Ja również tego fragmentu nie pamiętam. Natomiast z opisów można między wierszami wyłuskać, iż służył w Sochaczewie. Czyli Iły-28R. Ale większość książki zdecydowanie poświęcił lataniu na samolotach transportowych.Zamieszczone przez baldeagle
Ja również tego fragmentu nie pamiętam. Natomiast z opisów można między wierszami wyłuskać, iż służył w Sochaczewie. Czyli Iły-28R. Ale większość książki zdecydowanie poświęcił lataniu na samolotach transportowych.Zamieszczone przez baldeagle
No dzięki za częściowe naświetlenie , za młodu jadłem książki wspomnieniowe w szybkim tempie i być może teraz mi się po prostu myla.![]()
Semper Fidelis pro Patria
Grzegorzu, czy możesz wyjaśnić okoliczności wypadku An-a, lub wskazać gdzie można tę info uzyskać?
Semper Fidelis pro Patria
Coś w tym musi być - ogony czasem mają szansę przetrwać katastrofę.Zamieszczone przez Grzegorz5710
Ile jest w tym prawdy, jakoby na trasach zagranicznych Naszym An-12 latały załogi mieszane, wojskowo-lotowskie?
Tak jak Andy napisał wątek sie wiesza więc aby pociągnąć temat ciekawy zresztą dwie fotki za WAF-em
http://th.interia.pl/51,g6355dda42127373/i664932.jpg
http://th.interia.pl/51,g6355dda42127373/i664931.jpg
Semper Fidelis pro Patria
Ładna to była maszynka. Czy na prawdę tak bardzo ustępował wersjom C-130 z lat 60-tych?
Porównując dane (które posiadam) An-12 , C-130A
Ładunek max- 20600kg -Payload 16600(a paliwo?)
Zasięg max- 5700 -5390
pułap 10200 10360
wznoszenie 9,5 m/s 8,63
v.max 670km/h 618
roz-dob 700-860m 1160-650
za . T.Makowski/W.Wojdalski Samoloty Kom i Tr Świata.
to tylko suche dane ale widać z nich bardzo zbliżone podstawowe parametry użytkowe. 8) Comment? Na zdjęciu no 2 od Grzegorza jest oczywiście An 26.
Semper Fidelis pro Patria
Zwraca uwagę to, że załoga An-12 liczyła 6 osób, a trumien jest dziewięć. Kim były pozostałe trzy osoby?Zamieszczone przez Grzegorz5710
JacekB
Sądzę, że sięgnięcie do archiwalnych numerów "Wiraży" i "Żołnierza Wolności" mogłoby nas przybliżyć do odpowiedzi (nekrologi), ale na razie nie mam pomysłu, gdzie w pobliżu mógłbym takowe znaleźć, aczkolwiek jedna idea mi w głowie zaczyna świtać.Zamieszczone przez Grzegorz5710
![]()
JacekB
Z tego co znalazłem w necie wynika, że załoga była cywilna:Zamieszczone przez aviator
13 maja 1977 roku wypożyczony przez PLL LOT z 13. pułku lotnictwa transportowego samolot Antonow An-12 rozbił się około godziny 8.45 czasu lokalnego przy podchodzeniu do lądowania w Bejrucie. Zginęło dziewięć osób. Nosząca cywilne znaki rejestracyjne maszyna wiozła do Libanu ładunek truskawek. Wydane przez kontrolę naziemną w Bejrucie polecenie skierowania się na wyznaczony tor schodzenia zostało z powodów językowych powtórzone, a wkrótce potem kontakt z samolotem urwał się. Maszyna uderzyła w zbocze góry na wysokości około 700 metrów, 8 kilometrów od lotniska.
Pozdrawiam - Paweł
>> Lim przeleciał nad moją kołyską. I tak się zaczęło... >>
Luftwaffe w Oels * Pokazy lotnicze 1945-1989 * Pocztówki lotnicze
To jest błędna interpretacja. W tym cytacie nic nie jest napisane o statusie załogi, a tylko - zgodnie z prawdą - o znakach samolotu. Załoga była jak najbardziej wojskowa, "wypożyczona" razem z samolotem. Inna nie bardzo mogła być. Nazwiska i stopnie wojskowe są znane.Zamieszczone przez paulus76
JacekB
Grzegorz, to tylko dygresja na marginesie głównego planu zdjęcia.
Semper Fidelis pro Patria
Bardzo ciekawe zdjęcie z mojej kolekcji, wiecie który to ten nasz Antonow jest?
http://img389.imageshack.us/my.php?image=an12wr3.jpg
Semper Fidelis pro Patria
Zakładki