VIDEO »   Red Arrows RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy ... 2 3 4 5 6 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 80 z 106
Like Tree57Likes

Wątek: F-15EX dla SPRP

  1. #61

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez ignacy500 Zobacz posta
    Robi się ciekawie. Wspomniany przedstawiciel w czerwcu siedział w KF-21, w lipcu i sierpniu gościliśmy EF2000, później Rafałki, a teraz rekonesans F-15EX. Do tego minister K-K powiedział, że czeka nas podpisanie kilku dużych kontraktów do końca roku.
    Raczej mrzonki. Chyba że skasują te nieszczęsne koreańczyki. Ich koszt vs. efekt to jedno, ale dochodzi drenaż kadr, których i tak nie mamy, na obsadzenie tych guanianych letadełek.
    Dwie eskadry (32) dodatkowe takich dwumiejscowych F-15EX to, zgodnie z dobrym etatem, 128 członków załóg, pewnie ze 200-250 wysokowykwalifikowanych i dobrze opłaconych specjalistów technicznych, no i dwie NOWE bazy lotnicze. Bo gdzie ich upchną? Trzeba reaktywować Babimost i zbudować coś pod Wrocławiem, na zapleczu, ale blisko dużego miasta ze wzgl. na potrzeby kadry i rodzin.

    M.

  2. #62

    Dołączył
    Jun 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez beaviso Zobacz posta
    Raczej mrzonki. Chyba że skasują te nieszczęsne koreańczyki. Ich koszt vs. efekt to jedno, ale dochodzi drenaż kadr, których i tak nie mamy, na obsadzenie tych guanianych letadełek.
    Dwie eskadry (32) dodatkowe takich dwumiejscowych F-15EX to, zgodnie z dobrym etatem, 128 członków załóg, pewnie ze 200-250 wysokowykwalifikowanych i dobrze opłaconych specjalistów technicznych, no i dwie NOWE bazy lotnicze. Bo gdzie ich upchną? Trzeba reaktywować Babimost i zbudować coś pod Wrocławiem, na zapleczu, ale blisko dużego miasta ze wzgl. na potrzeby kadry i rodzin.

    M.
    W Radomiu wkoncu by cos latało

  3. #63

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kwako20 Zobacz posta
    W Radomiu
    Odpada,za duży ruch cywilny.
    kwako20, hub, Miras_eM and 4 others like this.

  4. #64

    Dołączył
    Mar 2012

    Domyślnie

    Ktoś mógłby powiedzieć skąd pieniądze?
    Jakąś szansę na zakupy dla WP stwarza program SAFE ale jest on obwarowany sporymi ograniczeniami i dotyczy jedynie producentów europejskich.

  5. #65

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez beaviso Zobacz posta
    Raczej mrzonki. Chyba że skasują te nieszczęsne koreańczyki. Ich koszt vs. efekt to jedno, ale dochodzi drenaż kadr, których i tak nie mamy, na obsadzenie tych guanianych letadełek.
    Pierwsze co powinni skasować to Mastery. Niepotrzebny kolejny typ we flocie. I tak tego mamy za dużo. Mastery można komuś sprzedać, a szkolenia i naloty robić odrazu na FA50 i traktować je jako szkolno-bojowe (a nie jak Mastery wyłącznie szkolne). Także jak dla mnie pierwsze co to wycofanie i sprzedaż Masterów.

  6. #66

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Inter Zobacz posta
    Pierwsze co powinni skasować to Mastery.
    Ale Mastery to nie tylko samoloty ale cały system szkolenia, już wdrożony i nawet zaakceptowany przez USAF jako równoważny z ich szkoleniem na T 38.
    hub, Radek 75 and RWD like this.

  7. #67

    Dołączył
    Apr 2015

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Inter Zobacz posta
    Pierwsze co powinni skasować to Mastery. Niepotrzebny kolejny typ we flocie. I tak tego mamy za dużo. Mastery można komuś sprzedać, a szkolenia i naloty robić odrazu na FA50 i traktować je jako szkolno-bojowe (a nie jak Mastery wyłącznie szkolne). Także jak dla mnie pierwsze co to wycofanie i sprzedaż Masterów.
    Ale T-346 były chyba używane w kontekście bojowym na poligonach też z tego co pamiętam

  8. #68

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Inter Zobacz posta
    Mastery można komuś sprzedać, a szkolenia i naloty robić odrazu na FA50 i traktować je jako szkolno-bojowe (a nie jak Mastery wyłącznie szkolne). Także jak dla mnie pierwsze co to wycofanie i sprzedaż Masterów.
    Chyba taniej będzie zerwać umowę na FA-50PL, a FA-50GF odsprzedać komuś w Azji...

    A Mastersy też teraz są tuningowane na bojowe maszyny. Tylko nie wiem czy się trochę nie spóźnili na naszą nagłą potrzebę.
    frik, Valdi, RWD and 1 others like this.

  9. #69

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie

    Faktycznie te Fa-50 można było by oddać ,a nabyć prawdziwe samoloty choć by F-16
    Chociaż FA-50 jak by trafiły na Ukrainę ,to by Ukraińcy zrobili z nich super maszyny bojowe .

  10. #70
    Awatar Radek 75

    Dołączył
    Oct 2016
    Mieszka w
    EPKS

    Domyślnie

    Przede wszystkim FA50 nie ma możliwości symulowania innych samolotów tak jak Master, to że może przenosić uzbrojenie do szkolenia za dużo nie wnosi bo i tak trzeba to później ćwiczyć na docelowym typie.
    Myślę że żaden pilot mając możliwość latania na samolocie myśliwskim nie będzie chciał latać na żadnym supstytucie samolotu myśliwskiego
    Więc Fafik nie nadaje się ani do szkolenia ani do walki z zaawansowanym przeciwnikiem. Jedyne do czego mógłby się nadawać to latania za Szachedami ale to będziemy robić (o zgrozo) Apaczami
    Bojowa wersja Mastera jest dla państw afrykańskich i może Austrii (żeby udawała że ma nowe samoloty bojowe)
    telewizoor, Valdi and RWD like this.

  11. #71

    Dołączył
    Mar 2012

    Domyślnie

    Nikt nie "tuninguje mastersów na bojowe maszyny", po prostu w ofercie pojawił się M-346 FA.
    Nikt nie odda nawet śrubki z FA-50 na Ukrainę. I radzę się modlić o powodzenie tego projektu, zacytuję Marka Świerczyńskiego: Dokument finansowy nieoficjalnie uzyskany przeze mnie z wojska zawiera groźne wzmianki m. in. o tym, że nastąpiło „pełne zaangażowanie limitów środków finansowych w Planie Modernizacji Technicznej w całej perspektywie planistycznej do 2029 roku".

    https://www.polityka.pl/tygodnikpoli...yc.read?src=mt

  12. #72

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez batman Zobacz posta
    Nikt nie "tuninguje mastersów na bojowe maszyny", po prostu w ofercie pojawił się M-346 FA.
    Serio nie złapałeś tego uproszczenia?
    kwako20 likes this.

  13. #73

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez batman Zobacz posta
    Nikt nie odda nawet śrubki z FA-50 na Ukrainę. I radzę się modlić o powodzenie tego projektu
    Dlaczego ktoś miałby się modlić o powodzenie jednego z najgorszych projektów wzmocnienia SZRP?Chyba że ma się z tego jakieś korzyści.
    12wit and Valdi like this.

  14. #74

    Dołączył
    Apr 2015

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olo9524 Zobacz posta
    Dlaczego ktoś miałby się modlić o powodzenie jednego z najgorszych projektów wzmocnienia SZRP?Chyba że ma się z tego jakieś korzyści.
    Trochę się obawiam, że po akcji z H225M inne partie będą bardzo ostrożnie podchodzić do anulowania kontraktów. Poza tym trzeba brać pod uwagę, że inne kontrakty z Koreą też były podpisane.

  15. #75

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Problemem w SZRP jest zbyt duża ilość różnych wariantów. Zresztą w wojskach pancernych podobnie. Dla logistyki, serwisów to wyzwanie, szczególnie w razie W. To trzeba jakoś uprosić bo nie sztuką jest mieć np. 18 F15 ale to aby miały różne alternatywne zaplecza. Przy mnogości typów sprawa się komplikuje. Jak dla mnie powinny być 3 typy samolotów bojowych:
    F35, F16 i F15 (lub coś innego). I trzy typy bojowych maszyn to maks. FA50 albo Mastery jako szkolno-bojowe (podkreślam nie tylko szkolne bo jak pokazują doświadczenia z walk u sąsiadów nawet dostosowanie gorszych jakościowo samolotów na polu bitwy się przydaje). Swoją drogą zauważcie jak Ukraińcy potrafili zintegrować z bombami stare Mig29. Także wyposażenie w działka czy jakieś pociski itp. samolotów szkolnych aby mogły pełnić ograniczone misje bojowe jest jak najbardziej wskazane. Cały czas jednak będę twierdził, że FA50 i Mastery to o jeden typ lekkich samolotów za dużo. Skoro FA50 ma być bardziej użyteczny bojowo niż Master to lepiej FA50 dostosować do szkoleń niż odwrotnie. Tym bardziej przy podpisanych kontaktach. Wtedy może faktycznie utworzyć na bazie szkolenia jednostki "szkolno-bojowe" i tam trzymać wszystkie FA50, wycofać Mastery, a jako samoloty przewagi powietrznej kupić EF albo F15. Pytanie czy nas na to stać i ile. IMAO minimum 18 sztuk.

    Docelowo wtedy mogłoby to wyglądać tak:
    F15 - 18 szt.
    F35 - 32 szt.
    F16 - 47 szt. (tu przydałoby się coś dokupić, aby mieć ich ok. 60)
    FA50 - 48 szt. (w jednostkach szkolnych i szkolno-bojowych)

  16. #76

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Inter Zobacz posta
    Skoro FA50 ma być bardziej użyteczny bojowo niż Master to lepiej FA50 dostosować do szkoleń niż odwrotnie.
    Ale skąd pomysł, że FA50 jest bardziej bojowy od Mastersa (oczywiści tego szkolno-bojowego)?

  17. #77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krzychun Zobacz posta
    Ale skąd pomysł, że FA50 jest bardziej bojowy od Mastersa (oczywiści tego szkolno-bojowego)?
    Domyślam się, że "tuningowa" wersja PL takową ma być.

  18. #78

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez radomianin Zobacz posta
    Trochę się obawiam, że po akcji z H225M inne partie będą bardzo ostrożnie podchodzić do anulowania kontraktów. Poza tym trzeba brać pod uwagę, że inne kontrakty z Koreą też były podpisane.
    Nie mówię żeby anulować kontrakt bo pewnie jest tak napisany żeby jego anulowanie było dla nas maksymalnie nie korzystne.Nawet jeśli tak jak ma to miejsce obecnie dostawca nie wywiązuje się z uzgodnionych terminów.Kontrakty na K2,K9 i K239 to inna bajka-ich dostawy idą zgodnie z planem i jest to pełnoprawny sprzęt bojowy.A FA50 PL nadal nie istnieje i nie wiadomo kiedy powstanie no i jest to samolot szkolno-bojowy z którym nie wiadomo za bardzo co zrobić.

  19. #79

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Inter Zobacz posta
    Domyślam się, że "tuningowa" wersja PL takową ma być.
    Właśnie chętnie bym się dowiedział, ponieważ na papierze wyglądają bardzo podobnie. Np. jeśli Master ma na już zintegrowany AIM-9X (pobieżnie wspominają tylko o AIM-9) to już przewaga... Tak samo już jest zgodny z pociskami 70mm, a ostatnio chyba wyszło, że FA-50 niekoniecznie?

    Dobra sprawdziłem sobie AIM-9M/L... Ale samego uzbrojenia chyba jest więcej, tak samo tankowanie w powietrzu już jest. Ciekawe jak radar...
    Nawet przygotowali PDF po polsku przygotowali:
    LDO+M346FA+Brochure+Polish+2021.pdf

  20. #80

    Dołączył
    Jun 2019

    Domyślnie


    Polecamy

    Aby odciąć dywagację FA50 vs T346 wystarczy porównać przenoszoną masę uzbrojenia. Następna sprawa Master jest samolotem poddźwiękowym. Logistycznie też kicha silnik Honeywell bez dopalacza. FA50 w wersji PL jeśli wypali (trzymam za to kciuki) będzie miał radar AESA Phantom Strike, Ma silnik z dopalaczem GE F404 zbliżony do GE F111, Silniki GE mają opinie prostych w obsłudze. Zgadzam się z kolega Inter że lepiej dostosować FA50 do szkoleń niż myśleć o dostosowaniu Mastera do misji bojowych. Przemawia za tym zbliżony kokpit FA50 do F16. Przypomnę że Fafik już brał udział w przetargach na samolot szkolno-bojowy i szkolny ale kwota końcowa była wyższa od Mastera.

Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy ... 2 3 4 5 6 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •