VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 6 z 14 PierwszyPierwszy ... 4 5 6 7 8 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 101 do 120 z 265
Like Tree110Likes

Wątek: Śmigłowce bojowe dla wojska - program Kruk

  1. #101

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez kubag Zobacz posta
    Pytanie na marginesie głównego wątku: W mediach "brzdąknęło", że premier Węgier Orban pojedzie do Moskwy między innymi "kupować" śmigłowce szturmowe. Czy ktoś słyszał o jaki konkretnie typ śmigłowca chodzi?
    Mi-8, Mi-17, 30 sztuk.

    Вооруженные силы Венгрии приобретут около 30 российских многоцелевых вертолетов | Военный информатор

  2. #102

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z Mielca rodem

    Domyślnie

    Nie sądzę, że Węgry kupią ruski sprzęt, ale jeżeli już to ciekawe jak to będą serwisować, gdy ruskie powiedzą "запасные части не поставляются". To samo dotyczy naszych samolotów, śmigłowców i innego sprzętu ze Wschodu.
    Co tu napisać....

  3. #103

    Dołączył
    Sep 2013

    Domyślnie

    Kupią albo i nie kupią. Wiadomo będzie jak kontrakt zostanie klepnięty. Śmigłowce uniwersalne to zupełnie inna bajka jak bojowe. Na dodatek Węgrzy zapewne posiadają już istniejące możliwości serwisowe tego sprzętu co znacznie potani zarówno fazę wprowadzenia jak i późniejszej eksploatacji. Zapewne uważnie obserwują polską tragikomedię z Caracalami w tle a przede wszystkim sumy jakimi trzeba operować kupując skromną liczbę śmigłowców od AB?
    Może odmiennie od Polaków Węgrzy nie przewidują, że zbyt wiele śmigłowców i to dowolnej produkcji przetrwałoby pierwsze godziny konfliktu z Ruskimi? A może nie zakładają nieuchronności konfliktu z Rosją? No właśnie co wtedy gdy Ruskie nie będą mieli ochoty a przede wszystkim interesu w ataku na Europę Środkową? Jaki ma plan Polska na taki rozwój wydarzeń?
    Dunaj potrafi nieźle wylać a wtedy nikt nie będzie się specjalnie przejmował resursami ponieważ przewidywany w zamówieniu sprzęt jest tani w eksploatacji. No i jest i będzie w przyszłości nasilał się problem innego rodzaju powodzi. Mi-8/17 nie są śmigłowcami budowanymi dla karłów to nie będzie problemu z kondycją fizyczną wysiadających policjantów lub żołnierzy i będą mogli od razu dobrać się do pewnej części ciała szturmującym granicę.
    Węgrzy zdecydowali się np. na Gripena a nie F-16. Mają inne podejście do wielu spraw a na tym przecież polega suwerenność. Może mniej zafiksowali się na sojuszniczej interoperacyjności a więcej na swoim własnym interesie nie bardzo pokładając nadzieje w rozlicznych zobowiązaniach?
    Cóż 30szt. ładna liczba jak na tak niewielki i ludny kraj.

  4. #104

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Jakie możliwości serwisowe Węgier odnośnie Mi-17 masz na myśli?

    dranio

  5. #105

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Takie same jak Mi-8 i Mi-24. Szybciej oni dogadają się z Rosjanami niż my. A remonty na tym sprzęcie robili jeszcze za poprzedniego systemu oprócz Mi-17.

  6. #106
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jarekch Zobacz posta
    Nie sądzę, że Węgry kupią ruski sprzęt, ale jeżeli już to ciekawe jak to będą serwisować, gdy ruskie powiedzą "запасные части не поставляются".
    tak samo jak my Su-22 ,wyslą gości z torbami pod bramy zakładów -produkcyjnych /remontowych i Bóg wie jakich , albo kupią części od spółek byłych generałów , które maja siedziby w płd afryce ,stanach i kto wie gdzie jeszcze , i jak mawiał Milo ,,wszyscy beda mieli udział w zyskach,,

  7. #107

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    CRC, a to już inna para "kaloszy". Tylko oni nie obrażają(-zili) się na sprzęt "Zdziełano w USSR" tak jak my. Policz ile Mi-8/17 kupisz za jednego Black Hawka, AW-149 czy Karakańca. Inna sprawa to czy są (producent) otwarci na sugestie odbiorców. TZN. ja zamawiam goły sprzęt i wkładam w to "dudy" jakie ja chcę, czyli np. zamawiam u zachodniego producenta, który razem z moim zakładem odpowiada za integrację z nośnikiem.

  8. #108
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    i ci i ci wolą ludzi zdecydowanych i twardych w rozmowie , co kolwiek to znaczy, i z tymi z zachodu idzie sie dogadać na naszych warunkach i z tymi ze wschodu . jest jeden warunek ,gość który u nas tym rzadzi musi dac sygnał naszym, panowie ma być tak jak mówi Klauss we Czechac i Orban we Wegrach , musi byc na naszym ..ale ja takich u nasz nie widze i stąd jeszcze przed Antonim SKW dostawała głupoty.......

  9. #109

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez an21drzej Zobacz posta
    Takie same jak Mi-8 i Mi-24. Szybciej oni dogadają się z Rosjanami niż my. A remonty na tym sprzęcie robili jeszcze za poprzedniego systemu oprócz Mi-17.
    Z mich informacji wynika, że remontami Mi-8/17 w UE zajmują się tylko HELISOTA z Litwy, WZL-1 z Łodzi, LOM Praha z Czech i LOTN Trencin ze Słowacji.

    dranio

  10. #110

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    W tej chwili tak, ale tak samo jak Bułgarzy tak i Węgry miały zakłady remontujące sprzęt spod znaku Mi. Fakt było to za poprzedniej epoki i innych zależności w Europie, ale było. Innym faktem jest zasadność utrzymywania zakładu remontowego przy znikomej ilości sprzętu latającego lub przy jego braku. Gdyż te kilka latających maszyn można oddać innym do usprawnienia. Ale gdyby załóżmy teoretycznie ich liczba wzrosła do kilkudziesięciu to czy nie starałbyś się o odtworzenie własnej bazy remontowej a dawał zarobić innym?

  11. #111

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    EPTO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez an21drzej Zobacz posta
    [...] Innym faktem jest zasadność utrzymywania zakładu remontowego przy znikomej ilości sprzętu latającego lub przy jego braku. Gdyż te kilka latających maszyn można oddać innym do usprawnienia.[...]
    Trzeba wziąć poprawkę na to, że wszystkie trzy WZL-e mają także inne zadania, niż remontowanie sprzętów serii Mi-*. Ponadto jedną sprawą jest samo, nawet najbardziej fachowe, prowadzenie prac, inną - zakupy części zamiennych u producenta. Nie każdą część mechaniczną da się zastępczo wyprodukować w kraju. Biorąc rzecz długofalowo - TU może być problem.
    Ostatnio edytowane przez argus ; 29-01-2016 o 20:56 Powód: literówka

  12. #112
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    j.w

    Śmigłowiec Bell Helicopter AH-1Z Viper jest jednym z kandydatów na następcę polskich Mi-24 w ramach programu "Kruk"
    Prezentacja kokpitu śmigłowca AH-1Z - fakty.interia.pl
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  13. #113
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    Choć przetargi nie zostały jeszcze ogłoszone, firmy zbrojeniowe już konkurują o nowe rynki zbytu
    Vipery dla Grupy Wyszehradzkiej?
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  14. #114

  15. #115

  16. #116
    Awatar Bery

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    To pachnie wałem
    Powiedz Litwinom, niech mię czekają z tabaką
    Częstochowską, nie biorę innej, tylko taką

    ---------


  17. #117

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Mielec

    Domyślnie

    Wojna informacyjna. Szkoda klawiatury.
    aparat + kilka obiektywów i lampa

  18. #118
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    A rząd nie będzie wolał wybrać "polskiej" fabryki? Przy okazji przetargu na wielozadaniowe przecież okazało się, że państwowy WZL w Łodzi nie jest polski tak jak zakład amerykańskiej korporacji w Mielcu . Bell deklarował montaż w tym najpolskim zakładzie w Mielcu właśnie .
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  19. #119
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bery Zobacz posta
    To pachnie wałem
    Bery, wojsko to nie perfumeria. Nie pachnie.
    For every solution there is a problem.

  20. #120
    Awatar Bery

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie


    Polecamy

    To z wojskiem nic wspólnego nie ma. Czysta polityka.
    Powiedz Litwinom, niech mię czekają z tabaką
    Częstochowską, nie biorę innej, tylko taką

    ---------


Strona 6 z 14 PierwszyPierwszy ... 4 5 6 7 8 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •