-
Jak-40, 9541843 (041)
Polecamy
1. Numer seryjny:
Jak-40, 9541843
2. Numery taktyczne:
041
3. Data produkcji:
15.12.1975 r.
4. Data dostawy:
00.00.1975 r.
5. Użytkownicy i okres użytkowania:
00.00.1975 r. - 00.00.0000 r., JW 2139 (36 splt)
6. Prace na samolocie wykonane poza jednostką macierzystą:
Brak danych
7. Ostatni lot (data, stopnie, imiona i nazwiska załogi):
Brak danych
8. Ilość lądowań i nalot:
Brak danych
9. Uwagi:
Wyczarterowywany do PLL LOT:
00.02.1988 r. - 00.04.1991 r., jako SP-LEB
W 2007 r. nadal na lotnisku Warszawa Okęcie.
-
-
Zamieszczone przez
jarekch
Obecny reg: UR-YNA
Ciut niesmaczny...
-
Taka ciekawostka o tym samolocie.
13 czerwca 1985 roku, ten oto samolot (041) przywiozl na pokladzie Mariana Zacharskiego z Berlina, po wymianie za 23 szpiegow amerykanskich na terenie Polski.
-
Mała niespodzianka na lotnisku w Mińsku, nasz Jak-40 w prywatnej Ukraińskiej firmie.
Samolot pozostał w bazowych naszych kolorach a w czasach słuby w Polsce nosił numer taktyczny 041.
Rok produkcji 1975. Był przez kilka lat wyczarterowany przez LOT nosił wtedy numer rejestracyjny SP-LEB.
Po sprzedaży na Ukrainę nosił znaki rejestracyjne UR-YNA a dziś zarestrowany jako UR-YVS.
Obecnie stoi na lotnisku w Mińsku - Loshitsa, a za nim w tle na zdjęciu widać Tupoleva 134A-3 linii Chernomor Avia.
https://www.jetphotos.com/photo/8693509
Pozdrawiam, Airliner
-
Według tego https://russianplanes.net/reginfo/48968 ,to reg UR-YVS
Uryną nigdy nie był.
-
Polecamy
Pozdrawiam, Airliner
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum
Zakładki