Numer 427 raczej nie wchodzi w rachubę. Wg mojej wiedzy transportowe Ił-14 w latach 70-tych nosiły w 13 plt numery dwucyfrowe z czwórką na początku. W tym przypadku byłby to prawdopodobnie 42. Zdjęcia na podorędziu nie posiadam.
JacekB
1. Numer seryjny:
IŁ-14P, 14803037
2. Numery taktyczne:
008 - w początkowym okresie eksploatacji
427(?) - lata 70-e
3037 - od 00.04.1982 r.
3. Data produkcji:
Brak danych
4. Data dostawy:
26.07.1958 r.
5. Użytkownicy i okres użytkowania:
26.07.1958 r. - 00.00.0000 r., JW Brak danych (36 spl)
00.00.0000 r. - 00.00.1996 r., JW Brak danych (13 plt)
6. Prace na samolocie wykonane poza jednostką macierzystą:
Brak danych
7. Ostatni lot (data, stopnie, imiona i nazwiska załogi):
00.00.1992/1993(?) r., Brak danych
8. Ilość lądowań i nalot:
Brak danych
9. Uwagi:
Wyprodukowany w zakładach VEB (NRD).
Wypożyczany do LOT:
14.03.1961 r. - 25.09.1962 r., jako SP-LNZ
Numer 427 raczej nie wchodzi w rachubę. Wg mojej wiedzy transportowe Ił-14 w latach 70-tych nosiły w 13 plt numery dwucyfrowe z czwórką na początku. W tym przypadku byłby to prawdopodobnie 42. Zdjęcia na podorędziu nie posiadam.
JacekB
Wg posiadanej przeze mnie niemieckiej listy produkcyjnej data dostawy 13.06.1958 r. Wg "Lotnictwa z szachownicą" nr 21 pierwszy VEB Ił-14 dla 36 splt wylądował w Warszawie w czerwcu 1958 r.
Wyprodukowany w wersji pasażerskiej 26-miejscowej.
JacekB
Kadłub tego samolotu znajduje się na terenie lotniska aeroklubowego Toruń.
http://lotnictwo.net/foto.php?id=112349
Pozdrawiam
Piotrek
Wcześniej ten samolot znajdował się w Krzczonowie koło Świdnicy:Zamieszczone przez Piotrek_EPKK
http://www.airliners.net/photo/Polan...14S/0651035/L/
http://www.airliners.net/photo/Polan...14S/0651619/L/
Wgniecenie na dziobie powstało w wyniku kolizji z Iłem-14 3067 podczas wichury w 1997 roku.
Pozdrawiam, Piotr
A gdzież do tego zdarzenia doszło? W 1997 roku to już na Balicach żadnego Iła raczej nie było.Zamieszczone przez FlyWRO
Na Balicach, samoloty były już wtedy wycofane z eksploatacji.Zamieszczone przez Jacek Jarzecki
Pozdrawiam, Piotr
Spotkany dzisiaj skoro świt. Kierowca spał więc nie pytałem dokąd jedzie. Spotkałem go w Tomiczkach 5 km od Buku, więc sobie myślę że może jechał do słynnej Bukowskiej kolekcji.
Samolot i właściciel
Ilyushin Il-14P
Poland - Air ForceLotnisko
Poland: Off Airport( )Data /REG / CN
28.05.2009 / 3037 / 14803037Autor
Sławomir Winkiel (Wlkp_Spotters)
Zakładki