-
Mi-14PŁ, A1004 (1004)
Polecamy

1. Numer seryjny:
Mi-14PŁ, A1004
2. Numery taktyczne:
1004
3. Data produkcji:
31.05.1980 r.
4. [u]Data dostawy:
15.07.1981 r.
5. Okres użytkowania i użytkownicy:
15.07.1981 r. - 01.12.1983 r., JW 1470 (28 erat MW)
01.12.1983 r. - 01.07.1988 r., JW 1470 (16 pls MW)
01.07.1988 r. - 01.04.1991 r., JW 5576 (7 pls MW)
01.04.1991 r. - 00.00.0000 r., JW 1880 (40 ezopir MW)
6. Prace na śmigłowcu wykonane poza jednostką macierzystą:
00.00.0000 r. - 23.06.1990 r., Sewastopol ZSRR (I remont główny).
7. Ostatni lot (data, stopnie, imiona i nazwiska załogi):
14.09.1994 r., chor. pil. Andrzej Duła (d-ca załogi), chor. pil. Dariusz Sionkowski (II pilot), chor. Kazimierz Erdmann (technik pokładowy), por. nawig. Bogdan Pasławski (nawigator)
8. Ilość lądowań i nalot:
Brak danych
9. Uwagi:
Uszkodzony w awarii podczas wodowania w trakcie manewrów "Pirania-94". Z powodu poważnych uszkodzeń przeznaczony do kasacji. Załoga została podjęta przez Mi-14PS n/b 1013, a płynący śmigłowiec był asekurowany przez Mi-14PS 1016.
-
Nastąpiło rozwarstwienie łopaty wirnika, co spowodowało drgania. Posadzili maszynę na wodzie. Instrukcja przewidywała ustawić autopilota na myszkowanie i opuścić pokład. Śmigłowiec myszkując płynął do brzegu. Przez myszkowanie, paliwo skończyło się zbyt szybko w stosunku do odległości do brzegu. silniki obcięło, fala przewróciła go dołem do góry. Widziałem jak holowali na linach za okrętem jakimś wrak do portu (wyglądało to dziwnie, bo nad powierzchnią była jedynie podłoga z baniakami) a potem dźwigami ładowali na lorę. W trakcie całej operacji urwano mu ogon jeszcze. Nie pamiętam teraz czy w trakcie holowania czy wyciągania.
http://members.lycos.co.uk/bunkry/lo.../kraksy/40.jpg
http://members.lycos.co.uk/bunkry/lo.../kraksy/41.jpg
http://members.lycos.co.uk/bunkry/lo.../kraksy/42.jpg
Nie jestem autorem zdjęć. Pochodzą z mojej strony, znalazłem je w różnych miejscach lub dostałem od autora.
-
-
6. Prace na śmigłowcu wykonane poza jednostką macierzystą:
00.00.0000 r. - 23.06.1990 r., Sewastopol ZSRR (I remont główny).
9. Uwagi:
Załoga została podjęta przez Mi-14PS n/b 1013, a płynący śmigłowiec był asekurowany przez Mi-14PS 1016.
Na marginesie: nawigator, por. Bogdan Pasławski chodził z moim bratem do klasy
-
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum
Zakładki