VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 14 z 14 PierwszyPierwszy ... 4 12 13 14
Pokaż wyniki od 261 do 265 z 265
Like Tree110Likes

Wątek: Śmigłowce bojowe dla wojska - program Kruk

  1. #261

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie


    Polecamy

    W przyszłym roku według DEF 24.

  2. #262
    Awatar Craft

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Czy nie mają racji pułkownicy i generałowie WP, którzy niedawno przeszli do cywila, mniej lub bardziej dobrowolnie, a którzy przestali tolerować zupactwo i beton WP, gdy ci ludzie mówią, że w Polsce rozprawia się wyłącznie o wojnach, które już były, a w ogóle nie o wojnach nadchodzących?

    W razie „W” te wszystkie polskie Apacze (104 mln USD/sztuka) koncertowo pójdą do ziemi bardzo szybko skasowane przez jednego drona FPV za 800 USD, ale przede wszystkim przez drony odporne na WRE i sterowane już zupełnie inaczej, nie radiowo. Już takie rzeczy dzieją się na Ukrainie, a oczywiście polska ciemnota w postaci pediatry chwilowo zarządzającego MONem nie dostrzega tego.

    Na froncie wojny NATO-Rosja, czy Polska-Rosja, te polskie Apacze będą atakowane rojami dronów. I żadna polska WRE (i tak nieistniejąca) niczego tu nie zdziała w obronie tych śmigłowców. Każdy polski Apacz będzie musiał latać w takiej osłonie antydronowej, jakiej nikt na świecie nie ma i mieć nie będzie.

    Nawet krótki lot takiego polskiego Apacza do strefy przyfrontowej musiało by osłaniać kilkadziesiąt antydronowych dział laserowych (jak np. DragonFire podarowane Ukrainie) a do tego kilkadziesiąt antydronowych gatlingów Tarnowa i/lub kilkadziesiąt antydronowych systemów strzeleckich z polsko-brytyjskiej rodziny SKYctrl.

    A gdy ruski dron obserwacyjny wypatrzy gdzieś polskiego Apacza stojącego w zawisie np. za drzewami, czy za zabudowaniami (zgodnie z taktyką działania tych śmigłowców) to ruskiej dziczy będzie się opłacało wysłać przeciwko temu śmigłowcowi rój wielu dziesiątków dronów odpornych na WRE, bo sterowanych wewnętrznie przez AI, a nie przez radio. I to będzie nie do zakłócenia, bo AI będzie miała wpruty wygląd Apacza od górnej sfery i pod różnymi innymi kątami i to wszystko zaatakuje śmigłowiec, który będzie kompletnie bezbronny.

    Ale pediatra, mający najwięcej do powiedzenia nie o wojskowości, nauce, technice, technologii itp., ale o aborcji i wartościach chrześcijańskich, będąc rozwodnikiem, oczywiście cieszy się, że kupił Polsce 96 zabawek.
    SAR37, myszygon and lukaszjb like this.

  3. #263

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Długo się zastanawiałem nad tematem.

    Byłem mocno przekonywany argumentami typu "to dodanie trzeciego wymiaru" do pola bitwy.

    Moje wnioski: zakup zrobiony całkowicie przez pryzmat wojsk lądowych, bo z takiego punktu widzenia to faktycznie są dodatkowe zdolności. Z zupełnym pominięciem szerszego kontekstu lotnictwa bojowego obejmującego siły powietrzne.

    Wszyscy dobrze rozumiemy że Siły Powietrzne zwyczajnie nie mają dość statków powietrznych by zapewnić parasol nad tą setką Apache. A sam pomysł z trójkątem F-35 + Patriot + HIMARS nie specjalnie zakłada w zabawę, w tworzenie takiego parasola (trochę o co innego chodzi).

    Po drugie jest to bezmyślne kopiowanie US Army, AH-64 istnieje bo US Army nie może posiadać samolotów bojowych (jak np. USMC), dlatego albo AH-64, albo nic. Gdyby mogli mieć samoloty to AH-64 prawdopodobnie by nie powstał. USMC ma Hornety, Harriery i F-35 doktrynalnie przeznaczone WYŁĄCZNIE do CAS. Tylko niezbyt mądrzy ludzie porównują AH-1Z z AH-64, faktycznie trzeba porównywać Horner+Harrier+AH-1Z kontra AH-64 (a jak podmienimy stare platformy na F-35 to już zupełnie).

    Szerszy kontekst jest taki że AH-64 powinny być kupione w mniejszej liczbie, do wykonywania zadań gdzie taka platforma jest unikalnie najlepsza. Ale jest szereg zadań gdzie równie dobrze można użyć samolotu.

    Zakup AH-64 i FA-50 razem to najgłupsza rzecz od wielu lat w wojsku (a konkurencja jest mocna), zamiast nich można by mieć 2x więcej F-16 i F-35 niż obecnie.
    Craft, Valdi and frik like this.

  4. #264
    Awatar Craft

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Obaj chyba już wiemy, że światem rządzi miernota. Intelektualiści do władzy się nie pchają.

    I kompletna miernota propagandowo kupiła Polsce 96 AH-64, które w razie „W” – tej „W” obecnej i następnej generacji – będą się kompromitowały tak, jak ten idealny, niezniszczalny, najwspanialszy, najcudowniejszy, ikoniczny, kultowy, orgazmotwórczy dla różnych dzieci i publicystów Abrams, którego (tzn. jednego z nich) zniszczyły dwa ruskie drony FPV nie droższe niż tysiąc baksów za sztukę. I zniszczyły go nie dlatego, że jak raz była otwarta klapa włazu, bo nie była. W razie „W” identycznie będzie z tymi polskimi też idealnymi, niezniszczalnymi, najwspanialszymi, najcudowniejszymi, ikonicznymi, kultowymi, orgazmotwórczymi dla różnych dzieci i publicystów Apaczami.

    Zamiast zrobić ministrem ON Macieja Laska, który byłby wprost idealny na tym stanowisku i z powodu jego doktoratu z nauk technicznych (miałby świetną nić porozumienia z tymi generałami, którzy też są inżynierami), jak również z tego powodu, że ma wykształcenie lotnicze, a SPRP stoją obecnie przed wyborem samolotów do dwóch nowych eskadr lotnictwa taktycznego, śmigłowców transportowych oraz tankowców to wybrano na ministra ON pediatrę oraz oszukańczego dewota i bigota, bo jako rozwodnik nawet jako uczciwy dewot i bigot do niczego się nie nadaje.

    Wybrano na ministra ON miernotę z mikroskopijnej partyjki (obecnie pod progiem wyborczym), miernotę z oślizłej partyjki wiecznie obrotowej, aby tylko być przy korycie, miernotę bez żadnych nawet mikroskopijnych kwalifikacji pod względem wykształcenia, wyszkolenia i doświadczenia, aby zajmować się czymkolwiek co techniczne, czymkolwiek co lotnicze i czymkolwiek co wojskowe. I ta miernota z uśmiechem w mediach zachowała się identycznie propagandowo, jak Błaszczak – wzięła ta miernota i kupiła 96 AH-64.

    Jedyne co dobre, a co wynika z zakupu 96 AH-64, to bardzo praktyczny, pożyteczny dla lotnictwa wojskowego fakt, że powrócą piloci w rangach podoficerskich, bo nie ma żadnej potrzeby, aby każdy pilot wojskowy miał tytuł „inż. pil.” lub „mgr inż. pil.”. Kto musi mieć taki tytuł, ten musi, ale nie wszyscy muszą. Tak było na olbrzymią skalę podczas II w.ś. np. w USAAF i ten system świetnie się sprawdził. To jedyny pożytek z działalności pediatry klęczącego przed biskupami, ale nie przed jakąkolwiek nauką i wiedzą niezbędną do bycia ministrem ON.

    Gdy/jeśli będzie „W” to ruscy zaleją internet filmikami, jak polskie AH-64 są zestrzeliwane przez roje dronów. Idealne materiały filmowe na „podniesienie morale” sierżantów, którzy będą tymi Apaczami latali.
    Beteleguese likes this.

  5. #265

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez corran Zobacz posta
    USMC ma Hornety, Harriery i F-35 doktrynalnie przeznaczone WYŁĄCZNIE do CAS.
    Chętnie poczytam odniesienie do źródeł gdzie doktrynalne gdzie jest mowa o przeznaczeniu wyłącznie o CAS, ale nie wchodząc w doktrynalne szczegóły , nawet w ostatnim okresie USMC aktywnie uczestniczył, w misjach znacząco wykraczających poza spectrum CAS - chociażby w zwalczaniu dronów jemeńskich bojówek, Jeden z Harrierów zniszczył ich nawet kilka, a w 2022 roku, operując z Łasku USMC (a konkretniej VMFA-312) na F/A-18 wykonywał misję Air Policingu (możesz nawet pooglądać sobie zdjęcia w jakim zestawem podwieszeń chodziły).
    Trooper85 likes this.

Strona 14 z 14 PierwszyPierwszy ... 4 12 13 14

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •