiGów w zadaniach A2A FA 50 nawet w wersji PL to najgorszy możliwy wybór.Stąd cale to dorabianie teorii o misjach CAS bo w A2A ich możliwości są słabiutkie.A do misji A2G mamy F 16 i już zamówione F 35 które to w A2A też dają sobie dobrze radę.W tej sytuacji jeśli było coś planowane " na wczoraj " należało wysondować możliwość pozyskania używanych F 16 w ilości powiedzmy 32 szt. a jesli to okazałoby się niemożliwe to EF 2000 w tej samej ilości-nawet tranch 1 w porównaniu z migiem to przeskok generacyjny.Co prawda też mnożymy typy ale otrzymujemy gotowy samolot którego nie trzeba z niczym integrować i po wyszkoleniu personelu można od razu wprowadzic do służby.
    W PMT na lata 2017 - 2026 znajdował się zakup 32 samolotów bojowych nowej generacji. Trzeba jednak pamiętać, że już w 1997 r. - czyli od ogłoszenia programu Armia 2012 wiadomo, że potrzeby polskiego lotnictwa wojskowego wynoszą 10 eskadr lotnictwa taktycznego czyli 160 samolotów. Wiadomo jak wyglądała realizacja tego programu. Nawet po zakupie 32 F-35 nie udałoby się dojść do celu planowanego kiedyś na rok 2012.
    Należałoby cofnąć się pamięcią do 2022 r. i odtworzyć proces decyzyjny. W moim przekonaniu wybrano najlepsze możliwe rozwiązanie. Z tego co pamiętam zakup partii używanych F-16 uznany został za niezbyt rozsądny. Od siebie dodam, że przecież w tym samym czasie pojawiła się kwestia samolotów dla Ukrainy. Doprawdy trudno mi sobie wyobrazić aby nasi politycy, znani ze swojego mocno proukraińskiego nastawienia sprzątnęli naszym sąsiadom sprzed nosa partię tak pożądanych przez nich maszyn.

    Czas na udane i przemyślane zakupy minął gdzieś ok. 2014 r. czyli wtedy, kiedy przedłużano żywot Su-22 o kolejnych 10 lat.

  7. #867

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez batman Zobacz posta
    W moim przekonaniu wybrano najlepsze możliwe rozwiązanie. Z tego co pamiętam zakup partii używanych F-16 uznany został za niezbyt rozsądny
    Nierozsądne było przegapienie momentu kiedy Belgia i Holandia pozbywały się swoich F 16.Należało wtedy pozbyć się migów i suk i mielibyśmy 6 eskadr w miarę jednolitego sprzętu i kilkanaście lat spokoju w oczekiwaniu na F 35.Fakt że w 2022 o F 16 było ciężko ale o EF 2000 można było przynajmniej zapytać-W.Brytania zdaje się chce wycofać swoje tranch 1.A w porównaniu do fafika to...nie ma co porównywać.Lepsze 32 EF niż 48 FA.I mamy trzy typy WSB a nie dwa WSB i jeden szkolno-bojowy którego docelowa wersja nie wiadomo co będzie prezentowała i ile będzie to kosztowało.A o 160 samolotach w 10 elt przed wojną żaden rząd poważnie nie myslał-pewnie zostałoby 96 szt. w 6 eskadrach po wymianie ruskich na zachodnie.I jeszcze kwestia czy to "najlepsze możliwe rozwiązanie"zostało wybrane(spośród jakich?)czy narzucone jak twierdzi E.Żemła.Ktoś słyszał o jakichś innych ofertach na WSB które zostały przebite przez KAI z ich FA 50?Czy jednak nie było planów zakupu "na wczoraj" żadnych samolotów a fafiki zostały wciśnięte za pomocą szantażu?
    hub likes this.

  8. #868
    Awatar Craft

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olo9524 Zobacz posta
    Nierozsądne było przegapienie momentu kiedy Belgia i Holandia pozbywały się swoich F 16.
    I tak nikt w to dziś nie uwierzy, bo a) nikogo to nie obchodzi; b) nikt o tym nie pamięta, ale już minister ON Jan Parys (minister ON w latach 1991-92) zabiegał o kupienie od Belgii F-16. Żadna tajemnica - byłem na konferencji z udziałem Parysa, podczas której normalnie się o tym rozmawiało. Dziś to brzmi jak military-political fiction. Ciekawe jedynie, że akurat Belgia chciała o tym wtedy rozmawiać z Polską.

  9. #869

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie

    Miałem raczej na myśli przełom pierwszej i drugiej dekady XXI w.kiedy Belgia i Holandia sprzedały sporo samolotów do Jordanii i Chile.W 91/92 to raczej nie było nas stać na kupno czegokolwiek i mieliśmy dość młode wtedy Su 22,MiG 21 bis,MIG 29 i nie bylśmy w NATO a na świecie miał zapanować wieczny pokój.

  10. #870
    Awatar Craft

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Tak, wiem. Ta historia z ministrem obrony Janem Parysem dziś brzmi jak cepeliada, tyle tylko, że to prawda. Ale historycznie rzecz biorąc polskie myślenie o F-16 jest dużo starsze niż przeciętnie się wydaje. Po drodze było jeszcze bardzo intensywne myślenie o Viggenach, czego też byłem świadkiem, ale to jeszcze inna bajka.

    Tymczasem mamy baśń o groźnym dla Rosjan FA-50 i z tą baśnią pracujmy.

  11. #871

    Dołączył
    Aug 2008

    Domyślnie

    Ja mam pytanie czy ten pozostałe sztuki, które są teraz montowane dla Polski to już są FA-50PL ? I czy FA-50PL może wystrzeliwać pociski AMRAMM ? Generalnie czy FA-50PL to w pełni bojowa maszyna ?

  12. #872
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piottrek Zobacz posta
    Ja mam pytanie czy ten pozostałe sztuki, które są teraz montowane dla Polski to już są FA-50PL ?
    Pierwszy lot FA-50PL jest planowany za rok (IV kwartał 2025).
    Cytat Zamieszczone przez Piottrek Zobacz posta
    I czy FA-50PL może wystrzeliwać pociski AMRAMM ?
    Nie.
    Cytat Zamieszczone przez Piottrek Zobacz posta
    Generalnie czy FA-50PL to w pełni bojowa maszyna ?
    Będzie mógł przenosić kierowane uzbrojenie p-z i AIM-9X. Będą to większe możliwości niż Su-22, ale bez porównania do F-16. Nie wiem jak mierzysz "pełność" bycia bojową maszyną.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  13. #873

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Będzie mógł przenosić kierowane uzbrojenie p-z i AIM-9X.
    Dodajmy, że taki jest plan, a czy będzie mógł i czy będzie miał radar AESA PhantomStrike pod koniec 2025 to się okaże... No i od tego się zaczęło, że jest problem z integracją... Potwierdzono także, że integracją AIM-120 będzie dopiero za jakiś czas w fazie badania czy się da...

  14. #874
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krzychun Zobacz posta
    Dodajmy, że taki jest plan, a czy będzie mógł i czy będzie miał radar AESA PhantomStrike pod koniec 2025 to się okaże...
    Jak rozumiem Pavewaye i JDAMy to może już przenosić FA-50GF, w umowie na wersję PL (Block 20) jest integracja AIM-9X.
    Cytat Zamieszczone przez Krzychun Zobacz posta
    Potwierdzono także, że integracją AIM-120 będzie dopiero za jakiś czas w fazie badania czy się da...
    Raczej potwierdzono, że w umowie nie ma nic o AIM-120, więc nie są prowadzone żadne prace w tym zakresie, trzeba by podpisać na to dodatkową umowę (i dodatkowo zapłacić), a KAI mówi o 3 latach od rozpoczęcia do wdrożenia pocisku tego typu.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  15. #875

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Jak rozumiem Pavewaye i JDAMy to może już przenosić FA-50GF, w umowie na wersję PL (Block 20) jest integracja AIM-9X.
    Tak chodziło mi o AIM-9X. Do tego integracja AIM-9X z aktualnymi 12-stoma sztukami też nie jest zagwarantowana z tego co pamiętam... A Block 20 i PL to są 2 różne wersje chyba...

  16. #876

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie

    https://www.google.com/url?sa=t&sour...HbEi8gFSibauW6
    To w kwestii kosztów eksploatacji i "taniości" FA 50.Jeśli tyle kosztują prawie nowe samoloty które za wiele nalotu do tej pory nie zrobiły i co się z tym wiąże nie potrzebowały żadnych grubszych obsług,napraw,wymiany agregatów i części które wypracowały resurs,napraw silników po zassaniu ciała obcego,planowych remontach silników itp.to jak będą miały tyle lat co efy i to wszystko będzie ich też dotyczyć koszty na pewno wzrosną i będą zbliżone do F 16 ale możliwości wraz z kosztami nie wzrastają i pozostają takie jak na początku.
    Valdi likes this.

  17. #877
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krzychun Zobacz posta
    Do tego integracja AIM-9X z aktualnymi 12-stoma sztukami też nie jest zagwarantowana z tego co pamiętam...
    Nie, podpisana umowa nie przewiduje modernizacji samolotów, które już dostarczono (12 sztuk FA-50GF w EPMM).
    Cytat Zamieszczone przez Krzychun Zobacz posta
    A Block 20 i PL to są 2 różne wersje chyba...
    Nie, wersja PL bazuje na Block 20, może z jakimiś kosmetycznymi różnicami.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  18. #878

    Dołączył
    Mar 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olo9524 Zobacz posta
    Nierozsądne było przegapienie momentu kiedy Belgia i Holandia pozbywały się swoich F 16.Należało wtedy pozbyć się migów i suk i mielibyśmy 6 eskadr w miarę jednolitego sprzętu i kilkanaście lat spokoju w oczekiwaniu na F 35.Fakt że w 2022 o F 16 było ciężko ale o EF 2000 można było przynajmniej zapytać-W.Brytania zdaje się chce wycofać swoje tranch 1.A w porównaniu do fafika to...nie ma co porównywać.Lepsze 32 EF niż 48 FA.I mamy trzy typy WSB a nie dwa WSB i jeden szkolno-bojowy którego docelowa wersja nie wiadomo co będzie prezentowała i ile będzie to kosztowało.A o 160 samolotach w 10 elt przed wojną żaden rząd poważnie nie myslał-pewnie zostałoby 96 szt. w 6 eskadrach po wymianie ruskich na zachodnie.I jeszcze kwestia czy to "najlepsze możliwe rozwiązanie"zostało wybrane(spośród jakich?)czy narzucone jak twierdzi E.Żemła.Ktoś słyszał o jakichś innych ofertach na WSB które zostały przebite przez KAI z ich FA 50?Czy jednak nie było planów zakupu "na wczoraj" żadnych samolotów a fafiki zostały wciśnięte za pomocą szantażu?
    Jeżeli traktować Żemłę poważnie, to nie musimy się przejmować możliwościami tego czy innego samolotu. Jej zdaniem nasze wojsko ma w magazynie bomby jądrowe i do tego jeszcze sporo ciekawego uzbrojenia.
    Tło zakupu FA-50 opisali pokrótce A. Gołąbek i A. Wrona w miesięczniku "Lotnictwo" z grudnia 2023 r. i jest to według mnie najlepsza publikacja na temat tego samolotu w polskich mediach. Poruszona jest tam również kwestia możliwości pozyskania używanych F-16 i Typhoona.
    Sprawa 160 samolotów wielozadaniowych w PSP wciąż żyje. Niestety ale bywa tak, że ilość przechodzi w jakość.
    Moim zdaniem latem 2022 roku nie można było lepiej wybrać a przy podejmowaniu decyzji brane były już pod uwagę pierwsze informacje z Ukrainy.

  19. #879

  20. #880

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez batman Zobacz posta
    Tło zakupu FA-50 opisali pokrótce A. Gołąbek i A. Wrona w miesięczniku "Lotnictwo" z grudnia 2023 r. i jest to według mnie najlepsza publikacja na temat tego samolotu w polskich mediach
    I cóż z tego artykułu wynika?Po pierwsze to że autorzy nie wiedzą że nie można wyprodukować nowych F 16V bo to oznaczenie dla maszyn starszych wersji modernizowanych do tego standardu.Nowe noszą oznaczenie F 16C/D bl.70/72.Po drugie że odpuszczono używane EF 2000,Gripeny i ja dodałbym jeszcze Rafale bo trzeba by dostosować infrastrukturę lotniskową a nie dlatego że nie były dostępne.A do FA 50 to nie trzeba?Mogą bazować na łące tylko trzeba krowy przegonić?Gripenów za dużo na zbyciu pewnie nie ma ale Eurofightery pewnie by się znalazły tylko że to prawie niemieckie samoloty a poprzednia władza ma chyba jakiś kompleks na punkcie Niemiec.Rafale też odpada bo po co dać zarobić Francuzom których niedawno uczyliśmy jeść widelcami.Po trzecie-jest tam poruszona kwestia MiGów 29 pełniących dyżury z R 73 i R 60.Do GF nic lepszego nie będzie.Po czwarte-napisano że FA 50 GF może przenosić pociski AIM 9 Sidewinder-tylko nie dopisano że stare wersje z pozyskaniem których jest problem.I po piąte napisano o wersji FA 50PL cytuję"deklaruje się także jej uzbrojenie w pociski powietrze-powietrze AIM 120 AMRAAM.Słabo to idzie.A w kwestii tego podlinkowanego artykułu proponuję zapytać prywatnie pilotów z MM czy zamienili by nowe Fafiki na używane Eurofightery albo Rafale.

Strona 44 z 50 PierwszyPierwszy ... 34 42 43 44 45 46 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •