W książce Alfreda Barona znajduje się informacja że ww. samolot trafił w październiku 1992 roku do 58 LPSz na próbną eksploatację. Numer nie wskazuje na prototyp.
1. Numer seryjny:
PZL I-22 Iryda, AN001-04
2. Numery taktyczne:
Brak
3. Data produkcji:
4. Data dostawy:
Brak
5. Użytkownicy i okres użytkowania:
WSK PZL Mielec
6. Prace na samolocie wykonane poza jednostką macierzystą:
Brak danych
7. Ostatni lot (data, stopnie, imiona i nazwiska załogi):
Egzeplarz nielotny
8. Ilość lądowań i nalot:
Egzeplarz nielotny
9. Uwagi:
Przeznaczony na próby zmęczeniowe
Co tu napisać....
W książce Alfreda Barona znajduje się informacja że ww. samolot trafił w październiku 1992 roku do 58 LPSz na próbną eksploatację. Numer nie wskazuje na prototyp.
pozdrawiam
Nuras
Nie jest to do końca prawdą, ale po kolei:
- do 58 LPSz w Dęblinie w tym terminie trafiły dwie - IRYDY AN001-103 i AN001-105 eksploatowane zresztą do końca;
- AN001-104 przyleciała kilka lat później, została umieszczona w Oddziale Kształcenia WSOSP i po jakimś czasie trafiła na wystawę statyczną przed sztabem 1 OSzL ( dawny 58 LPSz ). Cały lot z Mielca do Dęblina pilot wykonał na wypuszczonym podwoziu ( wiem o tym bo byłem w ekipie, która przyjmowała ten samolot i rozmawiałem z pilotem);
- obecnie samolot znajduje się w Muzeum Sił Powietrznych w Dęblinie.
Pozostaje więc pytanie, czy były dwa egz. o numerze 104 ( raczej niemożliwe), czy też może wystąpił błąd w druku ?
JEŚLI COŚ ROBISZ, RÓB TAK BY NIKT NIE MUSIAŁ PO TOBIE POPRAWIAĆ
Zakładki