A zastanawiałem się skąd "nasza" iskra jest
Dzięki za wstawienie
A zastanawiałem się skąd "nasza" iskra jest
Dzięki za wstawienie
Parę postów wyżej, jeden z Kolegów już o to pytał. Niestety, nikt nie odpowiedział.
Zapytam ponownie; kto wie w jakim celu (i jaki przyżąd) jest zasłaniany?
Na zdjęciu widać to dziwo z lewej strony tablicy obok wysokościomierza
Portal EPWA.pl
Nie wiem, czy to jest zwykły :fitomierz"
Podczas przeróbki samolotów TS-11 Iskra w Bydgoskich zakładach WZL-2, gdzie przechodziły remont wymyślono bardzo prostą instalację. Ponieważ wymagane były dwa wysokościomierze - jeden wskazujący wysokość w m, drugi w stopach, żeby w czasie lotu pilotowi się nie pomyliło, miał przesuwaną klapkę, która albo zasłaniała wysokościomierz wyskalowany w metrach, albo wyskalowany w stopach, Gdy samolot leciał np. "na pokazy za granicą" wówczas zasłoniety był wysokościomierz wyskalowany w metrach a widoczny w stopach. Podczas lotów w kraju korzystano z wysokościomierza w metrach. Takir prosta "monnizacja" niemożliwa gdzie indziej
ale u nas - jak najbardziej
Fitomierz,fitomierz w dodatku zwykły. Niezwykła to jest ta zasłonka .
1920 ustrzelona dzis w hangarze eskadry technicznej w Malborku, podono nabyl ją jakis kolekcjoner ale skad to nie wiem. Czeka na transport.
Mam takie pytanie,podczas Air Show jakiś wojskowy komentator mówił o ograniczeniach eksploatacyjnych nałożonych na iskry z powodu ich wieku, chodziło o prędkość i dopuszczalne przeciążenia, czy ktoś zna jakieś szczegóły?dziękuję
Orlik
Wiek:
-ograniczeniem eksploatacyjnym s-tu TS-11 Iskra jest resurs techniczny wynoszący3500 godzin lotu w okresie 35 lat licząc od daty produkcji;
Przeciążenia:
-po wystąpieniu przeciążenia powyżej +6,5 g ( zapisanym na rejestratorze lotu) następuje sprawdzenie węzłów mocowania dźwigarów skrzydło-kadłub pod kątem wystąpienia mikropęknięć.
JEŚLI COŚ ROBISZ, RÓB TAK BY NIKT NIE MUSIAŁ PO TOBIE POPRAWIAĆ
W czwartek tj 13.05 do 40 elt w Świdwinie odbył sie przelot TS 11 nr 1722 bedacej na stanie 41 elt w Malborku (start był z lotniska EPMM gdzie byla przebazowana 41elt). W piątek samolot został oficjalnie przekazany do 40 elt i tym samy 41 elt nie ma juz na wyposazeniu samolotow TS-11.
Iskra ustawiona przy trasie Konstantynów - Str. Kornica.
Samolot skreślono ze stanu 61 lpszb w Białej Podlaskiej w 1997 roku. W 1999 roku sprzedany został osobie prywatnej i ustawiony na dachu jako reklama w centrum handlowym przy trasie krajowej nr 2 Warszawa - Terespol
Ostatnio edytowane przez JacekB ; 17-05-2010 o 00:38 Powód: scalanie.
Polska Technika Lotnicza http://www.smil.org.pl/ptl/wyklady/03_TS-11_Iskra.pdf
Los jest myśliwym...
JEŚLI COŚ ROBISZ, RÓB TAK BY NIKT NIE MUSIAŁ PO TOBIE POPRAWIAĆ
Iskra koło EPWA. Ulica Szyszkowa.
OPIS ZDJĘCIE Jakub Mielniczak
- Samolot: PZL-Mielec TS-11 Iskra
Reg: 1005
Linia: Siły Powietrzne RP
Kraj: Polska
Lotnisko:
Znalazłem ją już wyremontowaną i przywróconą do stanu lotnego - niestety" za oceanem " .
Fotografie ze strony ( Classic Jet Aircraft Association )
Ostatnio edytowane przez SILowiec ; 29-05-2011 o 00:36 Powód: Dodanie odnośnika
JEŚLI COŚ ROBISZ, RÓB TAK BY NIKT NIE MUSIAŁ PO TOBIE POPRAWIAĆ
Zakładki