1. Numer seryjny:
Mi-14PŁ, A1008
2. Numery taktyczne:
1008
3. Data produkcji:
18.08.1983 r.
4. Data dostawy:
29.10.1983 r.
5. Okres użytkowania i użytkownicy:
21.12.1983 r. - 01.07.1988 r., JW 1470 (16 pls MW)
01.07.1988 r. - 01.04.1991 r., JW 5576 (7 pls MW)
01.04.1991 r. - 01.07.1995 r., JW 1880 (40 ezopir MW)
01.07.1995 r. - 01.01.2003 r., JW 4061 (2 dl MW)
01.01.2003 r. - 00.00.0000 r., JW 4649 (29 el MW)
6. Prace na śmigłowcu wykonane poza jednostką macierzystą:
16.06.1993 r. - 14.07.1994 r., WZL-1 (I remont główny),
22.04.2002 r. - 22.09.2005 r., WZL-1 (II remont główny).
Pierwszy śmigłowiec wyremontowany w kraju. Poddany pełnej modernizacji.
7. Ostatni lot (data, stopnie, imiona i nazwiska załogi):
Brak danych
8. Ilość lądowań i nalot:
Brak danych
9. Uwagi:
6. Prace na śmigłowcu wykonane poza jednostką macierzystą:
16.06.1993 r. - 14.07.1994 r., WZL-1 (I remont główny),
22.04.2002 r. - 22.09.2005 r., WZL-1 (II remont główny).
Pierwszy śmigłowiec wyremontowany w kraju. Poddany pełnej modernizacji.
Pozdrawiam - Paweł
>> Lim przeleciał nad moją kołyską. I tak się zaczęło... >>
Luftwaffe w Oels * Pokazy lotnicze 1945-1989 * Pocztówki lotnicze
Samolot i właściciel
Mil Mi-14PLLotnisko
Poland: Swidwin ( EPSN)Data /REG / CN
02.07.2011 / 1008 / A1008Autor
Dawid Śmiałkowski
Podczas Pikniku Świdwin 2011
Канон четыреста пятьдесят, 1200 миллиметрах
Твое DŚ
Czy ktoś zna losy 1008? Ostatnie zdjęcie jest z Mińska z 2019.
W maju 2023 wróciła do Darłowa z prac przedłużających resurs w Łodzi, do której trafiła na jesieni 2020 roku. Symbolicznie została czternastką, która rozpoczęła trzydziestoletnią historię remontów w 1993 roku i zakończyła w 2023. Pierwsza i ostatnia. Ma też szanse zostać jako ostatnia w służbie Lotnictwa Morskiego (chociaż równie długo ma zostać w służbie Pałer2 1009).
Symboliczny Szaracal:
![]()
Zakładki