Strona 5 z 9 PierwszyPierwszy ... 3 4 5 6 7 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 100 z 164
Like Tree2Likes

Wątek: Dyskusja o MiG-19

  1. #81
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez baldeagle
    a co z tym radionamiernikiem?
    Mig-19 miał radiokompas ARK-5, skrzynka manipulacyjna była umieszczona po prawej stronie tuż przy tablicy przyrządów pokładowych.
    Zespół antenowy za wnęką podwozia przedniego,pod ,,szybką,,.

    Coś mi się wydaje że to dalszy ciąg prowokacji aniech tam...

    Radionamiernik ARK U-2 miały poszukiwawcze Mi-2 ,do odbioru radiostacji ratowniczych pilota po katapultowaniu/ Komar działa jako beacon/.


    Andrzej

  2. #82
    Awatar baldeagle

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Osiecza,near EPPW

    Domyślnie

    Andy, uwielbiam Cię ale rzeczywiście zamiast radar użyłem słowa radionamiernik aby sprowadzić dyskusje na grunt parametrów technicznych, bo ni chwosta nie znalazłem nigdzie nic o możliwościach stacji linii RP, takie proste pytanie o zasięg częstotliwości , charakterystyki listkowe, o przepraszam właśnie przypadkiem znalazłem(RP-5)
    dł fali 3,2 cm
    impuls 50 kW
    częstotliwość 1900 2800 imp/s
    antena szukania G-450 pion4,2 st poziom10,2 st
    antena śledzenia G- 380 kąt 7st
    ale zasięgu nie mam
    Semper Fidelis pro Patria

  3. #83

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska Centralna

    Domyślnie

    Polska wcale nie przekazała samolotów do Bułgarii. Wszystkie samoloty, w dwóch turach zostały wywiezione na poligon ( same skorupy ) w Nadarzycach i Orzyszu.
    Pozostało wszystkich maszyn 5 w Słupsku. jeden został tam na pomniku przed bramą, drugi poszedł do Świdwina na pomnik, trzeci poszedł do Krakowa ale dopiero w latach 80tych, czwarty poszedł Do Kołobrzegu. Piąty do Zamoscia TSWL ale szybko go złomowano...

    Numerki juz nie długo i wszystkie dane rotacyjne zostaną opublikowane w jednym z periodyków krajowych - warto przypilnowac sprawy. Planowany druk wrzesień 2008.
    Tylko w dżemie siła dzemie

  4. #84

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    mieszkaniu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez baldeagle
    ale zasięgu nie mam
    RP-1 zasięg poszukiwania 11-12 km (dla celu o skutecznej powierzcni odbicia 16m kw.), 2 km zasięg w trybie śledzenia

    RP-2U zasięg śledzenia 3,5-4 km
    RP-5 to samo, ale większa odporność na emisje zakłócające (ECM)

    Cytat Zamieszczone przez baldeagle
    antena szukania G-450 pion4,2 st poziom10,2 st
    Co do kątów - trochę nie za mało?
    Ja znam wersję o szukaniu w poziomie +/-60st, pion +26/-13st. Sama antena wygląda tak (po zdemontowaniu osłony), jakby mogła się w takich zakresach poruszać.

  5. #85

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Wyszków

    Domyślnie

    Bardzo interesuje mnie bardziej "pokazowa" część lotnictwa PRL tj. parady lotnicze i pokazy. W tekscie, do którego link jest na tym forum, była następująca wzmianka : "Samoloty MiG-19 kilkakrotnie demonstrowano na pokazach lotniczych, był to zazwyczaj przelot grupy samolotów oraz pilotaż indywidualny połączony z przekroczeniem, na dużej wysokości, prędkości dźwięku."
    "Pilotaż indywidualny" - cz taki był wykonywany w Polsce na tym samolocie przed publicznością - bo ja takich informacji nigdzie nie znalazłem? Trudno przecież nazwać pilotażem indywidualnym naddźwiękowy przelot por. Operacza? Może ktoś z Szanownych Kolegów wie coś więcej na ten temat, czy jest to po prostu "kruczek" w tekście?

  6. #86

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska Centralna

    Domyślnie

    Z tego co wiem to dwukrotnie w Słupsku prezentowano z okazji dnia lotnictwa pokaz indywidualny ( przelot, nawrót, górka, beczka a potem wejścia na pułap i przekroczenie bariery dzwieku ).

    Oficjalnie w 66 roku i dalej były tylko przeloty.

    Ciekawostką jest fakt, że dwukrotnie podczas przekroczenia bariery dzwieku samoloty zgasły. Co dobitnie mówi nam o tym, ze maszyny były niedopracowane, silnik niedomagał na pewnych wysokosciach, podczas włączania dopalania były różnice w ciągu silnika lewego i prawego no i przy przekraczaniu bariery dzwieku.
    Tylko w dżemie siła dzemie

  7. #87

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Wyszków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wrona
    Ciekawostką jest fakt, że dwukrotnie podczas przekroczenia bariery dzwieku samoloty zgasły. Co dobitnie mówi nam o tym, ze maszyny były niedopracowane, silnik niedomagał na pewnych wysokosciach, podczas włączania dopalania były różnice w ciągu silnika lewego i prawego no i przy przekraczaniu bariery dzwieku.
    Dzięki. Wiem, że w ZSRR latano na tych samolotach na akrobację zespołową. W tych warunkach było to chyba mistrzostwo.

  8. #88

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska Centralna

    Domyślnie

    Pamietajmy, ze nasi byli bracia zza wschodu robili i robią po dzis dzień dziwne rzeczy. Czasem mało poważne.

    Widziałem na nagraniu z archiwów rosyjskich jak MiGi - 17 strzelają z npr - ów na wysokości 3000 - 4000 metrów ! Skutecznośc ZERO !!! Ale propaganda - Ojojoj !!!
    Tylko w dżemie siła dzemie

  9. #89

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wrona
    Oficjalnie w 66 roku i dalej były tylko przeloty.
    Z moich, dosyć wiarygodnych źródeł wynika, iż po roku 1966 nie było w ogóle przelotów i udziału 19-tek w jakichkolwiek, oficjalnych pokazach. Być może latały na imprezach zamkniętych, nad lotniskami wojskowymi. Wprowadzenie Su-7 i MiG-21 poprostu osłabiło atrakcyjność MiGów-19.
    Cytat Zamieszczone przez Wrona
    Ciekawostką jest fakt, że dwukrotnie podczas przekroczenia bariery dzwieku samoloty zgasły. Co dobitnie mówi nam o tym, ze maszyny były niedopracowane, silnik niedomagał na pewnych wysokosciach, podczas włączania dopalania były różnice w ciągu silnika lewego i prawego no i przy przekraczaniu bariery dzwieku
    To znaczy kiedy te silniki zgasły? Nad Warszawą, Grunwaldem - nie słyszałem. Jeśli w trakcie typowych lotów ćwiczebnych, to się zdarzało również Amerykanom na F-104, F-105, F-4 i wielu innych maszynach. I nieczego to dobitnie nie mówi nam o wadliwości MiGów! Rozmawiamy o konstrukcji sprzed przeszło 50 lat! Przy podobnym toku myślenia, można spokojnie powiedzieć że Mustang, Spitfire, P-11 i F-109 też były konstrukcjami niedopracowanymi, niedoskonałymi i z usterkami.

  10. #90

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Wyszków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jacek Jarzecki
    Z moich, dosyć wiarygodnych źródeł wynika, iż po roku 1966 nie było w ogóle przelotów i udziału 19-tek w jakichkolwiek, oficjalnych pokazach. Być może latały na imprezach zamkniętych, nad lotniskami wojskowymi. Wprowadzenie Su-7 i MiG-21 poprostu osłabiło atrakcyjność MiGów-19.
    Właśnie. Ale dlaczego tak było? Wspominałem już o tym. Co znaczy "obniżyło atrakcyjność" MiG-19? Na paradzie w 1969 r. z powodzeniem pokazano przecież starsze i wolniejsze Lim-2 i Lim-5. Wspominałem już o tym. Czy nie oznacza to może pomysłu ówczesnych władz na wymazanie MiG-19 z historii polskiego lotnictwa - a może po prostu wówczas posiadaliśmy już zbyt mało sprawnych maszyn, by na niebie utworzyć jakąkolwiek sensowną figurę? Zaraz podniosą się głosy, że spekuluję, ale zastanawia mię dlaczego tak się stało. W defiladzie tysiąclecia jeden grot a potem już cisza o tym samolocie, chociaż przesłużył jeszcze 10 lat.

  11. #91
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pat21
    Co znaczy "obniżyło atrakcyjność" MiG-19? Na paradzie w 1969 r. z powodzeniem pokazano przecież starsze i wolniejsze Lim-2 i Lim-5. Wspominałem już o tym. Czy nie oznacza to może pomysłu ówczesnych władz na wymazanie MiG-19 z historii polskiego lotnictwa - a może po prostu wówczas posiadaliśmy już zbyt mało sprawnych maszyn, by na niebie utworzyć jakąkolwiek sensowną figurę? Zaraz podniosą się głosy, że spekuluję, ale zastanawia mię dlaczego tak się stało.
    Wydaje się, że sam sobie odpowiedziałeś. Limy były już w tym okresie mało "medialne" jako pojedyncze samoloty, natomiast było ich dużo i można było tworzyć z nich atrakcyjne dla widzów figury. W przypadku MiGów-19 trudno było zmontować ciekawą figurę, skoro samolotów było mało. A w konkurencji indywidualnej zdecydowanie przegrywały z MiG-21 i Su-7. Wszelkie dalsze spekulacje są zbędne i nie ma sensu się doszukiwać czyichkolwiek ukrytych intencji.

    Pamiętasz historyjkę o salucie na cześć cesarza? Być może nawet władze miasta były niechętne Napoleonowi, ale sprawę i tak ostatecznie przesądził brak armat.

    JacekB

  12. #92

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska Centralna

    Domyślnie

    Kiedy te silniki gasły ?
    Np. podczas startu, wyterzonej pracy na wysokości a takze czasm same z siebie. Samolot nie nalezał do udanych. Stale walczono z niejednakowymi ciągami na zabudownych dwóch silnikach.
    A co do grupowych przelotów teoria o małej ilosci samolotów jest trafna. Ja popre ją doswiadczeniem z Słupskiej jednostki, kiedy to na lotach stale przebywało 5 - 8 maszyn ze średnio 20 posiadanych. Jak wspomniałem najwiecej kołopotów było z silnikami.

    Jesli chodzi jeszcze do defilade w 1966 roku samoloty na nią przygotowywano prawie 2 miesiące. Zgrupowanie odbyło sie na Bemowie, skąd na wejsciu np z 28 PLM wykluczono 5 maszyn ! To cos swiadczy o ich niezawodności.

    Zresztą jak strzelano z pocisków p - p to tez wychodziły czasem komiczne rzeczy, jak notoryczne wyłączanie się stacji rlok czy gubienie przez stacje pocisku w czasie jego lotu. Skutecznosc tych samolotów przy naszych 36 egzemplarzach była znikoma.
    ZSRR miało ich kilkaset wiec przygotowanie lotów czy cwiczeń nie stanowiło problemu.
    Tylko w dżemie siła dzemie

  13. #93
    Awatar baldeagle

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Osiecza,near EPPW

    Domyślnie

    Badger, nie jestem fizykiem ani elektronikiem , dane za książką A. Sztarskiego ,,Radary,, być może podany jest tam kąt tzw listka impulsu a nie kat pracy anteny radaru a tym samym kąt roboczy. Więc znów ukłon w stronę Fachowców, z taka intencja cały czas drążę temat. Ponadto PM miał inna stację, być może stąd różnica- czekam na ew wyjaśnienia. Pozdro ,cieszę się że ktoś czyta...
    Semper Fidelis pro Patria

  14. #94

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    mieszkaniu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez baldeagle
    Badger, nie jestem fizykiem ani elektronikiem , dane za książką A. Sztarskiego ,,Radary,, być może podany jest tam kąt tzw listka impulsu a nie kat pracy anteny radaru a tym samym kąt roboczy. Więc znów ukłon w stronę Fachowców, z taka intencja cały czas drążę temat. Ponadto PM miał inna stację, być może stąd różnica- czekam na ew wyjaśnienia. Pozdro ,cieszę się że ktoś czyta...
    No pewnie, że czytają
    Tymczasem właśnie natrafiłem na artykuł o stacji rlok RP-5 (strona Lotnictwa z Szachownicą):
    http://www.sanko.wroclaw.pl/apt/mig-...iolokator.html
    Chyba powoli możemy zakładać fanklub Izumruda
    Ogólnie dane się raczej pokrywają z tymi, które ja znam, największa różnica znów dotyczy kątów (30st zamiast 60).

    Wracając zaś do tego, która stacja na którym MiG-u, to:
    MiG-19P (ozn. fabr. izdielije 62 lub jako prototyp SM-7/3) - w początkowej serii RP-1, potem RP-5
    MiG-19PM (ozn. fabr. izdielije 65 lub SM-7/2M) - RP-2U (przystosowana do współpracy z czterema pociskami RS-2U).

  15. #95
    Awatar baldeagle

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Osiecza,near EPPW

    Domyślnie

    No to rozjaśnia nam trochę obraz całości, trochę mnie wzruszają te martwe strefy, pilot musiał być dobrze wyszkolony by utrzymywać się w reżimie pracy radaru. Dzięki raz jeszcze za trud , by nam rozjaśnić ,,MiG-a Izumrud ps, SZukam dalej z czym by tutaj...
    Semper Fidelis pro Patria

  16. #96
    Awatar baldeagle

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Osiecza,near EPPW

    Domyślnie

    Pytanie : zdaje mi się że jeden z opisywanych Mig-ów trafił jako obiekt na mały poligon- strzelnicę TSWL koło Zamościa (Wolica?), kadłub był już mocno postrzelany , brak było usterzenia. Dobrze pamiętam czy pomyliło mi się z LiM-em 6?, rok1985/86, tamże znajdował się w podobnym stanie Mi-1(SM-1)
    Semper Fidelis pro Patria

  17. #97

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez baldeagle
    Pytanie : zdaje mi się że jeden z opisywanych Mig-ów trafił jako obiekt na mały poligon- strzelnicę TSWL koło Zamościa (Wolica?),
    a inny przez ok. 3 lata (m. więcej 1974-76) leżał na brzuchu w okolicach obecnego (wtedy nie istniejącego) portu lotniczego i wieży na Bemowie. Stopień zdewastowania i ślady sadzy sugerowały, iż służył do ćwiczeń lotniskowej straży pożarnej. Później w tym samym miejscu pojawil się Ił-28 i (chyba) LiM-2. Co do MiGów-19 - zawsze przeze mnie zaciekle bronionych - jednak w literaturze zachodniej (m.in. Signal/Squadron - MiG-19 in action) można napotkać niezbyt przychylne opinie personelu technicznego i latającego w siłach zbrojnych NRD, Węgier i Bułgarii. Przede wszystkim duża usterkowość i kłopoty z częściami zamiennymi. Do tych krajów - w odróżnieniu od Polski - trafiały maszyny używane wczesniej w lotnictwie ZSRR, często w bardzo różnym stanie technicznym. To może po części tłumaczyć brak entuzjazmu do supertechniki tamtych lat.

  18. #98

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska Centralna

    Domyślnie

    Wszystkich 19 było 36 i po pierwszych dostawach były tylko w Modlinie. potem po kolejnych dostawach poszły do Krzesin, Mierzecic i Słupska. Po wprowadzeniu na uzbrojenie MiGów-21 F-13 Krzesiny miały jeszcze 5 miesięcy MiGi-19 a nastepnie poszły one do Mierzecic a jak podają inne źródła po połowie do Mierzęcic i Słupska . Gdzie jest prawda ?

    Co do katastrof było ich 4, awarii po których sprzet skasowano naliczyłem 7, jak to dodamy to jest 11 i minus 36 daje to 25 i liczba ta by sie zgadzała bo kolejne samoloty wychodziły z użycia po wykończeniu resursu i nie kierowaniu ich na remont ( znam dwa takie przypadki ) oraz po kanibalizacji technicznej dwa kolejne. Po uszkodzeniach było 5 maszyn i jak by wynikało wszystkie przywrócono.
    Tylko w dżemie siła dzemie

  19. #99
    Awatar baldeagle

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Osiecza,near EPPW
    Semper Fidelis pro Patria

  20. #100

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez baldeagle
    http://pl.youtube.com/watch?v=rQxqBd7yBds
    Czy koledzy zrówcili uwagę przy końcu tego filmiku, że pilot wypuścił spadochron hamujący w momencie, gdy samolot był jeszcze dobre 1.5-2 metry nad ziemią!!?? Kiedyś cos takiego zdarzyło się któremuś z naszych, ale finał był bardziej dramatyczny. Szczegółów nie pamiętam, ale czytałem o tym gdzieś na naszym forum.

Strona 5 z 9 PierwszyPierwszy ... 3 4 5 6 7 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 12-03-2017, 12:00
  2. 24-02-2017, 20:33
  3. 23-02-2017, 22:36
  4. 23-02-2017, 20:25
  5. 22-02-2017, 21:41
  6. 22-02-2017, 20:52
  7. 22-02-2017, 19:52
  8. 22-02-2017, 18:40
  9. 22-02-2017, 15:49
  10. 22-02-2017, 14:35
  11. 22-02-2017, 11:49
  12. 22-02-2017, 10:58
  13. 22-02-2017, 07:38
  14. 22-02-2017, 07:08
  15. 22-02-2017, 00:09
  16. 16-09-2016, 13:01
  17. 23-04-2015, 19:40
  18. 03-04-2015, 22:22
  19. 15-03-2015, 18:13
  20. 08-10-2014, 15:39
  21. 30-09-2014, 13:24
  22. 07-09-2014, 09:10
  23. 06-05-2014, 13:31
  24. 06-05-2014, 13:30
  25. 15-04-2013, 01:32
  26. 09-04-2013, 12:41
  27. 13-02-2013, 20:39
  28. 07-02-2013, 20:09
  29. 05-02-2013, 20:19
  30. 09-10-2012, 08:03
  31. 02-10-2012, 18:27
  32. 27-09-2012, 17:23
  33. 11-09-2012, 15:31
  34. 20-07-2012, 22:33
  35. 19-05-2012, 08:33
  36. 02-04-2012, 22:37
  37. 12-03-2012, 18:46
  38. 11-02-2012, 22:57
  39. 22-01-2012, 18:37
  40. 22-01-2012, 07:38
  41. 02-11-2011, 22:37
  42. 12-10-2011, 22:34
  43. 10-10-2011, 14:04
  44. 12-08-2011, 18:10
  45. 09-08-2011, 20:29
  46. 16-04-2011, 23:59
  47. 25-12-2010, 12:40
  48. 23-05-2010, 10:55

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •