-
IŁ-14T, 14803065 (023; 41; 3065)
Polecamy
1. Numer seryjny:
IŁ-14T, 14803065
2. Numery taktyczne:
023 - w początkowym okresie eksploatacji
41 - lata 70-e
3065 - od 00.04.1982 r.
3. Data produkcji:
Brak danych
4. Data dostawy:
26.03.1959 r.
5. Użytkownicy i okres użytkowania:
26.03.1959 r. - 00.00.0000 r., JW Brak danych (36 spl)
00.00.0000 r. - 00.00.0000 r., JW Brak danych (13 plt)
6. Prace na samolocie wykonane poza jednostką macierzystą:
Brak danych
7. Ostatni lot (data, stopnie, imiona i nazwiska załogi):
00.00.1995 r., Brak danych
8. Ilość lądowań i nalot:
Brak danych
9. Uwagi:
Wyprodukowany w zakładach VEB (NRD). W trakcie eksploatacji przebudowany do wykonywania zadań fotogrametrycznych. Jeden z dwóch najdłużej latających samolotów tego typu w lotnictwie polskim. Wystawiony jako pomnik w Strzybnicy.
Wypożyczany do LOT:
05/14.06.1962 r. - 25.09.1962 r., jako SP-LNO
01.06.1963 r. - 30.07.1963 r., jako SP-LNO
-
Jako "Samolot Bar" w Strzybnicy do 2006 roku. Potem znikł.
Pozdrawiam
Piotrek
-
Obecnie samolot znajduje się w Muzeum Lotnictwa w Merseburgu, zlokalizowanym na terenie dawnej radzieckiej bazy lotniczej.
http://www.airliners.net/photo/Polan...14P/1230495/L/
Pozdrawiam
Piotrek
-
Polecamy
Spisany ze stanu 30.11.1995 r.
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum
Zakładki