-
M28 Bryza 1R, 1AJ010-17 (1017)
Polecamy
1. Numer seryjny:
M28 Bryza B1R, 1AJ010-17, AJG001-03
2. Numery taktyczne:
1017
3. Data produkcji:
06.11.1998 r.
4. Data dostawy:
31.03.1999 r.
5. Użytkownicy i okres użytkowania:
31.03.1999 t. - 31.12.2005 r., JW 5576 (3. DL MW)
01.01.2006 r. - 31.12.2010 r., JW 4650 (30. EL MW)
01.01.2011 r. - czas obecny JW 4653 (30. EL MW)
6. Prace na samolocie wykonane poza jednostką macierzystą:
Brak danych
7. Ostatni lot (data, stopnie, imiona i nazwiska załogi):
Brak danych
8. Ilość lądowań i nalot:
Brak danych
9. Uwagi:
Specjalne malowanie w barwy Wellingtona 304 Dywizjonu Bombowego "Ziemi Śląskiej" im. Księcia Józefa Poniatowskiego walczącego w Anglii od 22.08.1942 do 18 .12.1946, z okazji 60 rocznicy Bitwy o Atlantyk.
Ostatnio edytowane przez Drzemi ; 25-02-2011 o 17:51
Powód: Uzupełnienie danych
-
Moderator
Nr fabryczny zmieniony na AJG001-03.
Samolot nosi okolicznościowe malowanie nawiązujące do malowania Wellingtonów z 304. Dyonu.
Ostatnio edytowane przez FlyWRO ; 01-10-2009 o 00:46
Pozdrawiam, Piotr
-
-
1017
-
Samolot M-28B1R 1017[nr.fabryczny:AJG001-03] wyprodukowany w PZL Mielec w 1992r. Początkowo CCCP-28970 , przechowywany w Mielcu. W 1999r. zabudowano awionikę Bendix King, radar ARS-400 i ŁS-10 oraz pomalowano na biało-niebiesko.W dn.15.03.1999r. przejęty przez 30Dywizjon BLMW w Siemirowicach . W 2003r. zapadła decyzja o przemalowaniu samolotu w barwy Wellingtona 304 Dywizjonu Bombowego "Ziemi Śląskiej" im. Księcia Józefa Poniatowskiego walczącego w Anglii od 22.08.1942 do 18 .12.1946, z okazji 60 rocznicy Bitwy o Atlantyk. Po opracowaniu projektu malowania przez:J.Cebulę, A.Skrzypczyńskiego, J.Murzynowskiego i J.Andrychowskiego samolot został przebazowany do Mielca w dn.10.06.2003r. W dniu 10 lipca 2003 samolot w nowym malowaniu został odebrany przez 30EL, i 15 lipca wyruszył na podbój Anglii. Przez personel naziemny został nieoficjalnie ochrzczony "Białą Damą"
Nalot : 986:32
Data produkcji : 06.11.1998r.
Użytkownicy: 31.03.1999-31.12.2005 JW 5576
01.01.2006-31,12,2010 JW 4650
01.01.2011-................ JW 4653
Ostatnio edytowane przez Drzemi ; 25-02-2011 o 17:45
Powód: Scalenie
-
ModTeam
Senior Screener
Wróciła do życia z nowymi silnikami i śmigłami: ..:: :: Aktualności ::..
Wczoraj wieczorem na macierzyste lotnisko 44. Bazy Lotnictwa Morskiego powróciła kolejna patrolowa Bryza, która w miejsce silników TWD-10B z trójłopatowym śmigłem AW-24AN otrzymała silniki PZL-10S z pięciołopatowym śmigłem Hartzell.
Maszyna z numerem burtowym 1017 zachowała dotychczasowe historyczne barwy Wellingtona 304. Dywizjonu Bombowego "Ziemi Śląskiej" im. Księcia Józefa Poniatowskiego.
W czwartek, 10 grudnia, samolot An-28B1R został przebazowany z Mielca na macierzyste lotnisko 44. Bazy Lotnictwa Morskiego w Siemirowicach. Wraz z modernizacją zespołu napędowego Bryza 1017 otrzymała także nowy radar obserwacji powierzchni morza ARS-800 (w miejsce dotychczasowego ARS-400), odbiornik systemu nawigacyjnego TACAN oraz centralny punkt tankowania. Jej okolicznościowe malowanie powstało w 2003 roku, tuż przed pokazami lotniczymi Royal International Air Tattoo w Wielkiej Brytanii. Tematem przewodnim tych pokazów była 60. rocznica Bitwy o Atlantyk. Rok później ówczesna 30. Eskadra Lotnicza MW oficjalnie przejęła tradycje 304. Dywizjonu Bombowego "Ziemi Śląskiej" im. Księcia Józefa Poniatowskiego. Obecnie prawo do ich kultywowania posiada stacjonująca w Siemirowicach Kaszubska Grupa Lotnicza.
Samoloty An-28B1R to maszyny przeznaczone głównie do patrolowania obszarów morskich, rozpoznania obiektów nawodnych oraz udziału w akcjach poszukiwawczo-ratowniczych. W tym celu wyposażono je w radar obserwacji obiektów nawodnych, system transmisji danych oraz system namierzania sygnałów z radiostacji ratowniczych CHELTON i tratwę ratunkową. Bryzy 1R przystosowane są także do przenoszenia dwóch bomb oświetlających SAB-100MN na podwieszeniach zewnętrznych. Bomby te wykorzystywane są jako imitatory celów powietrznych podczas strzelań artyleryjskich okrętów oraz pododdziałów przeciwlotniczych. W kabinie znajdują się trzy konsole dla operatorów radaru i systemu transmisji danych. Wszystkie umieszczono przodem do kierunku lotu. W skład załogi wchodzi dwóch pilotów (dowódca i drugi pilot), technik pokładowy oraz oficer taktyczny i dwóch lub operatorów systemów pokładowych. Na lotnisku 44. Bazy Lotnictwa Morskiego w Siemirowicach bazuje 7 tego typu maszyn a także patrolowo–rozpoznawcza Bryza 1RM Bis i dwa samoloty monitoringu ekologicznego An-28E.
Podobną modernizację zespołu napędowego przeszły już dwa wspomniane wyżej samoloty monitoringu ekologicznego An-28E oraz patrolowa Bryza 1R z numerem 1022. Silniki PZL-10S z pięciołopatowym śmigłem Hartzell otrzyma również samolot patrolowy numer 1008 a także dwie transportowe Bryzy z 43. Bazy Lotnictwa Morskiego.
-
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum
Zakładki