-
Moderator
MiG-21U (66-400), 661317 (1317)
Polecamy
1. Numer seryjny:
MiG-21U (66-400) 661317
2. Numery taktyczne:
1317
3. Data produkcji:
Brak danych
4. Data dostawy:
04.06.1965 r.
5. Okres użytkowania i użytkownicy:
39.PLM
6. Prace na samolocie wykonane poza jednostką macierzystą:
7. Ostatni lot (data, stopnie, imiona i nazwiska załogi):
Brak danych
8. Ilość lądowań i nalot:
Brak danych
9. Uwagi:
Rozbity 16.01.1978 r.
-
Polecamy
Za "Pamięci lotników wojskowych 1945-2003":
16 stycznia 1978 r., godz. 22:30
Pilot: por. pil. inż. Tomasz Smaga s. Jana, ur. 03.01.1949 r. w Księżomierzu pow. Kraśnik, absolwent WOSL z 02.12.1973 r. starszy pilot 39. plm OPK w Mierzęcicach, pilot 2. klasy.
Nalot: 433 godz. 20 min. TS-11, UTI MiG-15, Lim-5, MiG-21 UM, US, SPS.
Zadanie: Lot szkolny po kręgu w NZWA.
Okoliczności katastrofy: Podczas lotu szkolnego po kręgu w samolocie nastąpiła awaria silnika spowodowana pęknięciem zaślepki węzła mimośrodu ogranicznika maksymalnego ciśnienia pompy dopalacza. Pilot szkolony katapultował się. Razem z fotelem katapultowym uderzył w ziemię w rejonie miejscowości Mierzęcice, w odległości 7,5 km. od Siewierza i poniósł śmierć. W czasie katapultowania nastąpiło zaklinowanie i urwanie się linki rozłączającej złącza przewodów tlenowych OKR-2 przy fotelu katapultowym wskutek niewymienienia tej linki na krótszą.
Instruktor, pilot z drugiej kabiny, opuścił samolot i bezpiecznie wylądował.
Przyczyna: Przyczyną katastrofy była awaria silnika spowodowana nieszczelnością instalacji paliwowej. Przyczyną śmierci pilota było nieoddzielenie się od fotela z powodu niezadziałania automatu otwierania pasów siedzeniowych.
Miejsce spoczynku: Cmentarz parafialny w Księżomierzu.
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum
Zakładki