VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 48 z 50 PierwszyPierwszy ... 38 46 47 48 49 50 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 941 do 960 z 981
Like Tree713Likes

Wątek: Zakup FA-50 dla SPRP

  1. #941

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie


    Polecamy

    Może jednak AIM-120 się doczekamy i optymistycznie FA-50PL za 4 lata będzie prawie F-16....

    https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/...stawy-sprzetu/

  2. #942

    Dołączył
    Aug 2008

    Domyślnie

    Mamy 48 F-16 i będzie prawie tyle samo samolotów szkolnych (15 Bielikow i 36 FA/50), pytanie po co az tyle samolotow szkolnych i w dodatku dwa rozne typy. Gdzie tutaj jaka logika ? Wspaniale tez jest to, ze te samoloty nie sa uzbrojone wiec w razie konfliktu moga tylko podrzucac generalow z lotniska na lotnisko. Brawo brawo

  3. #943

    Dołączył
    Mar 2012

    Domyślnie

    FA-50 PL będzie samolotem bojowym.
    Tomasz Dmitruk przypomniał ostatnio, że w planach jest zakup kolejnych dziewięciu M-346.
    jarekch likes this.

  4. #944

    Dołączył
    Aug 2008

    Domyślnie

    Ale na dzisiaj nie jest i nie wiadomo kiedy będzie. Poza tym marny z niego samolot bojowy nawet jak się dołoży uzbrojenie. A po co kolejne dziewięć M-346, które też nie będą uzbrojone ? Zaraz się okaże, że 70% naszego lotnictwa to samoloty szkolno-bojowe. Skandal to mało powiedziane w trudnych czasach zagrożeniem wojną.
    Inter likes this.

  5. #945

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piottrek Zobacz posta
    A po co kolejne dziewięć M-346, które też nie będą uzbrojone ? Zaraz się okaże, że 70% naszego lotnictwa to samoloty szkolno-bojowe. Skandal to mało powiedziane w trudnych czasach zagrożeniem wojną.
    24 samoloty treningu zaawansowanego to nie tak wiele zważywszy stan docelowy nawet 7 eskadr bojowych czyli 112 maszyn (2x F35, 3x F16, 2x coś nowego lub kolejne eFy i wycofanie się z FA-50). Zwłaszcza, że ich dostępność to zapewne 50-60%, a pilotów szkolić trzeba i latać od świtu do nocy!

    M.

  6. #946

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piottrek Zobacz posta
    Ale na dzisiaj nie jest i nie wiadomo kiedy będzie. Poza tym marny z niego samolot bojowy nawet jak się dołoży uzbrojenie. A po co kolejne dziewięć M-346, które też nie będą uzbrojone ? Zaraz się okaże, że 70% naszego lotnictwa to samoloty szkolno-bojowe. Skandal to mało powiedziane w trudnych czasach zagrożeniem wojną.
    M346 są do szkolenia.

  7. #947

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z Mielca rodem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez batman Zobacz posta
    w planach jest zakup kolejnych dziewięciu M-346
    Źródełko jakieś?
    Co tu napisać....

  8. #948

  9. #949

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez beaviso Zobacz posta
    stan docelowy nawet 7 eskadr bojowych czyli 112 maszyn (2x F35, 3x F16, 2x coś nowego lub kolejne eFy i wycofanie się z FA-50)
    Jakie znów wycofanie się z FA-50?

  10. #950

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Przemyk Zobacz posta
    Jakie znów wycofanie się z FA-50?
    Potencjalne. No bo skoro marzą się jeszcze dwie eskadry czegoś extra, to na pewno nie razem z wydatkiem na te nie-wiadomo-co. A jeśli zostaną fafiki, a nic nie wyjdzie ze zwiększenia konkretnego potencjału, to będzie 8 eskadr - 128 samolotów. I też zapotrzebowanie na szkolenie zaawansowane większe niż obecnie.

    M.

  11. #951

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie

    Docelowo to jest mowa o 10 eskadrach-160 samolotów.Więc nawet 24 M 346 to niezbyt dużo tym bardziej że też trzeba je doliczyć do ogólnej ilości samolotów bo żeby szkolić nowych pilotów to potrzebni są instruktorzy a nie słyszałem o żadnym sklepie z instruktorami na półkach 😂.

  12. #952

    Dołączył
    Aug 2008

    Domyślnie

    Pentagon wycenił modernizacje 48 polskich F-16 do wersji Viper na 7 mld dolarów. Koszt 36 F-35 nas kosztuje połowę tej kwoty, gdzie tutaj jakaś logika poza pompowanie kasy dla USA i modernizowaniem 20 letnich F-16 Block 52 ?

  13. #953

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Czy to pytanie nie powinno się znaleźć w wątku o F-16?

  14. #954

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez corran Zobacz posta
    Czy to pytanie nie powinno się znaleźć w wątku o F-16?
    To nie jest wartość kontraktu tylko mocno zawyżony pułap.

    M.
    frik likes this.

  15. #955

    Dołączył
    Aug 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piottrek Zobacz posta
    Pentagon wycenił modernizacje 48 polskich F-16 do wersji Viper na 7 mld dolarów. Koszt 36 F-35 nas kosztuje połowę tej kwoty, gdzie tutaj jakaś logika poza pompowanie kasy dla USA i modernizowaniem 20 letnich F-16 Block 52 ?
    Ale to jest kwota max. i są w niej serwis, częsci zamienne chyba troch amunicji i ... wszystkie opcje - czasem wykluczające się.

  16. #956
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Shrek Zobacz posta
    Ale to jest kwota max. i są w niej serwis, częsci zamienne chyba troch amunicji i ... wszystkie opcje - czasem wykluczające się.
    Za Apache zgoda była na 12mld, umowę podpisano na 10mld. Zgoda na F-35 opiewała na sumę 6,5mld USD, umowa na 4,6mld USD.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  17. #957

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie

    Taki nowy artykuł się pojawił.https://defence24.pl/przemysl/fa-50-...amem-relacja.A w tym artykule taki fragment dotyczący opóżnienia dostaw.
    Przyczyna, jak mówią Koreańczycy, nie leży jednak po ich stronie. Opóźniły się bowiem zgody rządu Stanów Zjednoczonych na integrację FA-50 z podsystemami i uzbrojeniem, na którego zgodę musi wydać Waszyngton. Chodzi m.in. o pociski AIM-9X Sidewinder, datalinki, systemy nawigacyjne i urządzenia łączności. Zgody te ma uzyskać od Amerykanów polski rząd i obecnie w tej sprawie trwają rozmowy i naciski prowadzone przez rządy polski, ale także stronę koreańską.

    Z tego wynika że Koreańczycy sprzedali nam coś do czego nie mają praw.A co jeśli Amerykanie nie zgodzą się na integrację tego wszystkiego bo np.stwierdzą że albo kupujemy od nich gotowy produkt czyli F 15/16/35 albo fafika w obecnej wersji którą KAI może sprzedawać albo nic.Kontrakt jest podpisany,KAI zobowiązało się do dostarczenia samolotu zgodnego z wymaganiami,kasa zapłacona,termin dostawy ustalony a tu dupa.I wtedy kogo wina producenta czy półmózgów którzy podpisując kontrakt zgodzili się na takie warunki.W ogóle cały fafik to jest generalnie "być może , będzie mógł , można zakładać , w przyszłości , studium wykonalności itp."Tylko nie wiadomo co ,kto ,kiedy i za ile.

  18. #958

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    W skrócie to są dwie sprawy.

    I. to ograniczenia platformy, jaki koń jest każdy widzi i większy nie będzie, a kto siedzi w temacie ten bardzo dobrze powinien znać T-50 od strony technicznej bo był bardzo mocno promowany na samolot szkolny w Polsce. Koreańczycy budują sobie następcę F-16, ale będzie on dwusilnikowy, napędzany F-414. Ciągu będzie miał prawie tyle co pierwsze F-15.

    II. to obiecanki-cacanki czego to nie będzie miał. I znów zorientowani powinni mieć świadomość ile zajęło dużo bardziej doświadczonym producentom samolotów rozwinięcie na nich różnych zdolności - takiemu SAABowi czy Dassault. A po to się rozwija własne rozwiązania lub ma stałych partnerów by nie być później szantażowanym przez poddostawcę z innymi interesami (polecam historię myśliwca Lavi). Zresztą Koreańczycy bardzo dobrze wiedzieli co się kroi skoro zadbali by w umowach przerzucić całe ryzyko i odpowiedzialność za zgody na polską stronę.

    Tak więc w skrócie, skrótu - wystarczyło nie być idiotą.

    Szkoda mi wojskowych którzy to wszystko muszą firmować, bo wiadomo że wojskowi sobie mogą robić analizy, podejmować wstępne decyzje - ale ostatnie słowo zawsze jest po stronie politycznej. A Macierewicz zadbał by nie został nikt niepotulny.

  19. #959

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Ciąg dalszy bombardowania artykułami n.t. FA-50 w wykonaniu Defence24 i Macieja Szopy.

    Dziś relacja z Korei, a zaledwie wczoraj kontynuacja wcześniejszego artykułu jaki to FA-50 jest wspaniały w opinii techników 23.BLT. Przy czym prawie każdy argument prowadził do wniosku odwrotnego niż cel obrany przez autora
    Wczorajsza kontynuacja to artykuł
    https://defence24.pl/sily-zbrojne/fa...owadza-himarsy

    Tytuł sugeruje, że FA-50 naprowadzą HIMARSy. Artykuł zaczyna się stwierdzeniem faktu, że "Polska zakupiła kilkadziesiąt zasobników celowniczych AN/AAQ-33 Sniper Advanced Targeting Pod (ATP). Zostaną one zintegrowane z lekkimi samolotami bojowymi FA-50". Ale dalej następuje wyjaśnienie, że oto Sniper ATP nie ma takiej możliwości Dopiero najnowsza, projektowana wersja Sniper NTP będzie miała taką możliwość. Zatem "Zasobniki będą mogły w przyszłości zostać zmodernizowane do wariantu Sniper Networked Targeting Pod (NTP). Po wykonaniu takich prac FA-50 będą mogły dodatkowo wskazywać cele innym uczestnikom pola bitwy."

    Czyli nie "naprowadzą", a pewnego odległego dnia być może, jeśli się uda, jeśli ktoś zrobi, jeśli zapłacimy.

    M.

  20. #960

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez beaviso Zobacz posta
    Zostaną one zintegrowane z lekkimi samolotami bojowymi FA-50
    Już ten artykuł widziałem. I tak mnie osobiście zastanawia raczej kto to zintegruje? Lockheed Martin? A Lockheed Martin wie, że chcemy integracji z FA-50? Współpracy z Koreańczykami nie potrzebują aby to uruchomić?

Strona 48 z 50 PierwszyPierwszy ... 38 46 47 48 49 50 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •