VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 45 z 50 PierwszyPierwszy ... 35 43 44 45 46 47 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 881 do 900 z 981
Like Tree713Likes

Wątek: Zakup FA-50 dla SPRP

  1. #881

    Dołączył
    Mar 2012

    Domyślnie


    Polecamy

    Tak czy inaczej zakup nowych F-16 latem 2022 r. oznaczał lata oczekiwań. Na taki krok należało się decydować w ubiegłej dekadzie. Niestety ale w ostatnim czasie historia w naszej części świata mocno przyspieszyła i czas stał się wartością deficytową.
    W przypadku Typhoona w grę wchodzić mogłyby chyba samoloty włoskie. Niestety ale Typhoon najstarszej wersji to prowizorka o słabej relacji koszt-efekt. Możliwości zwalczania celów naziemnych w tym przypadku są przecież mocno upośledzone. Takie wyjście nie rozwiązuje też problemu liczby eskadr (trudno mi sobie wyobrazić zakup np. 48 czy może więcej egzemplarzy).
    Podkreśla się,że wyposażenie FA-50 w pociski średniego zasięgu jest konieczne: "...integracja FA-50PL z pociskami powietrze-powietrze średniego zasięgu jest w optyce Sił Powietrznych obligatoryjna i wynika z koncepcji operacyjnego użycia tego typu maszyn. Jeśli integracja pocisków AMRAAM nie będzie możliwa, Siły Powietrzne będzie poszukiwał innych sposobów na osiągnięcie takich zdolności, wśród takich rozwiązań znajduje się sięgnięcie po europejskie pociski rakietowe średniego czy dalekiego zasięgu".


    Być może niektórym to umyka- szykuje się MLU dla naszych F-16. A to oznacza wykluczenie sporej partii samolotów na kilka lat.

  2. #882

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez batman Zobacz posta
    Tak czy inaczej zakup nowych F-16 latem 2022 r. oznaczał lata oczekiwań.
    Rok dłużej niż na FA-50PL.
    frik likes this.

  3. #883

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krzychun Zobacz posta
    Tak chodziło mi o AIM-9X. Do tego integracja AIM-9X z aktualnymi 12-stoma sztukami też nie jest zagwarantowana z tego co pamiętam... A Block 20 i PL to są 2 różne wersje chyba...
    Jeśli zintegrują je z platformą (czyli nowszymi wersjami), to kwestia aktualizacji komputera misji, podano też już że integrowany będzie Thales Scorpion z najnowszych Rafale, F-22A czy F-16 używanych w ANG.

    Problem jest z AIM-120 (Malezyjskie mają dostać izraelskie Derby i tak się skończy "unifikacja uzbrojenia").

    Większy problem moim zdaniem jest z uzbrojeniem powietrze ziemia (umówmy się, walczyć z Flankerami to on nie będzie), mała, lekka maszyna aż się prosi by ją zintegrować z nowoczesnym lekkim uzbrojeniem jak SDB I/II czy pociskami klasy Brimstone. No ale hura bo przenosi przestarzałe Mavericki

  4. #884

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Jako zintegrują AIM-9X zakładając, że będzie AESA to wgranie takiego oprogramowania do wersji bez AESA chyba nie jest oczywiste... Poza tym kto daje aktualizacje z nowymi featurami za friko?

  5. #885

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez batman Zobacz posta
    W przypadku Typhoona w grę wchodzić mogłyby chyba samoloty włoskie. Niestety ale Typhoon najstarszej wersji to prowizorka o słabej relacji koszt-efekt. Możliwości zwalczania celów naziemnych w tym przypadku są przecież mocno upośledzone.
    Włoskie i Brytyjskie tranch 1 block 5.Ta prowizorka dysponuje takimi cudami techniki jak DASS i PIRATE o których dumne załogi FA 50 GF/PL mogą tylko pomarzyć.Ma też pełne zdolności zwalczania celów powietrznych i ograniczone w zwalczaniu celów naziemnych.Ale po wycofaniu migów chyba najbardziej brakuje zdolności A2A bo A2G zabezpieczają wystarczająco F16 i niedługo F 35.Kwestia liczby eskadr to jedno a ich jakość to drugie.ZSRR zawsze stawiał na ilość bo jakością nie mógł dorównać i jakoś na dobre to nie wyszło.A z tą integracją kpr p-p średniego zasięgu to coś mi się wydaje będzie zajebisty problem bo coś się rakiem z tego Koreańce wycofują i szukają wymówek.A bez tego to będą takie nowocześniejsze Su 22 z podobnym udzwigiem ale za małą liczbą węzłów podwieszeń żeby go sensownie wykorzystać.

  6. #886

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie

    Tak przypadkiem trafiłem na artykuł red.Macieja Szopy z 11.06.2022.Tu najciekawsze fragmenty.
    Obecnie Republika Korei posiada 60 FA-50, które powstały jako drugi, po TA-50, stopień „ubojowienia" samolotów szkolnych T-50 Golden Eagle. Koreańczycy wprowadzili ich do służby 60, co umożliwiło wycofanie resztki samolotów przeciwpartyzanckich A-37 Dragonfly i częściowe wycofanie przestarzałych lekkich myśliwców F-5 Tiger II. Tych ostatnich samolotów nadal pozostaje jednak w służbie niemal 200. Oznacza to, że nawet jeżeli istniał plan ich pełnej wymiany na FA-50 to z jakiegoś powodu z nich zrezygnowano. FA-50 okazał się prawdopodobnie zbyt mało perspektywiczny, aby masowo inwestować w ten typ.

    Koreańczycy chcą obecnie oferować FA-50 takim państwom jak Kolumbia (obecnie użytkownik skromnych sił powietrznych z myśliwcami IAI Kfir), Botswanie (eskadra sędziwych F-5 Tiger II), Brunei (obecnie brak odrzutowców bojowych) i... Słowacji. Ta ostatnia widzi w nich potencjalne dopełnienie swojej floty F-16C/D Block 70 ale raczej jako maszyny szkolno-bojowej, co w przypadku Polski nie miałoby sensu z uwagi na posiadanie samolotów M-346. Jak widać, może za wyjątkiem Kolumbii, FA-50 są oferowane tam, gdzie nie ma potencjalnego przeciwnika z siłami powietrznymi z prawdziwego zdarzenia, albo jako samoloty szkolno-bojowe.

  7. #887

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Bardzo krytycznie o zakupie tego czegoś - i to na łamach D24:

    https://defence24.pl/sily-zbrojne/ge...-pytan-o-fa-50

    M.

  8. #888

    Dołączył
    Jun 2019

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez beaviso Zobacz posta
    Bardzo krytycznie o zakupie tego czegoś - i to na łamach D24:

    https://defence24.pl/sily-zbrojne/ge...-pytan-o-fa-50

    M.
    O co chodzi z analogową kabiną?
    Kabina F16 BL50/52/60


    FA50



  9. #889

    Dołączył
    Aug 2018

    Domyślnie

    A może jednak będzie godny przeciwnik - kacaby myślą a fafiku "niet analoga w mirie"

    https://tech.wp.pl/jak-130m-podobny-...5662025349984a

  10. #890
    Awatar nobie1973

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Londyn

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sampler Zobacz posta
    O co chodzi z analogową kabiną?
    Kabina F16 BL50/52/60
    Nic, po prostu emerytowany pan general zakonczyl mentalnie kariere wojskowa na MiG-ach i Su
    A o bardziej wspolczesnych bojowych statkach powietrznych ma raczej mgliste pojecie...

  11. #891

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Może jednak skasują FA-50PL. Ogólnie obecna władza nie rwie się do kontraktów z Koreą.

  12. #892

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    A dlaczego to Izrael, który od lat setkami zrzuca precyzyjne uzbrojenie klasy pow-ziemia na głowy facetów w klapkach chowających się po jakichś ruderach i norach, w warunkach całkowitej dominacji w powietrzu, jak dotąd nie wpadł na genialny pomysł zaoszczędzenia worków szekli i wdrożenia do IAF maszyny szturmowej klasy FA-50?

    M.
    t.wojtek and RWD like this.

  13. #893

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Ich chyba stać... Jak ich stać na strzelanie z żelaznej kurtyny x2 od razu do latających rurek pospawanych w garażu to różnica F-16 i F-50 to jakieś drobniaki..

  14. #894

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie

    A może właśnie ich nie stać na kupno samolotu który nadaje się tylko do tego co napisał beaviso.

  15. #895

    Dołączył
    Mar 2012

    Domyślnie

    Pomyślmy. Może tajemnicą sukcesu jest fakt, że nie odkładają na wieczne jutro decyzji o zakupie nowych samolotów.
    Nie jestem jednak do końca pewien czy Izrael to przykład dobry do naśladowania, mają wszak więcej niż jeden typ samolotu bojowego.

    Interesująca jest Rozmowa z gen. Tomaszem Drewniakiem, pełna kwiatków jak klomb na wiosnę. Najsmutniejsze, że jest on społecznym doradcą MON do spraw lotnictwa.

  16. #896

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krzychun Zobacz posta
    Ich chyba stać... Jak ich stać na strzelanie z żelaznej kurtyny x2 od razu do latających rurek pospawanych w garażu to różnica F-16 i F-50 to jakieś drobniaki..
    Nieważne ile kosztuje prymitywna rakieta balistyczna. Ważny jest rachunek za potencjalnie wyrządzone przez nią straty, w tym te niewymierne - w ofiarach.


    „Kto tanio kupuje, ten dwa razy kupuje.”


    Nie wiem czy to gen. rez. Drewniak jest społecznym doradcą MON ds. lotnictwa, a nie przypadkiem gen. rez. Lech Majewski. Temu drugiemu zapewne zawdzięczamy „ban na dema” po lipcowej katastrofie Bielika. Majewski uchodził za absolutną piłę w temacie bezpieczeństwa. Nie mówię tego bynajmniej z aprobatą, bo nie jest sztuką osiągnąć brak zdarzeń przez zakaz latania.

    M.

  17. #897

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez batman Zobacz posta
    Nie jestem jednak do końca pewien czy Izrael to przykład dobry do naśladowania, mają wszak więcej niż jeden typ samolotu bojowego.
    Wyjątkowo aż trzy (większość państw europejskich ma dwa, a mniejszych - jeden). Przy 280 samolotach. A nie potencjalnie cztery przy 160 (32x F35. 48x F16, 48x FA50, 32x "górne piętro").

    M.
    frik likes this.

  18. #898

    Dołączył
    Jan 2024

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olo9524 Zobacz posta
    Włoskie i Brytyjskie tranch 1 block 5.Ta prowizorka dysponuje takimi cudami techniki jak DASS i PIRATE o których dumne załogi FA 50 GF/PL mogą tylko pomarzyć.Ma też pełne zdolności zwalczania celów powietrznych i ograniczone w zwalczaniu celów naziemnych.Ale po wycofaniu migów chyba najbardziej brakuje zdolności A2A bo A2G zabezpieczają wystarczająco F16 i niedługo F 35.Kwestia liczby eskadr to jedno a ich jakość to drugie.ZSRR zawsze stawiał na ilość bo jakością nie mógł dorównać i jakoś na dobre to nie wyszło.A z tą integracją kpr p-p średniego zasięgu to coś mi się wydaje będzie zajebisty problem bo coś się rakiem z tego Koreańce wycofują i szukają wymówek.A bez tego to będą takie nowocześniejsze Su 22 z podobnym udzwigiem ale za małą liczbą węzłów podwieszeń żeby go sensownie wykorzystać.
    Tranche 1 Block 5 miał już nawet AMRAAMa tylko zdaje się w wersji "B" i Sidewindery też chyba starsze. Za to miał nowszeego ASRAAMA i IRIS-T.

  19. #899

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez batman Zobacz posta
    Pomyślmy. Może tajemnicą sukcesu jest fakt, że nie odkładają na wieczne jutro decyzji o zakupie nowych samolotów.
    A tak a propos to dlaczego jak były zamawiane F 35 to tylko 32 szt?Program"Harpia" zakładał zakup 64 nowych maszyn.Mogli naprawić wieloletnie zaniedbania ale tylko jeszcze bardziej zredukowali by stan ilościowy bo do zastąpienia były 3 eskadry a zamówili sprzęt dla dwóch.A potem zaczęła się wojna i dostali sraczki której efektem jest fafik.

  20. #900

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie


    Polecamy

    Teraz łatwo zapytać dlaczego, ale w tamtym czasie (innej rzeczywistości) pewnie to była optymalna ilość...

Strona 45 z 50 PierwszyPierwszy ... 35 43 44 45 46 47 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •